Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

No minulle ei ole tullut viestiä maaliskuun 30 päivän jälkeen jossa vahvistettiin että olen jonossa. Pitikö nyt sitten tulla uusi viesti?




Kyllä, jos:


 


1. Tilasit alunperin 3080-sarjan kortin


2. Olet ilmoittautunut odottamaan tämän viikon tiistaihin mennessä


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Tää touhu vaa antaa ymmärtää sen et,


1, telial ei oo 3080 näyttiksiä




Totta, saldoa tosiaan ei ole.

Eli pitää siis ottaa kolmannen kerran yhteyttä asiakaspalveluun. Siellä kyllä sanottiin että olen edelleen jonossa, mutta vahvistusta tänään en ole saanut.

Täällä myös yksi 3080 tilaus ilman vahvistusta. Taitaa olla vasta neljä sähköpostia asiasta laitettua ja chatissa useasti väännetty asiasta. Eihän se auta, kun taas chattiin kirjoteltava ja kysyttävä, että onko siellä tiedot ylhäällä.

Varmasti on järkevää kaikkien liittää viestiinsä tilaamansa kortin malli ja tilausaika. Näemme silloin kuinka vanhoja on toimittamatta ja voimme verrata yrityksiin, jotka kertovat jonopaikkoja.

 

Strix 3080 OC 11.11.2020 klo 07.35

Toimittamatta, mutta vahvistetusti jonossa. 

Uskaltaako joku oikeesti vielä luottaa johonki jonotuslupaukseen? Tilaus on edelleen PERUTTU. Jonopaikka ei velvoita Teliaa mihinkään muuhun kuin "kunniasanalla hoidetaa tää, saattaa tulla joskus parin vuoden päästä". Suosittelen ottamaan varmanpäälle, sitä varten suomessa on kuluttajasuojaviranomaiset ja siellä otetaan tosissaan tämäkin homma. Jos Telia ei kykene toimittamaan kortteja niin telialta voidaan vaatia katehankintaa KKV:n kautta, EI TÄÄLTÄ. Tämä jonotustaktiikka on nerokas heidän kannaltaan, voidaan odotuttaa vaikka kolmesataa vuotta mutta ei velvoita korvaamaan asiakkaalle mitään! Hyvät on pläänit.


EDIT: henkilökohtasesti siirryn tuonne toiselle forumille mistä iso osa teistä muistakin on. Alkaa vaa ärsyttää lukea näitä vastauksia.

Tilattu 22.12.2020 ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

Luvattu toimitus olisi ollut 1.4.2021

Vahvistusta ei ole tullut vaikka olen ollut yhteydessä chatin kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Uskaltaako joku oikeesti vielä luottaa johonki jonotuslupaukseen? Tilaus on edelleen PERUTTU. Jonopaikka ei velvoita Teliaa mihinkään muuhun kuin "kunniasanalla hoidetaa tää, saattaa tulla joskus parin vuoden päästä". 




Tilauksen status ei tosiaan muutu, jos tilaus on peruttu-tilassa se myös siinä pysyy. Se ei muutu enää aktiiviseksi.


 


Odotuksen pointti on siinä että kun kortteja on varastossa niin kukin vuorollaan pääsee tekemään siinä kohtaa uuden tilauksen (alkuperäisellä hinnalla).

9.11.2020 tilattu Strix 3080 OC.  

Vahvistustekstari tullut.

"Suosittelen ottamaan varmanpäälle, sitä varten suomessa on kuluttajasuojaviranomaiset ja siellä otetaan tosissaan tämäkin homma. Jos Telia ei kykene toimittamaan kortteja niin telialta voidaan vaatia katehankintaa KKV:n kautta, EI TÄÄLTÄ"


 


Olen @Simoen kanssa samaa mieltä. Suoisttelen ottamaan KKV:n mukaan.

Edit MinnaLN: lisätty tägitys.

Itse annan Telialle mahdollisuuden näyttää kyntensä tässä(dokumentit kuitenkin tallessa vahvistuviesteineen). Toivottavasti ensimmäiset "peeruutus-jonossa" olleet jotka oikeasti korttinsa saavat laittavat tänne viestiä samantein.

Telian päästäkin toivottavasti huudellaan kun on jotain tietoa valmistajan päästä tullut.

Minulle luvattiin eilen aspan chatissa että tänään tulee vahvistus. Ellei tule, lähtee KKV:lle viestiä ja tämän perheen liittymät yms. lähtevät kilpailijalle.

No nyt tuli varmistus...

Hyvä että jotkut saa, ite en oo saanu 🤣>

Eipä tullut uutta vahvistusta tännekkään vaikka asiakaspalvelussa eilen sanottiin että jonossa olen vieläkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

 


Tiedoksi ja tarkennukseksi:


 


1. Olemme lähettäneet tässä vaiheessa vahvistusviestin vain 3080-sarjan tilaajille (jos ilmoittautui tiistaihin mennessä). Jostain syystä se ei ole kuitenkaan mennyt kaikille ja tutkimme asiaa parhaillaan mistä tämä johtuu


2. Osassa tapauksia, kenelle vahvistus kuuluisi mutta ei ole mennyt perille ja asiakas on meille asiasta ilmoittanut (kiitos niistä), heille asiakaspalvelu on lähettänyt vahvistuksen yksittäisenä lähetyksenä. Tiedän ainakin yhden tällaisen tapauksen, kun se tuli myös minulle asti tiedoksi


 


Tässä vaiheessa sanoisin, että riittää kun olet ilmoittanut meille, että haluat ja voit odottaa toimitusta. Tutkimme asiaa miksei vahvistusviesti mennyt kaikille 3080-sarjaa odottaville. Myöhemmin lähetämme vahvistusviestin myös muille mallisarjoille.


 


Ja se tärkein eli näytönohjainten toimitukset, olemme edelleen odotusmoodissa. Palaan asiaan kun uutta kerrottavaa on.

Tuli tuossa katseltua että verkkokauppa saanut tasaisena virtana muutamia kappaleita 3080 strixiä ja Jimms sai viimekuussa reilu 30kpl ja tässä kuusssa saanut 6kpl ja 35kpl toimitusaika vielä avoin. Tuf-malleja näyttäisi tulevan yli tuplasti enemmän verrattuna strixiin.

 

Voisi kuvitella että noita 3080-sarjalaisia alkaisin teillekkin tippumaan pikkuhiljaa? 

 

Ei tässä itsellä niin kiirettä ole, mutta alkaa nuo saapuvat määrät näyttämään edes hitusen positiivisemmalta näin yleisellä tasolla.

Samaa katsonut itsekin mutta tää koko touhu pistää miettimään onko telia ylipäätänsä edes tilannut niitä näyttiksiä mistään vai onko ne sitten peruutettu kun huomattiin että ollaa hintojen kanssa kurat housussa ja tehtiin paniikki ratkaisu.

 

No ootellaan vaikka sit vuos. Jos jonoa on, niin ei se telia voi sit kellee muullekaan niitä myydä ennen jonojen purkua.

Kyllähän tässä näkee sokea otsallaankin että Telia yrittää *******taa teitä kaikkia tällä valheellisella mukajonolistallaan. Nyt kun selkesi itsellenkin näin räikeä lain rikkominen Telialta vain oman ahneutensa takia asiakkaistaan pätkääkään piittaamatta, lähtee kyllä itsellänikin liittymät vaihtoon. Ei voi Teliaan kyllä luottaa millään tavalla enää! Suosittelisin teitä kaikkia ihan oikeasti tekemään tilauksenne jostain muualta, että saattekin näyttiksenne joskus. Ja sitten vain vaaditte häviämänne erotuksen Telialta koska Telia on siinä korvausvastuussa. Näyttää vähän siltä ettette te näitä näyttiksiä Telialta tule koskaan saamaan. Jos näin räikeästi lähti lakia rikkomaan ja valehtelemaan jo alunalkaenkin niin miksi Telia ei toimisi samalla tavalla nyt tässä jatkossakin.

 

Jos ei tässä kuussa mun 4kpl 3060ti Dualeja ja 3070 dualia kuulu, niin näin teen. Siis vaadin erotuksen Telialta. Näissä korteissa ei maahantuojalta tilatessa pitäisi olla mitään toimitusongelmaa. Olen itsekin melko varma, että tilaukset maahantuojalta peruttu. 

@TeroRe  Eikö tavarantoimittaja ole vieläkään antanut edes laajaa aika-ikkunaa ensimmäisille toimituksille mihinkään korttiluokkaan?

Aika paljon tätä "ette ole tilanneet mitään" syyttelyä täällä ja kuten aiemmin mainittu Jimms esim saa jopa toimitusmääriä tietoon valmistajalta, vaikkei tarkkaa päivää olisi. 

Tässäkin esimerkkinä kaksi viestiä yhteisömanageri @TeroRe ltä jotka eivät oikein täsmää mielestäni. Teliahan vänkää itsensä ihan pussiin:

 

''Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.''

 

 

''Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille.''

 

Miksi tehtyjä tilauksia ei mukamas saa enää aktivoitua uudelleen kun tilauksia sitten kuitenkin on aktivoitu. Syy tälle on aika helposti arvattavissa!

Ja sellaisiin taianomaisiin hokkuspokkus järjestelmävirheisiinkin on aina helppo yrittää vedota! Ja kokoajan jaksetaan muistuttaa että niissä toimituksissa muuten sitten voi KESTÄÄ JA KAUAN ja monen mielikin voi muuttua matkan varrella.

 

Aika läpinäkyvää ja röyhkeää toimintaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@osmoopa@  kirjoitti:

Tässäkin esimerkkinä kaksi viestiä yhteisömanageri @TeroRe ltä jotka eivät oikein täsmää mielestäni. Teliahan vänkää itsensä ihan pussiin:


 


''Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.''


 


 


''Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille.''


 


Miksi tehtyjä tilauksia ei mukamas saa enää aktivoitua uudelleen kun tilauksia sitten kuitenkin on aktivoitu.




Tässä on kyse kahdesta eri asiasta. Koitan avata asiaa toisin:


 


1. Peruttu tilaus -tilassa olevan tilauksen muuttaminen uudelleen aktiiviseksi --> ei onnistu


 


2. Tilauksen tekeminen ja sisässä olevan tilauksen toimitus sitten, kun tavaraa on varastossa


 


Kohdassa kaksi tosiaan hetkellisesti (ja virheellisesti) tilausmahdollisuus avattiin uudelleen ja silloin joku tai jotkut ovat päässeet myös tilauksen tekemään ja koska ne ovat olleet ns. aktiivisia tilauksia niin kaksi varastoon saapunutta ohjainta on toimitettu näille tilaajille.

Mitenkäs tuo oma kyssärini?


@osmoopa@  kirjoitti:

Ja kokoajan jaksetaan muistuttaa että niissä toimituksissa muuten sitten voi KESTÄÄ JA KAUA


Vähän samat vibat tulee tuosta kuin klassisesta "kannattaa ostaa meidän palovakuutus tai saattaa syttyä tulipalo", tässä se on vain "ei kannata tilata, menee ehkä jopa yli vuosi tai enemmänkin (koska ei olla tilattu eikä tilata)". No kohtahan se selviää mikä on todellinen tilanne, aloituksen korteista osa alkaa olla jo hyllytavaraa.

Vastaa