Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Itsehän olen esittänyt telialle jo moneen otteeseen että voin ottaa vaihtoehtoisen tuotteenkin, mutta vastaus on ollut jyrkkä ei. Ei teliaa vaan nämä marginaalituotteet ja asiakaskunta kiinnosta. Sen huomaa jo kaikesta käytöksestä. Laittakaa vaan sinne kkv vaatimusta ja selvityspyyntöä. Itse olen näin eile  taas tehnyt.

Jonkun verran piti taas kaivella mutta nyt on tarjottu oikein mahdollisuus kateostoon. KKV muotoili asian niin että pitäisi ottaa mahdollisimman halpa eikä kalleinta, Telian lakimiehet(kö?) taas muotoilivat oikein kieromaisesti oman tulkintansa kopioimastani KKV:n virkamiehen kirjoittamasta pätkästä "suunnilleen samahintainen kuin alkuperäinen tilaus".

Kyllä pisti hymyilyttämään mitä kieroilua. 😁> 899 lähelle pitäs löytää kun halvimmat on siinä 1400e pintaan?:D Mihinköhän tälläkin lausekkeella pyrittiin, vedottaisiinko kateoston jälkeen että oho tuo 1400e ei ollut sellainen summa mihin suostuttiin ja että nyt ei tätä maksetakaan:D

Taitaa olla parempi hoitaa nämä iha muualla kuin telian aspassa, haiskahtaa vähän scammilta.

Edit: ja nyt lähti kaikki mahdolliset tilaukset vaihtoon, nyt on jo niin kieroa että on finito.

Tuossahan pitäisi muutenkin määrittävä tekijä olla se, että itse tuote on vähintään saman tasoinen kuin tilattu. Eikä mikään halvin. Jos ole Strixin tilannut, niin siihen hintaan pitää saada yhtä hyvällä jäähyllä oleva vastaava kortti, tai sitten se Strix, mutta muualta. Aivan varmaa on, että kuvittelevat pääsevänsä tästä 50-100€ kuluilla per valittanut asiakas.

 

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?




Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


Yllä mainittujen jälkeen seuraava erä (arviolta parin viikon aikaikkunassa) sisältää myös pienen määrän näitä kortteja:



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G



Ja näissä sama mitä yllä, olemme yhteydessä juuri näitä odottaviin järjestyksen mukaan sitten, kun nämä ovat saapuneet varastoomme.

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂> 




Kyllä, hyvä että asiat etenevät, se on tärkeintä 🙂>

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?

 

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.

yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?

 

Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.

 

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium@  kirjoitti:

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.




Mutta siis, sait kuitenkin alun perin vahvistusviestin että olet jonossa, eikös? Kyllä sinä silloin siellä listalla olet, toistamiseen vahvistusta ei tule. Ja hyvä, että varmistit tuon mallin, että menee oikein.


 


Kertomasi perusteella sanoisin, että asia on kohdaltasi kunnossa. Meiltä tulee yhteydenotto sitten siinä kohtaa, kun odottamaasi mallia on tullut varastoon ja toimitukset ovat edenneet sen verran, että on sinun vuorosi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?


 


Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.




Kyllä, on palannut. Sitten, kun saan vastauksen.


 



@siperiada55  kirjoitti:

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.


yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?




Ainakin Asukselta, olen itsekin nähnyt keskustelua Asuksen edustajan kanssa.


 


--


 


Tilanne vaihtelee malleittain mutta suht tuoretta tietoa Techradarin uutisesta:


 


Edes Nvidia ei usko RTX 3080 -näytönohjainten saatavuuden paranevan tänä vuonna

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.




Hmm, kerrotko mitä tarkoitat toisella vahvistusviestillä? 

Tilanne monenkin kortin osalta on huono, tai oikeastaan lähes kaikkien. Kysymys kuuluukin, että miksi otatte tilauksia ihmisten tilauksia vastaan enemmän mitä teille saapuvat erät ovat? Onko kyse siitä, että ette saa koko erää minkä olette tilanneet, vai mistä kiikastaa? Koko soppaahan ei olisi, mikäli tilauksia otetaan sama määrä mitä teille tulevien korttien vahvistettu määrä on. Päivämäärä voisi varmaan hieman heittää, mutta tämä haiskahtaa siltä, että tilauksia otetaan 1000 ja tilataan 100, ja saadaan 10.

En saannut silloin kun piti. Kyselin ja sanoivat että menee päivä varmistaa.

tuli sitten vahvistus myöhemmin seuraavana päivänä, mutta siinä oli se malli vääri ja tällänen "Saat vielä erillisen kuittauksen Telialta asiasta." Olin aspassa puhumassa näistä silloin kun tuo viesti tuli niin siinä hän lupasi ja vakuutteli, että olen jonossa nyt ja malli oikein. mut pohdin kuitenkin tässä nyt et pitikö sen vahvistuksen silti tulla nyt erikseen sieltä Telialta vaikka "varmistus" nyt tuli sieltä  aspasta. Kuitenkin kun jo möhlitty se malli ja en siinä alkuperäisessäkään viestinnässä ollut mukana niin ymmärrät varmaan, että vähän mietityttää, että onko siellä yhä aukkoja jonossa ja tieto uupuisi.

Kumpa vain olisi normaali tilausseuranta niin olisi ongelma ratkennu helposti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:

1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?


 


2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?




Yritän saada näihin vastaukset, siinä voi mennä nyt hetki mutta palaan kyllä myöhemmin asiaan.




1. Oli sisässä ja ei, emme peruneet omia tilauksiamme


2. Meidän tukkuri, jota käytämme on Also

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium@  kirjoitti:

En saannut silloin kun piti. Kyselin ja sanoivat että menee päivä varmistaa.


tuli sitten vahvistus myöhemmin seuraavana päivänä, mutta siinä oli se malli vääri ja tällänen "Saat vielä erillisen kuittauksen Telialta asiasta." Olin aspassa puhumassa näistä silloin kun tuo viesti tuli niin siinä hän lupasi ja vakuutteli, että olen jonossa nyt ja malli oikein. mut pohdin kuitenkin tässä nyt et pitikö sen vahvistuksen silti tulla nyt erikseen sieltä Telialta vaikka "varmistus" nyt tuli sieltä  aspasta. Kuitenkin kun jo möhlitty se malli ja en siinä alkuperäisessäkään viestinnässä ollut mukana niin ymmärrät varmaan, että vähän mietityttää, että onko siellä yhä aukkoja jonossa ja tieto uupuisi.




Aivan, kiitos, nyt ymmärrän mitä tarkoitit ja mitä tapahtunut. 


 


Odotatko vielä hetken, olemme löytäneet hiljattain muutaman jolle viestin piti mennä mutta ei ole mennyt. Laitamme viestiä sinne lähiaikoina matkaan, uskon ja toivon että olet tässä mukana. Kerrohan jos viestiä ei kuulu lähipäivinä.


 



@Xonium@  kirjoitti:

Kumpa vain olisi normaali tilausseuranta niin olisi ongelma ratkennu helposti




Kieltämättä, vaatisi tosiaan sen että tilaus olisi normaalisti sisässä ja ns. aktiivinen.

Sain silloin alun perin viestin että olen jonossa mutta kun sanoit myöhemmin että kaikille piti lähteä vahvistusviesti vielä että varmasti on jonossa en sitä saanut silloin ja sanoit että kaikille jotka ovat vielä jonossa se olisi pitänyt tulla. Asiakaspalvelussa kyllä sanottiin että jonossa olen, mutta viestejä tuon yhden viestin jälkeen joka siis tuli 30 maaliskuuta en ole saanut mitään muita viestejä asiasta. Todellakin olisi kiva jos näkisi jostain että oikeasti on siinä jonossa tämä on aika epäselvää ja stressaavaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

Sain silloin alun perin viestin että olen jonossa mutta kun sanoit myöhemmin että kaikille piti lähteä vahvistusviesti vielä että varmasti on jonossa en sitä saanut silloin ja sanoit että kaikille jotka ovat vielä jonossa se olisi pitänyt tulla. Asiakaspalvelussa kyllä sanottiin että jonossa olen, mutta viestejä tuon yhden viestin jälkeen joka siis tuli 30 maaliskuuta en ole saanut mitään muita viestejä asiasta. Todellakin olisi kiva jos näkisi jostain että oikeasti on siinä jonossa tämä on aika epäselvää ja stressaavaa.




Ok, kiitos tarkennuksesta. Oikeastaan sama mitä tuossa yllä kirjoitin @Xonium :lle, odota vielä hetki, muutamille on vielä viestejä lähdössä.


 


Ja ymmärrän, on epäselvää ja stressaavaa ja varmasti ärsyttävääkin.

Tänään tuli tilauslinkki tänne. o/ Kyseessä siis  strix 3080 oc. 

Hienoa, onnea! Jospa se tästä iloksi muuttuu muillekin jossain vaiheessa... Siis tuliko linkki sähköpostiin vai minne?

Mulle tuli 30 min sitten tuffi 3080 samanlainen viesti ja laitoin jo tilaukseen

Minne mahtaa viestit tulla?

Onnee teille kortin saaneille.

EDIT: Samboo näinkin vanhoista viesteistä. Viellä on matkaa minun 27.11 tilaukseen. Mutta saan vähän osviittaa missä mennään niin seki jo kiva!

Tekstarina tuli.

Vastaa