Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Päivitys 5.11.2021

 

Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.

 

Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021

 

Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.

 

Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.

 

Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.

 

Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.

 

Lomake löytyy tämän linkin kautta.

 

PÄIVITYS 26.8.2021

 

Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 

 

Päivitys 13.8.2021

 

Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja

 

PÄIVITYS 28.6.2021

 

Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja

 

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

472 vastausta
Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo, ainahan on näitä jotka hieman kiertää "sääntöjä". Ottaa vaikka ensin halvimman kännykkäliittymän, ja senkin ehkä peruu, kun tuote on tullut. Jokainen tehkööt niin kuin parhaaksi näkee. Loppupeleissä Teliaa kiinnostaa vain se, että tavara vaihtaa omistajaa. Tuo "vain asiakkaille" kamppis ehkä vaan houkuttaa asiakasta ostamaan, tai ainakin saa itsensä tuntemaan erityiseksi, kun kaikki ei näitä tarjouksia saa. Tämä asiakkaaksi itsensä huijaaminen ei niin itseäni haittaa.

 

Se, että mulle vakutetaan olevan jonossa, ja tehdään muka kaikkensa, että tuotetta saadaan, kun  samalla myydään erä jono ohi laittaa ennemminkin vihaksi. Mulla on vielä Telian viestihistoriassa kaksi (2) viestiä tallessa jossa kysyn olenko varmasti jonossa, ja mainitsen vielä tuotteenkin. Molemilla kerroilla näin todetaan olevan, ja jälkimmäisessä kerrotaan jopa päivämäärä koska minut on jonoon lisätty. Tekstiviestikin aiheesta aikanaan tuli.

 

TeroRe koittaa nyt selvittää asiaa. Uskon, että häneltäkin päässyt suusta jokunen kirosana, kun on saanut lukea tuosta jonon ohi myynnistä. Sen verran mennyt kyllä usko, että luulen selvityksen tuottavan kutakuinkin jonkin tälläisen vastauksen:

"Tämä oli meidän erikoistilaus tukusta tätä nimenomaista kampanjaa varten eikä liity aikaisempiin tukusta tehtyihin tilauksiin millään tavalla. Pahoittelut mielipahasta". Fakta lienee se, että kortteja sieltä ei kuitenkaan lähde - toivottavasti olen väärässä.

siperiada55
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 62 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei saa olla mitään, ei mitään ohimyyntejä vahvistetun ostosopimuksen edelle kampanjaperusteilla tai vastaavilla. Se on yksinkertaisesti vastoin Suomen lainsäädäntöä. Sen varmaan tiedät. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajasuojaviranomaisiin, koska Telian kanssa jähnääminen ei näytä kenellekään meistä tuovan kortia pöytään. Ainoastaaan löysiä puheita ja selittelyä käsittämättömistä virhesumista järjestelmässä koskien näitä näytönohjaimia. 

 

Olen hyvää vauhtia siirtynyt 3070 kortin käänteiden jälkeen epäilemään, että meille jonoissa oleville ei ole Telia tilannut kortin korttia.

Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo, pidän itsestään selvänä, että minkäänlainen jonon ohimyynti ei ole kuluttajan oikeuksien mukaista.

 

Annan nyt Telialle vielä mahdollisuuden saada selvitettyä tämän ilman kolmansia osapuolia. Mulla on tämän 3070 jonottamisen lisäksi Telialta toimittamatta 4kpl 3060ti kortteja joista kaksi maksoin tilausta tehdessä. Noiden toimittamisen ongelmat ymmärrän, kun niiden saatavuus loppui kuin seinään. Noin kolme kuukautta sitten niiden piti saapua, mutta eipä ole näkynyt. Alan kallistumaan siihen, että jollain aikavälillä otan nuo maksamani rahat sieltä ulos, ja pidän voimassa vain Telia rahoituksella tilatut kaksi tilausta. Odotellaan nyt kuitenkin vielä muutama kuukausi.

Antti1237
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onhan tuo nyt hieman erikoista jos siellä jonot kerta olemassa. Telian kokoisen laitoksen kuuluisi kyetä nämä stepit tekemään korttien kanssa kun uusi erä tulee:

 

1. katso montako ihmistä jonossa

2. lähetä kortteja vanhimmasta tilauksesta alkaen

3. jos korttejä jää yli, laita myyntiin sivuille

 

Uskomatonta, että tässä tarvitsee oikeasti viemään asiaa pidemmälle kun Telia ei selkeästikään kykene toimimaan miten toimia kuuluu.

 

Pistää miettimään, että onko tämä yleisestikin Telian tapa, mutta nyt vain satuttiin jäämään ns. housut nilkoissa kiinni kun aliarvioitiin täysin näytönohjaimia odottavien kuluttajien kyky ja ymmärrys.

 

Selkeästi televisioiden ja muun "kevyen" elektroniikan kohdalla on helpompi viilata kuluttajia linssiin jos siltä tuntuu. Kannattaa jatkossa vain jatkaa sen asioista tietämättömän demografian puijaamista ja poistaa näytönohjaimet kokonaan listoilta.

Meemi00
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tänää ovat peruneet 8.6 myytyjä 3070 Tuffeja. Jotenkin jää sellainen vaikutus, että Telialla ei ole ainuttakaan pätevää ihmistä hoitamaan näitä komponenttien myyntiä. Jatkuvasti tulee uusia tapauksia, joissa tilaukset yksipuolisesti perutaan ja vedotaan saatavuuteen. 

Xonium
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 51 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Meemi00Mistä tiedät et peruuttanut, tai miten🤔..

 

onhan tää rasittavaa jooh kun ei voi yhtää tietää, että ovatko perunneet myös rtx 3080 asus tuf oc tilauksetkin kun ei näe mistää.

Rasittavaa touhua. Mikäs niiden RTX 3080 TUF OC korttien tilanne mahtaa olla siellä Telialla?

Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Myös kaveri ilmoitti, että siltä peruttiin tuo 8.6 tilaus. Ja sen perumisen tietää siitä, että ilmoittavat siitä. Kaveri ainakin sai 50€ lahjakortin. Rahat tulee sitten takaisin joskus myöhemmin. 

Xonium
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 51 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

🤔 Siis onks tää tilaus ollu joku "vain liittymä asiakkaille" juttu vai mitä ihmet. Varmaa järjestelmä virhe sit.. Mut jooh odottavan aika pitkä ja kumma ei kuulu mitää millo seuraavaa erää ois tulossa.

27.11.20 tilausta odottelen yhen.

Meemi00
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Soittivat ja kertoivat peruvansa tilauksen. Telian puhelinliittymä itseltäni löytyy, joten ei pitäisi siitä johtua. Mitään korvausta ei itselleni tarjottu, joten hieno kuulla olevan eriarvoisessa asemassa🤣

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jaxxtu@  kirjoitti:

@TeroRe Koskas niitä 3070 näyttiksien "olet jonossa" varmistustekstiviestejä voi odottaa tulevaksi?


Palaan tähän, en ole saanut edelleenkään tähän aikataulua.

 


@Jaxxtu  kirjoitti:

Näytti tänään teillä olevan tilattavissa jonkin verran tuf 3070 näyttiksiä, oliko taas perinteisiä järjestelmävirheitä vai oikeasti varastossa?


Samalla tiedoksi myös @Marko_Laaksonen 

 

Kyselin tämän perään ja sain kuulla, että meille tuli pieni erä juuri noita kortteja ja virheestämme johtuen ne meni uusmyyntiin, kun olisi pitänyt toimittaa niitä odottaville. Tämä oli meiltä inhimillinen virhe tietyssä kohtaa organisaatiota. Tiedän, ettei lämmitä mutta pyydän silti yrityksemme ja meidän puolesta anteeksi.

 


@Meemi00@  kirjoitti:

Tänää ovat peruneet 8.6 myytyjä 3070 Tuffeja.


Johtuu siitä, että noita tuli tosiaan vain muutamia kappaleita mutta niitä kerkesi tilaamaan useampi, mitä kortteja oli varastossa. Ei toki tämäkään hyvä ole, että useampi pääsee tilaamaan mitä on toimitettavaa. Ne tilaukset, mitkä meni yli olemme joutuneet perumaan ja olemme olleet asiakkaisiin yhteydessä.

 

Sanon suoraan kuten asiat on, en lähde kuitenkaan enempää selittelemään.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää