Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10327 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho@  kirjoitti:

Mitähän nyt mahtaa tapahtua kun näytönohjaimet otettiin pois sivulta yhtä lukuunottamatta? Tuleeko LHR -mallit tilalle ja mitä mahtaa "vanhan" mallin tilauksille tapahtua?




Tässä vaiheessa voin sanoa vain, että LHR-mallit tulevat kyllä myyntiin myöhemmin. Palaan myöhemmin asiaan noihin muihin kysymyksiin.

@TeroRe kirjoitit:

"Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti."

 

Otin viimeviikon keskiviikkona tästä aspaan yhteyttä chätin kautta. Eivät tienneet siellä kateosto-oikeudesta mitään. Kysyivät voinko laittaa sinulle täällä yksityisviestin. Käsittääkseni se ei ole mahdollista. Aspasta kertoi, että laittaa sinulle tästä minun kateosto-oikeudesta viestiä suoraan sinulle. Mitään ei ole kuulunut. Missäköhän tämän kanssa mennään? Chätin asiakaspalvelija käytti nimeä Roni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tiedoksi kaikille, että tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja. Olemme yhteydessä tätä korttia odottaviin niin saadaan kortit myös maailmalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

@TeroRe kirjoitit:


"Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti."


 


Otin viimeviikon keskiviikkona tästä aspaan yhteyttä chätin kautta. Eivät tienneet siellä kateosto-oikeudesta mitään. Kysyivät voinko laittaa sinulle täällä yksityisviestin. Käsittääkseni se ei ole mahdollista. Aspasta kertoi, että laittaa sinulle tästä minun kateosto-oikeudesta viestiä suoraan sinulle. Mitään ei ole kuulunut. Missäköhän tämän kanssa mennään? Chätin asiakaspalvelija käytti nimeä Roni.




Pahoittelut tapahtuneesta. Minuun ei olla oltu vielä yhteydessä mutta selvitän asian. Meillä ei ole montaa Ronia, luulisin että saan oikean kiinni. Asiakaspalvelussa on tästä ohjeet olemassa. Privat on tosiaan pois päältä tällä hetkellä, avaamme ne myöhemmin taas päälle.

Ihan vain haluan varmistaa että tulossa olevat kortit ovat nimenomaan ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G eikä siis uusia 3080ti -malleja?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho@  kirjoitti:

Ihan vain haluan varmistaa että tulossa olevat kortit ovat nimenomaan ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G eikä siis uusia 3080ti -malleja?




Kyllä, nimenomaan tuo malli minkä mainitsit, ei 3080ti.


 


(yritin tuplavarmistaa asiaa, lomista johtuen en saanut ketään kiinni juuri nyt. Jos malli onkin 3080ti, mitä kyllä epäilen, mutta jos on niin palaan asiaan.)

Pitikö noita asus 3080 tuffeja tulla tässä kuussa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe@  kirjoitti:


@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

@TeroRe kirjoitit:


"Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti."


 


Otin viimeviikon keskiviikkona tästä aspaan yhteyttä chätin kautta. Eivät tienneet siellä kateosto-oikeudesta mitään. Kysyivät voinko laittaa sinulle täällä yksityisviestin. Käsittääkseni se ei ole mahdollista. Aspasta kertoi, että laittaa sinulle tästä minun kateosto-oikeudesta viestiä suoraan sinulle. Mitään ei ole kuulunut. Missäköhän tämän kanssa mennään? Chätin asiakaspalvelija käytti nimeä Roni.




Pahoittelut tapahtuneesta. Minuun ei olla oltu vielä yhteydessä mutta selvitän asian. Meillä ei ole montaa Ronia, luulisin että saan oikean kiinni. Asiakaspalvelussa on tästä ohjeet olemassa. Privat on tosiaan pois päältä tällä hetkellä, avaamme ne myöhemmin taas päälle.




Jos olen oikeassa henkilön suhteen niin ko. henkilö on ja on ollut ikävä kyllä hetken aikaa poissa, tästä syystä asia ei ole edennyt tässä välissä. Voitko odottaa mahdollisesti huomiseen, toivottavasti hän on jo silloin paikalla niin pääsen varmistamaan asian? Pahoittelut vielä kerran.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@okeoke@  kirjoitti:

Pitikö noita asus 3080 tuffeja tulla tässä kuussa?




Aiemmin puhuttiin vain 3080/3090-sarjasta ja tämänhetkisen tiedon mukaan seuraavana tulee vain näitä: ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G.

Mulle käy myös 3080ti Strix 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho@  kirjoitti:

Mulle käy myös 3080ti Strix 🙂>




Vahvistan vielä, että sieltä tulee sitä alkuperäistä mallia kuten eilen kirjoittelin 🙂>


 


--


 


Tiedoksi samalla kaikille, että jään tämän päivän jälkeen lomalle ja palaan takaisin hihnalle 2.8. Moderaattorit ovat toki paikalla koko kesän ajan mutta ihan kaikkiin asiakysymyksiin ei välttämättä saada vastauksia ennen elokuuta. Tosiaan tällä hetkellä tiedossa oleva seuraava erä tulee noin kahden viikon kuluessa ja se sisältää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja.


 


Hyvää kesää kaikille.

Moi,

 

Minne ne 3090:set yhtäkkiä katosivat? Kuitenkin mainitsit 2 viikkoa sitten että niitä on tulossa. En ymmärrä miten nuita viitsii edes sanoa, jos varasto olis tyhjää täynnä? Tuliko sieltä tyhjät laatikot? Vai miten täs aina käy näin😵‍💫>‍💫>

Itseäkin kiinnostaa tämä 3090 tilanne (TUF etunenässä). Ketjussa puhutaan muutenkin enimmäkseen 3080:istä enkä viitsi olla jatkuvasti ruinaamassa täällä 3090 perään. Eli niitä nyt siis ei ole tulossa vielä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Aune12340000@  kirjoitti:

Moi,


 


Minne ne 3090:set yhtäkkiä katosivat? Kuitenkin mainitsit 2 viikkoa sitten että niitä on tulossa. En ymmärrä miten nuita viitsii edes sanoa, jos varasto olis tyhjää täynnä? Tuliko sieltä tyhjät laatikot? Vai miten täs aina käy näin😵‍💫>‍💫>





@peetjo@  kirjoitti:

Itseäkin kiinnostaa tämä 3090 tilanne (TUF etunenässä). Ketjussa puhutaan muutenkin enimmäkseen 3080:istä enkä viitsi olla jatkuvasti ruinaamassa täällä 3090 perään. Eli niitä nyt siis ei ole tulossa vielä?




Se oli sen hetkinen arvio:


 



@TeroRe  kirjoitti:

Ensinnäkin, 3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville.



ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -korttia tulee tosiaan seuraavassa erässä. Tällä hetkellä en pysty muuta kertomaan, arviotakaan siis.

Milloin mallit korvataan LHR-malleilla? Kuulemma näiden alkuperäisten mallien saatavuus alkaa loppua ja korvataan noilla LHR.

Onko näistä tälle viikolle luvatuista Strixeistä kuulunut mitään?

Olen omani tilannut 14.11.2020 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Väliaikatietona se, että ylläoleviin kysymyksiin laitettiin varmistelua meillä eteenpäin ja palataan tähän piakkoin. Kesälomien vuoksi vastauksissa voi olla pientä viivettä, joten pahoittelut siitä jo etukäteen.

Ainakin kaikkialla muualla sanotaan, että on suora vertainen niin toivon syvästi et tulee positiivista sanottavaa kuin "peruutetaan kaikki", ei jaksaisi näin melkein 8kk jo odottaneena uutta fiaskoa yhtään, mutta en ilman "tappelua" kyl suostu peruutukseen jos ny sieltä sen päätöksen taas meille syötätte.

 

et sit jos tulee peruutus niin kaikkille sit tiedoksi että uudelleen kkv:hen yhteyttä ja tällä kertaa lisäyksenä sinne "markkinointi virhetilanne" jos siihen ny oikeutta, ainaki mitä lukasin vaikuttaisi siltä koska onhan tää fiasko jo minusta markkinointi virhetilanteenkin täyttänyt kun mainostettiin "Vain muutama saatavilla" "Toimi nopeasti" ja yleisesti niin että saa uskon et kortti tulisi pian, eikä näin et joutuu odottamaan peräti 8kk+

Kolmisen viikoa sitten HangoverMole kysyi:

Onko näistä tälle viikolle luvatuista Strixeistä kuulunut mitään?

Olen omani tilannut 14.11.2020 

 

Moderaattori JoonasLam vastasi noin viikon jälkeen: 

Väliaikatietona se, että ylläoleviin kysymyksiin laitettiin varmistelua meillä eteenpäin ja palataan tähän piakkoin. Kesälomien vuoksi vastauksissa voi olla pientä viivettä, joten pahoittelut siitä jo etukäteen.

 

Minusta tämä Telian touhu hakee vertaistaan uskomattoman pitkinä vastausaikoina asiakkaiden kysymyksiin, asiakaspalvelun vastausten ristiriitauksina ja jatkuvina järjestelmävirheinä niin tilausvaiheessa kuin toimituksissakin. Esimerkiksi syksyllä myytiin useampaan kertaan "muutama jäljellä" kortteja, joita ei todellisuudessa ollut ainottakaan edes aiemmin tilanneille ja keväällä myytiin tilattujen korttien ohi kortteja uusille tilaajille. En halua enää edes palata asiakaspalvelun vastausten arvontamyllyyn.

 

Nyt viimeisimpänä on tämä, että yhtiö jossa työskentelee ilmeisesti noin 3000 ihmistä Suomessa, ei  muka saa lomien vuoksi vastattua näytönohjain asiakkaidensa kysymyksiin viikkoihin. Ei se ole todellisuudesta lomista kiinni, Nyt on minusta kyse yksinkertaisestii Telian halusta saada näytönohjaimia tilanneet perumaan tilauksiaan. Ihan kuten tämä keskustelun siirtämoyritys normaalista asiakaspalvelusta Telia Yhteisöön, jossa ylläpidon vastaajat ovat vain  vastuuta kantamattomina "postipoikina"  Telian ja asiakkaiden välillä. 

Joo alkaahan tämä touhu kyllä ihmetyttää. Mitää ei kuulu valmistajilta saati jälleemyyjiltä ja tilaukset seisoo. Tiiä oikei mitä pitäs ajatella koko touhusta enää. 

 

Mitä tulee teliaan niin telian ei pitäis tällä osaamisella myydä komponentteja saati mitää muutakaa, puhelimia nyt ehkä. En todellakaa aio perua tilausta vaan vaadin tilauksen toteuttamista loppuun asti ja tämän upean kokemuksen myötä voi olla aika varma et menee loppuiäks henkilökohtasee boikottii kun tilattu kortti on maksettu. Maksan mieluummi laadukkaasta palvelusta vähän enemmän, pysyy verenpaineetkin kurissa. 

Kauanko näiden vastauksien saamisessa kestää? Ei pitäisi paria viikkoa kestää muutaman vastauksen saamisessa. Tässä kun 4 kuukautta vielä odottaa niin vietän tilaukseni 1v syntymäpäivää. Onko siellä koko Telia lomalla vai mitä ihmettä pelleilette?

Kkv soitti tuossa yks päivä ja ilmeisesti minulla olisi ollut oikeus kateostoon vaikka osamaksulla onkin tilattu, kun kuitenki teillä on velvoite se toimittaa nyt kun olette perunneet sen yksipuolisesti. Kyselin kans siitä LHR mallista samalla, ja on täysin vastaava ja ei poista velvoitetta toimittaa tilattua tuotetta joka peruutettu perusteetta.

Tämäpä hyvä uutinen. Osaisiko joku Telialta kertoa minne ottaa yhteyttä kateoston merkeissä?

 

 

T. Osamaksuostaja

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Aiemmin puhutun ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -korttien erän toimitus viivästyi siitä mitä sen piti olla muutama viikko sitten. Tätä on alettu edistämään eilen ja pahoittelut siitä, ettei kyseinen erä edennyt sillä tahdilla, millä sen olisi pitänyt. 

Toistaiseksi ei ole tehty päätöstä tarjota nykyisiin tilauksiin liittyen korvaavaksi tuotteeksi toista mallia, mutta jos tähän tulee muutos, ilmoitetaan siitä erikseen.


Alkuperäisen postauksen päivityksen mukaisesti: Jos haluatte käyttää kateosto-oikeutta niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 

Eipä tuo kateosto-oikeus vielä autuaaksi tee. Olin siis maksanut kortin Telialle, ja sain oikeuden ja ohjeet kateoston tekoon. No tein kaiken ohjeiden mukaan. Nyt on tainnut mennä jo 3 viikkoa, eikä mitään vastausta ole tullut Telialta asiaan liittyen...

Vastaa