Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10304 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Minun yli kymmenen vuoden tiivis kokemukseni verkkokaupasta eri maissa on kuitenkin se, että kysymyksiin on esimerkiksi Saksasta AINA vastattu tunneissa, Suomessa ehkä päivissä. Kuitenkaan koskaan ei ole tarvinnut vastausta odottaa viikkoja. Kun katsoo keskusteluketjuja, viivyttäminen näytää olevan Telian tapa.

Tiedustelin asian etenemistä viime viikolla, koska kuukauden päivät alkoi tulla täyteen asian kanssa. Minulle ainoastaan ilmoitettiin, että asiaa ei ole vielä käsitelty ja sori siitä. Ymmärrän että asiakaspalvelu voi olla ruuhkainen, mutta kuukausi on jo aika kohtuuton aika. Ensimmäisellä asiointikerralla pyrin antamaan kaikki mahdolliset tiedot liittyen aikaisempaan tilaukseen ja korvaavan tuotteen tilaukseen.

Kun asiakapalvelu vastaa, että on ruuhkaa, selkokielellä se kertoo liian pienestä asiakaspalvelun henkilömäärästä. "Ruuhkalla" selitetään ihan liian usein alimiehitystä.

Tsemppiä sinulle oikeuksiesi hakemisessa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@S4ND5  kirjoitti:

Tiedustelin asian etenemistä viime viikolla, koska kuukauden päivät alkoi tulla täyteen asian kanssa. Minulle ainoastaan ilmoitettiin, että asiaa ei ole vielä käsitelty ja sori siitä. Ymmärrän että asiakaspalvelu voi olla ruuhkainen, mutta kuukausi on jo aika kohtuuton aika. Ensimmäisellä asiointikerralla pyrin antamaan kaikki mahdolliset tiedot liittyen aikaisempaan tilaukseen ja korvaavan tuotteen tilaukseen.




Kyselin asiasta yleisellä tasolla ja tiedän nyt miksi tässä todennäköisesti on mennyt näin kauan. En lähde selittelemään, ei se muuta mitään mutta taustalta löytyi tiettyjä syitä, jotka tähän on todennäköisesti vaikuttanut. Tällaisen asian kanssa ei tosiaan pitäisi mennä kuukautta, ei missään nimessä.


 


Pahoittelut. Tämä ei ollut hyvä lopetus tälle caselle.

Miksi kysyit "yleisellä tasolla"? Mikset kysynyt suoraan ja vastannut? Ymmärrän sen, että  tuo sinun kilpimiehen palkattu asema tuottaa ongelmat: firman mies on aina firman mies. Kovin yksinkertaista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:

Miksi kysyit "yleisellä tasolla"? Mikset kysynyt suoraan ja vastannut?




Asioiden käsittely yleisella tasolla johtuu siis ihan vain siitä, että minulla ei ole asiakastietoja käytettävissä. Ei tässä sen kummempaa mystiikkaa ole.

Missä ketjussa pääsee keskustelemaan ihmisten kanssa, joilla on pääsy asiakastietoihin? Kerro, ole hyvä.

 

Samaan aikaan ihmettelen kilpimiehen vajavaisia oikeuksia. Puhutko Telian äänellä eli ottaako Telia vastuun sinun sanomisistasi?

Tänään tapahtui ihme ja kateosto-asia eteni maaliin saakka. Ilmeisesti tänne kirjoittelu edesauttoi asian käsittelyä. Kiitos siitä, omalta osaltani tämä tarina telian näyttisten kanssa päättyi lopulta positiivisesti pitkän ajan jälkeen. 

Kateostolla taitaa olla ainoa mahdollisuus saada näytönohjain, kun kohta 3080 häviää markkinoilta kokonaan. Parhaillaankin suomalaisesta verkkokaupasta voisi tilata Asuksen 3080 näytönohjaimen jos värillä ei ole väliä.

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?

turhauttavaa tää Telian leikki näiden kanssa kun nytki lomaketta piti täytellä ja jos ei olis nää ilmoitukset ollu tääl niin ois menny ohi.

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
@siperiada55  kirjoitti:

Missä ketjussa pääsee keskustelemaan ihmisten kanssa, joilla on pääsy asiakastietoihin? Kerro, ole hyvä.




Yhteisö on paikka yleiselle julkiselle keskustelulle. Henkilökohtaisissa eli juurikin asiakastietojen tarkastelua vaativissa asioissa meillä on käytössä muut kanavat kuten puhelinpalvelu ja esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Eli lyhyesti: Yhteisön kautta sellaisia ihmisiä et löydä ollenkaan. 


 



@Xonium  kirjoitti:

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?




Tarkoittanet, että ostaisi muualta osamaksulla ja saisi meiltä kateoston kautta hyvityksen? Tämä ei ole ikävä mahdollista.


 



@Xonium  kirjoitti:

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.




Älä murehdi ainakaan tämän takia, et joudu.

Lainaan tuolla aijempaan tekstiä minkä yksi kommentoija täällä onkin jo maininnut.

 

"Eniten näissä Telian saatavuusongelmissa ihmetyttää kun pienet nyrkkipajafirmat saa kortteja toimitettua mutta Telia ei. Asuksen kanssa näyttää olevan myös jonkinlaista yhteistyötä kun merkki on ollut näkyvästi esillä, mikä saa saatavuusongelmat tuntumaan entistä ihmeellisemmältä."

 

tämän takia ihmettelen syvästi miten juuri ollenkaan(?) ei ole tullut rtx 3080 tuf oc:ta pitkään aikaan teille. Et tulee epäilys, että peruitte tilaukset ja jouduitte tukussa uudelleen jonon perälle tai jotain sähläätte.

Tilanne toki on joo huono edelleen ja oli se LHR vaihdos välissä. Mutta elpymistä ollut ja osat kaupat saannu ilmeisesti purettua jo jonoa hyvin.

 

mut niin ei kai tässä auta kuin uskoa ettei niitä näe tänä vuonna kun ilmeisesti teidän arviotkin on niin, kun laitoit lomakkeen vuoden vaihteeseen joka tarkoittaa sitä, että ette voi toimittaa kortteja kuin vasta sit kuin lomake asia tai tämä teidän tiedustelu korttia tarvitsevista on selvitetty jotta jono pysyisi viellä, ainakin jos nyt ilmestyisi kortteja niin miten voisitte lähettää jos taas ootte selvittämässä jonon suuruutta. Lomake myös edelleen rikkoo kuluttajasuojaa, niin milloin siitäkin nyt lisää tietoa sitten tulee?

Ilmeisesti ei ainakaa jokaiselle odottavalle laitettu ilmoitusta kun yhä on oletus, että kaikki odotettavat katsovat tätä foorumia ja löytävät lomakkeen.

Miksi tällaisella täysin "epävirallisella kanavalla" kerrotaan, että pitää jotain lomakkeita täytellä, mutta virallisesti siitä ei ole ilmoitettu yhdellekään kortin tilanneelle? Eikö Telialle riitä tosiaan riitä alkuperäinen tilaus ja vielä sen jälkeen tehty ilmoitus halusta pysyä jonossa? Niin pitäisi ainakin normaalien kuluttajasuojamääräysten mukaan olla.

 

Tosin sinun vastauksellasi ei taida paljon arvoa olla kun se tulee tällaisen "epävirallisen kanavan kautta". Jos tulee vastausta edes täällä.

 

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....

Sain heiltä tämmöisen vastauksen 

 

Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi

 

@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Fryba  kirjoitti:

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....


Sain heiltä tämmöisen vastauksen 


 


Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi


 


@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 




Oletko siis ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä vai et? Kertomasi perusteella asiakaspalvelu on vain puhunut siitä alkuperäisestä mallista ja tarkoittanut, ettei juuri sitä mallia tule enää. Nämä LHR-mallit, mitkä korvaavat alkuperäiset mallit, on erikseen.


 


Tällä viikolla meidän laitepuolen kavereilla on palaveri Asuksen kanssa, jos/kun sieltä tulee kerrottavaa tänne niin jaan tiedon toki myös tänne.

Mielenkiintoista kuulla palaverin tuloksesta. Toivottavasti nyt saadaan jotain konkreettista tietoa.

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?

Näköjään palasi Telian kauppa sivuille rtx 3080 näytönohjaimet, toivoa vai turhaa haave ajattelua? 27.11.2020 tilattu asus tuf oc ainaki viellä saamatta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?




Samalla tiedoksi myös @Xonium:


 


Olemme lisänneet LHR-mallien tuotekortit verkkokauppaan mutta tilaamaan niitä ei pääse. Ja kuten siellä mainitaan niin tällä hetkellä saatavuudesta ei ole tietoa. Pahoittelut, mutta tästä ei voi vielä päätellä sen kummemmin mitään.


Palaan tosiaan asiaan, jos/kun Asus-palaverin jälkeen LHR-saatavuudesta on jotain kerrottavaa. Toivottavasti on, sitä itsekin toivon ja isosti, mutta tässä vaiheessa en osaa vielä sanoa mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No niin, kerrankin hyviä uutisia:



Pääsemme piakkoin korvaamaan näitä kortteja 



  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


Näillä korteilla



  • ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2


Eli ketkä odottaa noita kortteja niin tulemme lähiaikoina lähettämään tilauslinkin, joilla pääsette omanne tilaamaan.


 


Tämä ennakkotietona tässä vaiheessa, palaan vielä kun aikataulut varmistuvat.

Upeeta toivottavasti yltää 27.11 tilattuun! (jonossa) niin saisin vihdoinkin näytönohjaimeni! nyt vaa toivottavasti teil jono lista kunnossa ja noin!

Hienoa että jotain alkaa tapahtumaan. Jospa se 3080 Strix saataisiin myös pian asiakkaille... 

Keskustelu asiakaspalvelun kanssa:


 







ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G GAMING

26.10.202114:21






Minulla on ollut tilattuna otsikon käytönohjain viime vuoden marraskuusta. Mikä on tämän hetkinen tilanne? Milloin sitä on tulossa ja edellytetäänkö minulta jotain lisätoimia pysyäkseni jonossa?

 










29.10.202109:15






Moikka ! Kiitos viestistäsi. Näitä ei ikävä kyllä saada enää lisää, eikä niitä voida siis toimittaa. Ystävällisin terveisin Mari

 










29.10.202109:34






Korvataanko ne automaattisesti saman näytönohjaimen tilalle tulleella LHR-mallilla vai ettekö toimita mitään näytönohjainta?

 

01.11.202114:23













Hei! Näitä ei ikävä kyllä voida toimittaa, eikä tule siis mikään korvaava malli tilalle. Terveisin Mari

- - - - 

Siis mitä @TeroRe ? Oletko sinä kirjoittanut puuta heinää vai onko asiakaspalvelu ihan pihalla?

 

--

 

Muokkaus: Lisäsin @maininnan 






Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:






Siis mitä @TeroRe? Oletko sinä kirjoittanut puuta heinää vai onko asiakaspalvelu ihan pihalla?









Se mitä olen täällä kertonut pitää paikkaansa, LHR-mallit tulevat tilalle, aikataulut vain ovat auki. Nyt selvisi sen yhden mallin tilanne viime viikolla mistä kerroinkin jo.


 


Tämä näytönohjain-case on kokonaisuutena hyvin, hyvin poikkeuksellinen. Kaukana normaaleista prosesseista. Sisäisessä tiedonkulussa on myös kertomasi perusteella parannettavaa.

Kuinka pitkä aika on "lähiaikoina"? meinaan kun odottavan aika on pitkä ja herättelitte jo toivoa et kortin saisi ja viikkokin ehti vierähtää et ihan malttamattomaksi tässä ehtii mennä kun vuosi kuitenkin vierähtänyt ja odotellut

Vastaa