Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5208 custom-general.kudos
  • 4583 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

PÄIVITYS 20.5.2021

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

--

 

Päivitys 20.5. Lisäsin alkuun tilannetietoa missä mennään tällä hetkellä.

 

Päivitys 27.4. Lisäsin alkuun linkin tietojenkeruulomakkeelle. Tilanteisiin, jos et ole saanut meiltä vahvistusta odottamisesta.

 

Päivitys 20.4. Lisäsin alkuun tuoreen tilannetiedon toimitusten etenemisestä.

 

Päivitys 30.3. Muokattu tekstiä siltä osin, että riippumatta näytönohjaimen mallista kaikkien peruttujen tilauksien kohdalla sinulla on mahdollisuus jäädä odottamaan toimitusta. Ota näissä tilanteissa yhteys asiakaspalveluumme (jos ole ottanut jo). Lisäsin myös tiedon siitä, että laitamme vahvistuksen kaikille odottamaan jääneille asiakkaille.

 

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

264 vastausta
Cold7
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Morjesta @TeroRe,

 

Joo, okei, se selittää, koska 3070 Dual OC korteista kyse.

 

Kyyyllä minä saatan olla yksi näista, joilla jopa mahdollisesti tuo 8 korttia tilauksessa. Ja nämä on tosiaan tilauttu louhintaan, joten on tulossa ihan oikeasti omaan käyttöön. Ainakaan tilaushetkellä ei ollut ostorajoituksia tuotteille.

 

Edit HannaSu: lisätty tägäys

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5208 custom-general.kudos
  • 4583 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Cold7  kirjoitti:

Ainakaan tilaushetkellä ei ollut ostorajoituksia tuotteille.


Olet oikeassa. Tilanne on toki haastava globaalisti ja jos olen ymmärtänyt oikein niin tilausrajoituksia on ainakin ollut myyjillä jonkin verran, en tiedä onko enää. Mutta niin tai näin, meillä pitää tämä vielä päättää tämä asia. Palaan kun päätös on tehty.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5208 custom-general.kudos
  • 4583 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Väliaikatilannetta sen verran, että tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

Pahoittelut huonoista uutisista.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Majuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Harmin paikka, mutta pääasia että tulee.

Majuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Missä mennään tällä hetkellä näiden näytönohjaimien kanssa? Monilla jälleenmyyjillä on kortteja ollut saatavilla, ja varsinkin korvaavia tuotteita. Kovimmat "metelöitsijät" ovat ilmeisesti saaneet korttinsa kun ei näy eikä kuulu enää..?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5208 custom-general.kudos
  • 4583 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Majuho  kirjoitti:

Missä mennään tällä hetkellä näiden näytönohjaimien kanssa? Monilla jälleenmyyjillä on kortteja ollut saatavilla, ja varsinkin korvaavia tuotteita. 


Tilanne ei ole juuri muuttunut, ainakaan parempaan suuntaan. Olen luvannut jo pitkään tilannetietoa ja joudun ikävä kyllä pyytämään, että odotetaan vielä hetki. Pakkaa sekoittaa nyt myös se, että NVIDIA on julkaissut hiljattain uusia malleja. 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

niijust
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No tänään on taas Jimmsille tullut 77kpl 3080 tuffia. Ei näytä niiden pakka olevan sekaisin...

Jaxxtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroReKoskas niitä 3070 näyttiksien "olet jonossa" varmistustekstiviestejä voi odottaa tulevaksi?

Näytti tänään teillä olevan tilattavissa jonkin verran tuf 3070 näyttiksiä, oliko taas perinteisiä järjestelmävirheitä vai oikeasti varastossa?

Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Saisinko selityksen miksi teiltä tänään pystyi ihmiset tilaamaan 3070 TUF näyttistä, vaikka itse olen JONOSSA siihen enkä saanut mitään tietoa asiasta. Kaveri vaan kertoi tilanneesa sellaisen onnistuneesti. NYT KYLLÄ KORPEAA JA PAHASTI!!!!!!

Tämä taitaa todistaa, että mitään muuta kuin 3080 kortin jonoa ei ole edes olemassa.

 

Nuo tänään myydyt oli siis " Myynnissä vain Telian liittymäasiakkaille." Itse olen Telian asiakas - ja jonossa oleva sellainen. Näemmä tuo ajoi silti kaikista jonoista välittämättä minun ohi.

 

Miten paljon tämä sekoilu oikein jatkuu? Luulisi, että edes tässä vaiheessa siellä olisi jollain langat sen verran käsissä, että tuollaisia eriä ei myydä eteenpäin joita toiset odottaa jonossa. Taas hienoa materiaalia KKV:lle, kun väitätte ettei tuotetta saa, vaikka todellisuudessa myytte samaa tuotetta muille.

 

"tähän kohtaan voit sijoittaa 10 kirosanaa" 

Muutenkin todellakin vaikuttaa siltä, että muutama erä hommattiin, jotta pöly laskeutuu. Sen jälkeen ollut hyvin hiljaista.

 

Ja miten pakkaa sekoittaa se, että Nvidialta on julkaistu uusia malleja. Niitä ei teidän sivuilta löydy, eikä niitä ole yksikään teidän asiakas teidän kautta tilannut. Selittelyn makua.

Simoen
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Muutama heebo on saanut kortin, muut vielä odottelee. Itsekin tässä vielä odottelen mutta olen antanut olla muulta osin kun alkoivat pelleilemään ja heittämään ihan ihme kommenttejaan sen korvaavan tuotteen hankkimisesta muualta, pitäs olla kuulema "noin saman hintanen" ku alkuperänen tilaus joka taas ei pidä paikkaansa mutta kuka jaksaa alkaa tappelemaan jonkun miljardiyrityksen lakimiesten kanssa? Itse vaan siirsin kaikki tilaukseni pois Telialta, ainoastaan taloyhtiökaista on pakko pitää vielä koska en jaksanut muuttaa täältä pois että saisin netin vaihdettua ja sen jälkeen ei ole jaksanut miettiä koko telian roskaa... Vieläkun saisi nuo mainokset loppumaan, ei kauheasti kiinnosta mitkää luurinmetsästysviikot.