Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10304 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Aloituspostaukseen on nyt päivitetty tietoa ja kommentointi on nyt myös avattu.

Hyvä että myönsitte virheenne ja korjasitte tilanteen. Sääli että siihen tarvittiin KKV:ta.

Odottelu tuskin ketään haittaa joka tähän gpu leikkiin lähtee. Nyt jos löisin tilauksen muualta jonoon niin kestäisi ihan yhtä kauan mutta hinta olisi lähempänä tuplia kuin alkuperäistä.

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.

 

PS. Korttia maksaessa raha lähti heti tililtä. Noin 1,5h sen jälkeen ilmoitettu tilinumero, ja silloin kerrottiin, että rahan palautukseen menee noin 2 pankkipäivää. Nyt tuosta on mennyt aikaa jo 9 vuorokautta eikä rahoja näy. Eilen taas selvitin aspan kanssa asiaa, niin hakemukseni ei ollut vielä edess käsittelyssä. Käsittämätöntä, että teidän peruttaessa tilaus ei rahat palaudu välittömästi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Hyvä että myönsitte virheenne ja korjasitte tilanteen. Sääli että siihen tarvittiin KKV:ta.




Pahoittelut hässäkästä, teimme virheitä mutta toivottavasti nyt päästään eteenpäin. Toimenpiteet olivat käynnissä ilman ulkopuolisia tahojakin.


 



@Simoen@  kirjoitti:
Odottelu tuskin ketään haittaa joka tähän gpu leikkiin lähtee. Nyt jos löisin tilauksen muualta jonoon niin kestäisi ihan yhtä kauan mutta hinta olisi lähempänä tuplia kuin alkuperäistä.

Osaa haittaa ja osaa ei. Hyvä näin siis, kukin saa valita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.




Varmistan tuon mallin tilanteen (ja mahdolliset muut myös), etten aivan palturia puhu ja palaan erikseen asiaan. Päivitän tiedon myös aloituspostaukseen.


 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

PS. Korttia maksaessa raha lähti heti tililtä. Noin 1,5h sen jälkeen ilmoitettu tilinumero, ja silloin kerrottiin, että rahan palautukseen menee noin 2 pankkipäivää. Nyt tuosta on mennyt aikaa jo 9 vuorokautta eikä rahoja näy. Eilen taas selvitin aspan kanssa asiaa, niin hakemukseni ei ollut vielä edess käsittelyssä. Käsittämätöntä, että teidän peruttaessa tilaus ei rahat palaudu välittömästi.




Pahoittelut tästä, käsittelemme rahanpalautukset manuaalisesti ja siellä on käsittelijöillä ruuhkaa. En tarkoita, että rahanpalautuksissa vaan yleisesti ottaen backendissä on ruuhkaa ja se vaikuttaa myös palautuksien nopeuteen. Kyllä se sieltä kuitenkin tulee, joudumme ikävä kyllä odottamaan.

Itse olin chat aspaa yhteydessä että saa tilauksen takas, eipä oikee annetuilla ohjeilla osannut chat henkilö muuta sanoa kuin " se on peruttu " piti laittaa aamulla saapunu txt kopiona ni alko  homma etenee. Pieneksi vinkiksi voisitte parantaa telian sisäistä informaatiota. 

Toivotaa et homma pysyy nyt kasassa telian puolelta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Itse olin chat aspaa yhteydessä että saa tilauksen takas, eipä oikee annetuilla ohjeilla osannut chat henkilö muuta sanoa kuin " se on peruttu " piti laittaa aamulla saapunu txt kopiona ni alko  homma etenee. Pieneksi vinkiksi voisitte parantaa telian sisäistä informaatiota. 


Toivotaa et homma pysyy nyt kasassa telian puolelta. 




Olemme jakaneet asiakaspalveluun ohjeet ennen tämän ketjun pystytystä ja viestin lähettämistä, halusimme varmistaa että siellä tiedetään tästä ennen kuin olette sinne päin yhteydessä. Hyvä, että homma eteni. Kiitos vinkistä, aina voidaan parantaa.

Vielä tarkennuspyyntö viestiinne: Kun korttia sitten joskus tarjotaan, onko silloin maksamisessa tarjolla myös Telia Rahoitus mahdollisuus?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Vielä tarkennuspyyntö viestiinne: Kun korttia sitten joskus tarjotaan, onko silloin maksamisessa tarjolla myös Telia Rahoitus mahdollisuus?




On. Linkki vie verkkokauppaamme jossa kaikki on muuten kuten "normaalistikin" mutta hinta on tosiaan se alkuperäinen. Eli se linkki on ns. "hintaräätälöity" 🙂>

Jos otin tilauksesta jo rahat takaisin, voinko silti jäädä jonottamaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Toivottavasti linkit ovat sitten uniikkeja, tai one time only, jottei mennä ojasta allikkoon.

Kiitoksia asian hoidosta.

Hienoa vielä että jonopaikatkin säilyi, sillä muualta jos olisin yrittänyt tilata niin olis jono-sijoitus pudonnut joitain satoja/tuhansia pykäliä alaspäin. Tiedän vain sen että n. viikon verran on tilauksia itseni edellä (paljon se kpl määrissa ikinä sitten onkaan?) , mutta kunhan on jonossa on itselleni tärkeintä. 

Saapa vielä nähdä paljonko se rahtialuksen jumiutuminen Suezin-kanavaan hidastaa tavaran kulkua maailmanlaajuisesti.

 

 

Kysyttäköön nyt samaan syssyyn näistä 3090-sarjalaisista vaikkei niitä oltukaan peruttu eikä niistä paljoa keskustelua ole näillä foorumeilla ollut. Saatavuus haastava varmasti mutta onko tietoa tullut yhtään lisää että koska mahdollisesti jono purkautuisi? Tuf-malli tilattu joulukuun puolella.

Saisiko Telialta rehellisen ja aikuisten oikeesti rehellisen vastauksen onko niitä 3080 kortteja tilattu tukkurilta ollenkaan teille vai odotatteko tällä syyllä nyt hintojen tippumista ja vasta sitten tilaukset sisään. Ja en ainakaan itse tee asiasta päätöstä ennen kuin olen saanut telialta vastauksen.

Kysymys kuvastaa hyvin sitä syvää epäluottamusta, joka Teliaan kohdistuu monen kohdalla tämän korttifarssin johdosta. Alkaen "muutama-jäljellä" myynnistä, asiakaspalvelun "luovista" vastauksista matkan varrella aina tilausten lain vastaiseen peruuttamiseen.

 

Olen kysynyt aiemmin saman tapaisen kysymyksen hieman eri muodossa kirjautuneena omien sivujen kautta. Vastausta ei tullut. 

 

Luottamusta ei saa palautettua ellei kysymyksiin saa rehellisä vastauksia. Joka tapauksessa luottamuksen rakentaminen tulee olemaan Telialle iso urakka. Sen voisi aloittaa vaikka hyvittämällä vapaaehtoisesti tämän farssin pyörteisiin vedettyjä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@eGYWB@  kirjoitti:

Jos otin tilauksesta jo rahat takaisin, voinko silti jäädä jonottamaan?




Kyllä voit, ilmoita vain asiakaspalveluun tästä.


 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.




Tuon mallisarjan kohdalla kyse oli järjestelmävirheestä, pahoittelut siitä. Tämä odotusmahdollisuus (ja jonopaikan säilytys) koskettaa vain aloituspostauksessa mainittuja malleja, ei ikävä kyllä tuota mallia.


 


Joten jos haluat edelleen tuon mallin tilata niin pyydän, että teet normaalisti uuden tilauksen. Tilaus lähtee kuitenkin alusta ja toimitus on sitten, kun tavaraa on varastossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Tiedän vain sen että n. viikon verran on tilauksia itseni edellä (paljon se kpl määrissa ikinä sitten onkaan?) , mutta kunhan on jonossa on itselleni tärkeintä. 




Olisi kieltämättä mukava kertoa mutta en saa kertoa, että paljon tilauksia oli sisässä ja paljon jonottajia on tällä hetkellä 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Samb0o@  kirjoitti:

Saisiko Telialta rehellisen ja aikuisten oikeesti rehellisen vastauksen onko niitä 3080 kortteja tilattu tukkurilta ollenkaan teille




Ollaan tilattu. Tilauksia vastaava määrä. Jos kortti kiinnostaa ja teit tilauksen jo aiemmin niin odottamaan vain.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Luottamusta ei saa palautettua ellei kysymyksiin saa rehellisä vastauksia. Joka tapauksessa luottamuksen rakentaminen tulee olemaan Telialle iso urakka.




Ymmärrän tuon luottamuspulan. Toivon, että tämä julkinen keskustelu auttaa asiassa edes jollain tapaa. Olen sitä varten täällä, että vastaan kysymyksiin. Kaikkeen en voi vastata mutta niihin mihin voin, vastaan kyllä. Jos en itse tiedä vastausta niin haen sen suoraan vastuullisilta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Purnipsi@  kirjoitti:

Toivottavasti linkit ovat sitten uniikkeja, tai one time only, jottei mennä ojasta allikkoon.




Pyrimme ottamaan tämän huomioon, tavalla tai toisella.

Uutta tilausta EI PYSTY TEKEMÄÄN. Eli laittakaa nyt minut siihen jonoon vaan. Tilanne on täysin sama kuin noiden toisienkin korttien kanssa. Eli olette yksipuolisesti peruuttaneet tilauksen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@peetjo@  kirjoitti:

Kysyttäköön nyt samaan syssyyn näistä 3090-sarjalaisista vaikkei niitä oltukaan peruttu eikä niistä paljoa keskustelua ole näillä foorumeilla ollut. Saatavuus haastava varmasti mutta onko tietoa tullut yhtään lisää että koska mahdollisesti jono purkautuisi? Tuf-malli tilattu joulukuun puolella.




Suoraan sanottuna ei näytä tilanne yhtään paremmalta tuonkaan sarjan suhteen, varaudu samaan mitä 3080-sarja eli toimituksessa voi mennä kuukausia tai jopa vuosi.

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?

 

Edit: Ja kiitokset Simoen:lle joka toisaalla myös informoinut asiasta ja vienyt asiaa eteenpäin.

Mitenkä sitten 16.2 tehdyt 3070 Dualista tehdyt tilauksien perumiset, nekin järjestelmävirheen piikkiin?

 

Ps. Perumisesta kieltäydytty ja reklamaatio teille tehty.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@maajus@  kirjoitti:

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?




Koskettaa, siis jos/kun kortti on aloituspostauksessa mainittu malli. Pyydän siis sinuakin vielä kertaalleen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (Minun Telian chat kätevin) niin otamme tiedon talteen, että jäät odottamaan ja ilmoitamme sinulle sitten, kun korttia on saatavissa. Pääset sitten tekemään uuden tilauksen alkuperäisellä hinnalla.


 


Tsekkauttaisin samalla nuo yhteystiedot kuntoon, että puhelinnumero ja maili on varmasti ajan tasalla.


 


Pahoittelut ongelmista, ei hyvä.

Vastaa