Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

266 vastausta
mazee
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

9.11 strix 3080, eikä vieläkää tullu edes vahvistusta et halus jäädä oottelee.

Noh kkv:l on tieto täst.

osmoopa
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

On aika naurettavaa kun esiinnytte vain ''viattomana'' pölhönä joka nyt vain vähän ''mokasi'' ihan mukamas tahattomasti. Tiesitte tasan tarkkaa mitä teitte. Tiedän TeroRe että tiedät mitä teitte, eli rikoitte kuluttajalakia aivan täysin tietoisesti kun huomasitte että nyt tulee takkiin kun tuotteiden hinnat nousee. Ja sama *******us jatkuu nyt vain eri muodossa. Väitätkö TeroRe ihan tosissasi ettei Telian kokoisessa lafkassa ymmärretä mukamas kuluttajalakia ja kuluttajien oikeuksia?! Tää kertoo vain sen, että pidätte asiakkaitanne idiootteina jotka eivät mukamas hoksaa mitä yritätte. Ei hemmetti aivan naurettavaa ja törkeää toimintaa! Voisit nyt lopettaa ton *******an jauhannan ja esiintymisen viattomana mokaajana kun Telialla aivan VARMASTI tiedetään kuluttajalaki ja sen koukerot ja sen myötä tiedettiin aivan 100% varmasti, että nyt rikotaan lakia ja kustaan oikein kunnolla asiakkaita linssiin.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@siperiada55  kirjoitti:

Porukka haluaa, minä mukana, vastauksen muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, johon ei tunnu millään tulevan vastausta.

 

1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?

 

2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?


Yritän saada näihin vastaukset, siinä voi mennä nyt hetki mutta palaan kyllä myöhemmin asiaan.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Simoen
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.

Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.

Kuluttajariitalautakunta taitaa kutsua Teliaa.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Simoen  kirjoitti:

Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.


Tämä on virheellistä tietoa, käymme kyllä dialogia sinne suuntaan.

 


@Simoen  kirjoitti:
Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.

Tällaisissa tilanteissa suosittelen tekemään reklamaation, käsittelemme ne tapauskohtaisesti.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Simoen
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No sehän on reklamaation yhteydessä olevaa keskustelua.

Ei voi kuin nauraa miten säälittävä koko puljun toiminta on.

siperiada55
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sinä @TeroRe TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...

 

Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia. Telialla ilmeisesti organisaatiolle ikävistä asioista ei yksinkertaisesti vain haluta kertoa totuutta. Vastauksiin haetaan siunaus juristeilta ja kriisiviestinnältä.

 

Telian toiminta näyttäytyy enemmän ja enemmän... en edes kehtaa sanoa miltä.

Edit SaJoonas: lisätty tägi

 

 

 

ZeratuL
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu niin alkaa näyttämään ikävästi ajanpeluulta jos vaikka valmistaja lopettaisi nyt tilauksessa(?) olevien mallien tuotannon ja tekisi niistä esim super-mallit.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@siperiada55  kirjoitti:

Sinä TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...


En mielestäni ole esiintynyt pahoitteluautomaattina, olen keskittynyt itse asiaan. Pyrin keskittymään asiaan ja siihen, että mitä on tapahtunut tai mitä tapahtuu. Jokaisessa viestissä jos pahoittelee niin se menettää tehonsa ja se alkaa myös ärsyttämään jengiä. Tästä tulikin taannoin kommenttia, että osalle pahoitellaan ja osalle ei.

 


@siperiada55  kirjoitti:

Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia.


Mietin alunperin, että kerronko syytä sille miksi nyt kestää. Päätin jättää kertomatta koska syy voi herättää närää. No, totuus on joskus tarua ihmeellisempää - se joka kysymyksiisi voi vastata on hetken lomalla. Kun tilanne on se, että olemme tehneet virheen tai virheitä ja kysymys on hyvinkin yksityiskohtaisista asiakysymyksistä niin vastaus pitää tulla juuri siltä joka tietää ja vastaa asiasta. Siksi varoittelin, että voi kestää, jotta saan faktan jaettua tänne. Varmuuden vuoksi kuitenkin: Loma ei kuitenkaan vaikuta tähän asiaan mistä me tässä nyt jutellaan eli korttien toimituksiin.

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@ZeratuL  kirjoitti:

Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu


On tilattu, siitä ei ole kyse.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää