Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5441 custom-general.kudos
  • 5004 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021

 

Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.

 

Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.

 

Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.

 

Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.

 

Lomake löytyy tämän linkin kautta.

 

PÄIVITYS 26.8.2021

 

Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 

 

Päivitys 13.8.2021

 

Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja

 

PÄIVITYS 28.6.2021

 

Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja

 

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

411 vastausta
siperiada55
Kommentaattori
  • 18 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!

 

Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5441 custom-general.kudos
  • 5004 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@siperiada55@  kirjoitti:

Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!

 

Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.


Haluan kertoa täällä pelkästään faktat ja ne tarkistan aina vain tietyiltä asianosaisilta. Harmi, että koet minun valehtelevan.

 

Se, että tieto kysymyksiin x ja y kestää muutaman päivän ei vaikuta itse alkuperäiseen asiaan, prosessit kuitenkin taustalla pyörii koko ajan joten uskon, että voimme odottaa vastauksia asiakysymyksiin muutaman päivän.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Eikay
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun olet tätä asiaa kuitenkin selvitellyt niin eikö tuollaiseset asiat mitä @siperiada55 kysyi ole muka tulleet puheeksi selvitystä tehdessäsi? Tiedät kuitenkin että prosessi pyörii taustalla jne, mutta et saa vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin. Vaikea on uskoa, että ainoastaan tämä yksi henkilö voi antaa luotettavaa tietoa yrityksen sisällä näitä kysymyksiä koskien.

Edit SaJoonas: lisätty tägi

siperiada55
Kommentaattori
  • 18 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Prosessit pyörii taustalla" Joopa joo.

 

Kertausta: tilausvaiheessa kerrottiin tilattua korttia olevan muutama jäljellä, sen jälkeen aspasta on kerrottu kortin tulevan "pian" ja lisäksi joukko vaihtelevia toimituspäiviä. Mikään ei ole pitänyt. Kuukaudet kuluvat ja kilpailijat saavat kortteja toimitettua, mutta Telian salaiset taustaprosessit eivät saa kortteja toimitetuksi eivätkä vastauksia kysyjille. 

 

Ihan vaan triviaalitietona. Jimms toimittaa jo Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista versiota sen helmikuussa tilanneille. Miksi Telia ei tarjoa valkoista vaihtoehtoa originaalin tilalle kun sitä on näköjään hyvin saatavilla?  Miksi Telia ei tarjoa mitään muuta vaihtoiehtoa kuin ehkä koskaan päättymätöntä jonotusta?

Eikay
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aivan samanlaiset kokemukset myös kohdallani.

Ja itseasissa Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista kyseisestä firmasta on saanut tietääkseni jo viime viikolla tilanneet. Eli alkaa olla pikkuhiljaa hyllytavaraa sekin.

Xonium
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Toivottavasti ette ole vahingossa tilanneet ASUS TUF-RTX3080-O10G version sijasta sitä non-oc versiota eli ASUS TUF-RTX3080-10G. Koska siinähän vasta tuleeki sitten menemään pidempi tovi, selittäisiköhän tämä sit tilauksen keston ks. mallissa kun yksi "O" unohtunnut. Teillä ainakin oli kuvitus kuvana silloin väärän mallin eli non-oc kuva, kun oli myynissä viellä sivustolla. OC mallia siis tulee huomattavasti nopeampaan tahtiin kuin tätä non-oc:ta.

Samb0o
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itsehän olen esittänyt telialle jo moneen otteeseen että voin ottaa vaihtoehtoisen tuotteenkin, mutta vastaus on ollut jyrkkä ei. Ei teliaa vaan nämä marginaalituotteet ja asiakaskunta kiinnosta. Sen huomaa jo kaikesta käytöksestä. Laittakaa vaan sinne kkv vaatimusta ja selvityspyyntöä. Itse olen näin eile  taas tehnyt.

Simoen
Kommentaattori
  • 18 custom-general.kudos
  • 39 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jonkun verran piti taas kaivella mutta nyt on tarjottu oikein mahdollisuus kateostoon. KKV muotoili asian niin että pitäisi ottaa mahdollisimman halpa eikä kalleinta, Telian lakimiehet(kö?) taas muotoilivat oikein kieromaisesti oman tulkintansa kopioimastani KKV:n virkamiehen kirjoittamasta pätkästä "suunnilleen samahintainen kuin alkuperäinen tilaus".

Kyllä pisti hymyilyttämään mitä kieroilua. 😄 899 lähelle pitäs löytää kun halvimmat on siinä 1400e pintaan?:D Mihinköhän tälläkin lausekkeella pyrittiin, vedottaisiinko kateoston jälkeen että oho tuo 1400e ei ollut sellainen summa mihin suostuttiin ja että nyt ei tätä maksetakaan:D

Taitaa olla parempi hoitaa nämä iha muualla kuin telian aspassa, haiskahtaa vähän scammilta.

Edit: ja nyt lähti kaikki mahdolliset tilaukset vaihtoon, nyt on jo niin kieroa että on finito.

Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuossahan pitäisi muutenkin määrittävä tekijä olla se, että itse tuote on vähintään saman tasoinen kuin tilattu. Eikä mikään halvin. Jos ole Strixin tilannut, niin siihen hintaan pitää saada yhtä hyvällä jäähyllä oleva vastaava kortti, tai sitten se Strix, mutta muualta. Aivan varmaa on, että kuvittelevat pääsevänsä tästä 50-100€ kuluilla per valittanut asiakas.

 

ZeratuL
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?