Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

266 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@ZeratuL  kirjoitti:

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

Yllä mainittujen jälkeen seuraava erä (arviolta parin viikon aikaikkunassa) sisältää myös pienen määrän näitä kortteja:

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

Ja näissä sama mitä yllä, olemme yhteydessä juuri näitä odottaviin järjestyksen mukaan sitten, kun nämä ovat saapuneet varastoomme.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

ZeratuL
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@ZeratuL  kirjoitti:

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂 


Kyllä, hyvä että asiat etenevät, se on tärkeintä 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Xonium
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.

siperiada55
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?

 

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.

yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?

 

Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.

 

VicViperGradius
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Xonium  kirjoitti:

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.


Mutta siis, sait kuitenkin alun perin vahvistusviestin että olet jonossa, eikös? Kyllä sinä silloin siellä listalla olet, toistamiseen vahvistusta ei tule. Ja hyvä, että varmistit tuon mallin, että menee oikein.

 

Kertomasi perusteella sanoisin, että asia on kohdaltasi kunnossa. Meiltä tulee yhteydenotto sitten siinä kohtaa, kun odottamaasi mallia on tullut varastoon ja toimitukset ovat edenneet sen verran, että on sinun vuorosi.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@siperiada55  kirjoitti:

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?

 

Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.


Kyllä, on palannut. Sitten, kun saan vastauksen.

 


@siperiada55  kirjoitti:

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.

yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?


Ainakin Asukselta, olen itsekin nähnyt keskustelua Asuksen edustajan kanssa.

 

--

 

Tilanne vaihtelee malleittain mutta suht tuoretta tietoa Techradarin uutisesta:

 

Edes Nvidia ei usko RTX 3080 -näytönohjainten saatavuuden paranevan tänä vuonna

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5212 custom-general.kudos
  • 4591 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@VicViperGradius  kirjoitti:

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.


Hmm, kerrotko mitä tarkoitat toisella vahvistusviestillä? 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Viat ja häiriöt 

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Marko_Laaksonen
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilanne monenkin kortin osalta on huono, tai oikeastaan lähes kaikkien. Kysymys kuuluukin, että miksi otatte tilauksia ihmisten tilauksia vastaan enemmän mitä teille saapuvat erät ovat? Onko kyse siitä, että ette saa koko erää minkä olette tilanneet, vai mistä kiikastaa? Koko soppaahan ei olisi, mikäli tilauksia otetaan sama määrä mitä teille tulevien korttien vahvistettu määrä on. Päivämäärä voisi varmaan hieman heittää, mutta tämä haiskahtaa siltä, että tilauksia otetaan 1000 ja tilataan 100, ja saadaan 10.