Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> https://link.webropolsurveys.com/S/E80BDBC919D38E34

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

--

Päivitys 27.4. Lisäsin alkuun linkin tietojenkeruulomakkeelle. Tilanteisiin, jos et ole saanut meiltä vahvistusta odottamisesta.

 

Päivitys 20.4. Lisäsin alkuun tuoreen tilannetiedon toimitusten etenemisestä.

 

Päivitys 30.3. Muokattu tekstiä siltä osin, että riippumatta näytönohjaimen mallista kaikkien peruttujen tilauksien kohdalla sinulla on mahdollisuus jäädä odottamaan toimitusta. Ota näissä tilanteissa yhteys asiakaspalveluumme (jos ole ottanut jo). Lisäsin myös tiedon siitä, että laitamme vahvistuksen kaikille odottamaan jääneille asiakkaille.

 

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

226 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Purnipsi  kirjoitti:

Toivottavasti linkit ovat sitten uniikkeja, tai one time only, jottei mennä ojasta allikkoon.


Pyrimme ottamaan tämän huomioon, tavalla tai toisella.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Marko_Laaksonen
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uutta tilausta EI PYSTY TEKEMÄÄN. Eli laittakaa nyt minut siihen jonoon vaan. Tilanne on täysin sama kuin noiden toisienkin korttien kanssa. Eli olette yksipuolisesti peruuttaneet tilauksen.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@peetjo  kirjoitti:

Kysyttäköön nyt samaan syssyyn näistä 3090-sarjalaisista vaikkei niitä oltukaan peruttu eikä niistä paljoa keskustelua ole näillä foorumeilla ollut. Saatavuus haastava varmasti mutta onko tietoa tullut yhtään lisää että koska mahdollisesti jono purkautuisi? Tuf-malli tilattu joulukuun puolella.


Suoraan sanottuna ei näytä tilanne yhtään paremmalta tuonkaan sarjan suhteen, varaudu samaan mitä 3080-sarja eli toimituksessa voi mennä kuukausia tai jopa vuosi.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

maajus
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?

 

Edit: Ja kiitokset Simoen:lle joka toisaalla myös informoinut asiasta ja vienyt asiaa eteenpäin.

Jaxxtu
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mitenkä sitten 16.2 tehdyt 3070 Dualista tehdyt tilauksien perumiset, nekin järjestelmävirheen piikkiin?

 

Ps. Perumisesta kieltäydytty ja reklamaatio teille tehty.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@maajus  kirjoitti:

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?


Koskettaa, siis jos/kun kortti on aloituspostauksessa mainittu malli. Pyydän siis sinuakin vielä kertaalleen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (Minun Telian chat kätevin) niin otamme tiedon talteen, että jäät odottamaan ja ilmoitamme sinulle sitten, kun korttia on saatavissa. Pääset sitten tekemään uuden tilauksen alkuperäisellä hinnalla.

 

Tsekkauttaisin samalla nuo yhteystiedot kuntoon, että puhelinnumero ja maili on varmasti ajan tasalla.

 

Pahoittelut ongelmista, ei hyvä.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Jaxxtu  kirjoitti:

Mitenkä sitten 16.2 tehdyt 3070 Dualista tehdyt tilauksien perumiset, nekin järjestelmävirheen piikkiin?


Ikävä kyllä, näin on.

 


@Jaxxtu  kirjoitti:

Ps. Perumisesta kieltäydytty ja reklamaatio teille tehty.


Harmi, että tilanne meni näin ja että jouduit toimimaan reklamaation kautta mutta hyvä tottakai kannaltasi. Siis että jos et ole toimintaamme tyytyväinen (minkä ymmärränkin) niin olet kuitenkin laittanut asian etenemään etkä roikota sitä mitenkään "ilmassa".

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Marko_Laaksonen
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Siis olet ihan tosissasi, että kun olette "kusseet" tilauksia useaan otteeseen, niin vain osa näistä korjataan? Voitte olla aivan 100% varma asiasta, että myös näistä "järjestelmävirhe" asioista ollaan yhteydessä viranomaisiin. Luulin jo, että Telia hoitaa asian kuntoon, mutta nyt tämä näyttää vielä enemmän amatöörien maineenpelastuspuuhastelulta. Kerrotko selkeästi miten tuo teidän varastopuolelta tehty tilauksen peruminen eroaa tuosta 3080 perumisesta? Ainoa ero on, että nuo 3070 perumiset olisi helpompi saada korjattua niin, että asiakkaat todella saa tilatun korttinsa. Tai sitten vastaavan kortin. 

 

Tuo kyllä antaa juuri sellaisen signaalin, että edes noita 3080 kortteja ei edes koskaan koiteta toimittaa. Tämä sen takia, että vastaavan mokan pystyisitte korjaamaan, mutta halua siihen on nolla. Herää epäilys, että syy miksi rahoja palautatte on ettei tuollaista 3080 jonoakaan ole oikeasti edes olemassa.

 

Linja siis totaallisen hukassa. Voin kertoa, että meitä samassa tilanteessa olevia on monta, ja tämä ei jää tähän. Muutenkin ihmetyttää tuo asenne "ikävä kyllä, näin on". Eli kuittaatte tuolla lauseella, että ette aio noudattaa lakia ja toimittaa tuotetta (tai sitä vastaava tuotetta) vain tuolla toteamuksella. Tuo lienee Telian virallinen kanta.

 

Tässä yhteydessä voin mainita, että teiltä on vielä 4kpl tilaamiani 3060ti korttejakin lähettämättä. Toimitus piti olla 8.3.2021.

 

Se, että Telia hoitaa asian näin tyylittömästi vaikuttaa eittämättä maineeseen. Itselläni henkilökohtaisesti sen verran, että CV:stä poistuu kyllä Telia. En ikinä kehtaisi mainostaa olleeni töissä organisaatiossa, jossa ei ostata hoitaa edes näin perusasioita asiakkaiden kanssa.

 

Tässä vielä tilaukseni julkisesti esille. LINKKI POISTETTU

 

Teillä siellä Telialla on varmasti yhteystietoni, joten yhteyttä voi ottaa ihan vaikka sähköpostillakin. Se, että vakuutatte aloituspostissa olevanne vilpittömän pahoillanne ei kyllä näy käytöksessä. Se, että vastaavassa tilanteessa olevista osaa kohdellaan toisin (kuten olisi heti pitänyt, eli jonotus), ja osalle vain pahoitellaan tilannetta saa vielä enemmän verenpaineen nousemaan. Kai sinä tiedät sen, että kun kehoitit minua tilaamaan tuotteen uudelleen niin se EI ole mahdollista? Tuote on tilattavissa täysin arvaamattomiin aikoihin noin 2 minuuttia viikossa. Ja vastaus on "tilaa uudestaan". Lähettäkää kaikille tilanneille yksityisviestillä linkki josta tilauksen pystyy tekemään, niin varmasti tilataan.

 

Muokkaus TeroRe: Poistin viestistä henkilökohtaisen linkin

Marko_Laaksonen
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ja vielä noista rahojen palauttamisesta sen verran, että koska teillä on kestänyt tuosta tilauksesta nähtävästä noin 1h rahojen lainassa nyt jo yli 9 vuorokautta niin otan yhteyttä Nordeaan. Aioin hakea rahojani Mastercardin kautta takaisin perustellen, että en ole saanut tuotetta enkä rahoja takaisin.

 

Jaxxtu
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Eipä vastaus yllättänyt. "Järjestelmävirheen" ymmärtäisi jos se olisi yhtenä päivänä tietyllä aikavälillä sallinut tilauksien tekemisen, mutta nyt puhutaan yli 2kk ajasta joka ei käy mitenkään järkeen. Kaiken lisäksi järjestelmänne on kuitenkin älynnyt "myydä" vain tietyn määrän kortteja...

 

Aivan varmasti en jätä asiaa "ilmoille" vaan tämä viedään päätyyn asti. Viestistäsi saa käsityksen että homma olisi taputeltu mutta näin ei tasan tarkkaa ole. Minä ja varmasti hyvin moni muukin vie tämän asian eteenpäin. Siinäpä pääsette selittämään kuluttaja-asiamiehelle miten järjestelmävirhe on 2kk ajan voinut olla korjaamatta, miksei asiakasta ole informoitu ja miksi asiakasta on huijattu tekstillä " Vain muutama jäljellä - Toimitus 1-2 arkipäivää" tilausta tehdessä.

 

@Marko_LaaksonenTäysin samoilla linjoilla sinun kanssa, Telia yrittää vaan livistää tilauksista näiden kohtuudella saatavien korttien osalta ettei tarvitse takkiin ottaa. Käsittämätöntä touhua Telian kokoiselta yritykseltä. Mm. Tuota 3070 dualia näyttäisi olevan osalla jälleenmyyjistä jopa varastoon asti hetkellisesti saatavilla.