4g ei toimi

  • 14 August 2017
  • 1 kommentti
  • 5 katselukertaa

Osaisiko joku selittää seuraavanlaisen vian.

 

Minulla on käytössä telialta hankittu langaton mokkula ja siinä rajaton 4g. Aluksi se toimi lähes täydellisesti, mutta nykyään se ei kestä pienintäkään käyttöä viittä minuuttia enemmän, kunnes se katkeaa täysin ja on käynnistettävä uudelleen tai odotettava käynnissä 10 minuuttia kunnes netti palaa. Mokkula on ostettu vasta kuukausi sitten, laitteen iän EI PITÄISI olla ongelma. Erittäin pienellä käytöllä, kuten sähköpostia tarkastettaessa, netti ei kaadu, mutta silti tulee piikkejä, jolloin nopeus on hädin tuskin 100kb/s. Nettiyhteyden kantomatkaakin on kehuttu suuresti, senkään EI PITÄISI OLLA ongelma.

 

harmi vain


1 kommentti

Moi, ja tervetuloa Telia Yhteisöön! :)

 

Onko sinulla sattumoisin muita liittymiä Telian verkossa ja onko niillä samanlaisia ongelmia? Jos on, niin kyse voi olla myös häiriöstä verkossamme. Häiriökartaltamme voi hakea osoitteen perusteella tiedossa olevia häiriöitä.

 

Jos taas ongelma vaikuttaa jäävän ainoastaan tuohon laitteeseen, niin pystyykö kyseisessä laitteessa kokeilemaan, että katkeaako yhteys jos sitä käytetään verkkokaapelilla? Laitteelle voisi kokeilla tehdä myös 4G-lukituksen, jos ongelma onkin siinä, että laite yrittää käyttää/hakea muita verkkoja. Laitekohtaiset ohjeistukset löydät täältä.

Vastaa