Äänen kaikuminen


Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @itram ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Viankuvauksen perusteella suosittelisin, että tuttavasi olisi meihin yhteydessä häiriöilmoituksen jätön merkeissä. Kuulostaa kuvauksen perusteella häiriö johtuvan verkosta. Toki tässä olisi vielä hyvä asiasta varmistua ja testata toisella laitteella toistuuko tilanne.

 

Häiriöilmoituksen voi meille helpoiten jättää telia.fi sivuston chatin kautta. Tai omien sivujen kautta palvelupyynnöllä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Viime vuonna kun Madeiralta soitti, täällä suomen päässä mulla mun oma puhelin kaiutti oman puheeni niinkuin vastapuoli olisi miettinyt joka sanan minkä sanoin. 

Virosta kun viime vuonna soitti, mun oma puhelin täällä suomen päässä sipisi oman puheen tahdissa, niinkuin vastapuolen päässä joku sipisisi soittajan kanssa.

Tuli vaan mieleen, kiertäisikö puhelut välillä jotain outoa reittiä (vakoilukaskukset??)

 


@itram@  kirjoitti:

Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.


Moi!

Olen tutkinut asiaa enemmän, mutta soittaessani tuohon ongelmapuhelimeen, kaiku kuuluu riippumatta siitä, missä puhelin on. Tuttavani vastasi vanhaan Lumiaan tulleeseen puheluun ilman ongelmaa. Kenelläkään muilla tätä ongelmaa ei ole, joten ongelma lienee puhelimessa. Olen ottanut yhteyttä Huaweihin.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@itram@  kirjoitti:

@itram@  kirjoitti:

Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.


Moi!

Olen tutkinut asiaa enemmän, mutta soittaessani tuohon ongelmapuhelimeen, kaiku kuuluu riippumatta siitä, missä puhelin on. Tuttavani vastasi vanhaan Lumiaan tulleeseen puheluun ilman ongelmaa. Kenelläkään muilla tätä ongelmaa ei ole, joten ongelma lienee puhelimessa. Olen ottanut yhteyttä Huaweihin.

 


Tämä kuulostaa tosiaan lähinnä laitepuolen hämmingille. Tällaisissa tapauksissa kannattaa testata toinen laite, miten se reagoi. Samalla pystyy rajaamaan verkon / laitepuolen häiriön kummassa vika. 


@KaPetri@  kirjoitti:

Hei @itram ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Viankuvauksen perusteella suosittelisin, että tuttavasi olisi meihin yhteydessä häiriöilmoituksen jätön merkeissä. Kuulostaa kuvauksen perusteella häiriö johtuvan verkosta. Toki tässä olisi vielä hyvä asiasta varmistua ja testata toisella laitteella toistuuko tilanne.

 

Häiriöilmoituksen voi meille helpoiten jättää telia.fi sivuston chatin kautta. Tai omien sivujen kautta palvelupyynnöllä.


Hei!

Kaikumisongelma ei näytä johtuvan SIM-kortista vaan Honor Lite 8-puhelimesta. Tosin siinä oli huono SIM-kortti mikä ei toiminut minun puhelimessa. Joten sain teiltä uuden SIM-kortin. Se toimii hyvin omassa ja ongelmapuhelimissa. Mutta ongelmapuhelimen kaiku ei hävinnyt. Joten vika on puhelimessa.

Puhelimessa on vielä takuuta jäljellä, joten yritän saada selville mitä pitäisi tehdä.

Kiitoksia vastauksista.

T:Ilkka

 

Vastaa