Acer Iconia Tab A3-A20 wlan ei toimi


Hei,

 

Acer tablettini hakee kyllä Wlaniin yhteyden WLAN reitittimeen ja kun yritän yhdistää niin kaikki näyttää menevän oikein. SIlti tulee tieto kyseisestä yhteydestä: Ei kantoalueella.

Salasana on oikein, WPA:n olen yrittänyt vaihtaa ja jopa ottaa suojauksen kokonaan pois mutta silti sama juttu.

Sama tilanne on jos otan yhteyden iPhoneen joten tabletista mielestäni pitäisi korjaus tehdä?

 

Liitteenä pari kuvaa. Ensimmäinen 1428 (002) kuvaa tilannetta kun olen ottanut yhteyden reitittimen wlaniin.

Toinen kuva 1422 (002) tilanteesta kun klikkaan tuota 4G-Gateway-B4F9 "ei kantoalueella"

 

Onko tabletista hajonnut jotain pysyvästi? Korttipaikkaa siinä ei ole joten se on lähes käyttökelvoton ilman toimivaa WLAN:ia


19 kommenttia

...niin, ja olen jo pari kertaa yrittänyt palauttaa tehdasetukset.

netistä löytämäni hard reset ohje ei ole toiminut (paina volume ylös ja virta nappia...)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Jykke71!


Kokeilitko unohtaa tuon verkon ja hakea se sitten uusiksi? Löytyisikö sitten paremmin oma wifi verkko ja pystyisi yhdistämään siihen ?

juu, yritetty on monta kertaa muttei vaikutusta :(

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Huomenta @Jykke71! Aika mielenkiintoinen tapaus. Onko tuo modeemikin resetoitu?


 


Kuulema jotkin Acer Iconia -tabletit (esim. Tab A500 -malli) eivät tue XDA Developers -sivuston mukaan wifi-verkon kanavia 12-13, mutta 1-11 kanavat pitäisi olla riittävän hyvät. Kanava pitää lukita manuaalisesti modeemin hallintasivulta. Esimerkiksi iPhone-puhelimen sovelluksen kautta voi tutkia parasta mahdollista wifi-kanavaa :smileyhappy:

pari vuotta toimi wlan tuolla 4G-Gateway... yhteydellä mutta viikko sitten pätkäisi poikki. yhteyttä ei siis saa enää mihinkään toimimaan kun ilmoittaa kaikilla tuon "ei kantoalueella" - ei iPhoneen tms

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvinkin mahdollista, että jokin komponentti on vaurioitunut. Tuossa mallissa taitaa olla kaikki viimeisimmät päivitykset ajan tasalla? Onko tuolla takuuta vielä jäljellä? Jos ei, niin voi sitä tiedustella hinta-arviota huoltoliikkeistä tai laittaa kierrätykseen uuden tabletin hankinnan yhteydessä :smileyhappy:

laitoin tämän myös tuonne TECHBBS palstalle. sieltä sain vinkin että kokeilla muuttaa sijainti asetuksia.

sillä sain kerran yhteyden päälle hetkeksi mutta sitten taas katosi.. enää en saa vaikka tuolta Asetuksista edelleen muuttelen noita Sijainti: Suuri tarkkuus/Virransäästötila/Vain laitteella valintoja. Silloin kun toimi niin oli tuo "Vain laitteella" päällä mutta ei enää silläkään...

vaikuttaa siis että jotenkin liittyy tuohon sijaintiin.

 

Olisiko tähän lisävinkkejä?

 

Takuuta ei ole ja vakuutuksistakin menee jo omavastuu yli arvon... :(

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Eikö tehdasasetusten palautus onnistunut tällä ohjeella : http://www.hardreset.info/devices/acer/acer-a3-a20-iconia-tab/hardreset/first-method/


Tässä vielä useampi tapa : https://youtu.be/9RHvnkmKBrg

tuo tehdasasetuksien palautus on onnistunut ja olenkin tehnyt sen jo 3 kertaa

mutta volume ylös + virtanappi - hard reset ei toimi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jykke71@  kirjoitti:

tuo tehdasasetuksien palautus on onnistunut ja olenkin tehnyt sen jo 3 kertaa


mutta volume ylös + virtanappi - hard reset ei toimi




Hard reset on tehdasasetusten palautus, tarkoitatko että pystyt tekemään vain soft resetin eli laitteen pakotetun uudelleenkäynnistyksen sen mennessä juntturaan?


Tuossa Youtube videossa kehotettiin myös kokeilemaan volume down + virtanappi yhdistelmää ja virtanappi vapautetaan 3 sekunnin jälkeen mutta volumenäppäintä painetaan edelleen kunnes tulee hard reset valikko.

ok, olen luullut että hard reset mikä tehdään tuolla volume nappi + virtanappi on eri kuin tuolta laitteen valikosta tehtävä tehdasasetusten palautus?

- tuota volume nappi + virtanappi juttua olen kokeillut noilla ohjeilla ja muillakin mutta ei vaan onnistu

- laitteen valikosta tehtävä tehdasasetusten palautus onnistuu kyllä ja olen tosiaan tehnyt sen 3 kertaa

 

olen tosiaan saanut mielikuvan esim TECHBBS palstalta (nörttipalsta) että hard reset ja tehdasasetusten palautus on eri asia?

 

...sain tehtyä hard resetin näppäimilläkin - volume alas (oon kokeillut ylös) + virtanappi

sama tulos silti on...

 

pitäisi kait joku "firmfare flashata" mutta loppuu meikäläisen tietotaito siihen :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ethän käytä mitään kolmannen osapuolen sovelluksia yhdistäessä wifi-verkkoosi? Toiseksi varmista, että et käytä samaan aikaan virransäästötilaa tai gps:ää päällä. Oliko tuossa mallissa mahdollista yhdistää WPS-painikkeella? Painetaan Wi-Fi-reitittimen WPS-painiketta, kun tabletin wifi-asetuksista on valittu WPS-painike-toiminto :smileyhappy:


 

kyseessä on tämä reititin. Mistä tuo WPS painike löytyy?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jykke71@  kirjoitti:

kyseessä on tämä reititin. Mistä tuo WPS painike löytyy?


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593


 


 


 


 




Pitäisi olla reitittimen sivussa ?

EI saa WPS:kään yhteyttä :(

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67@  kirjoitti:


@Jykke71@  kirjoitti:

tuo tehdasasetuksien palautus on onnistunut ja olenkin tehnyt sen jo 3 kertaa


mutta volume ylös + virtanappi - hard reset ei toimi




Hard reset on tehdasasetusten palautus, tarkoitatko että pystyt tekemään vain soft resetin eli laitteen pakotetun uudelleenkäynnistyksen sen mennessä juntturaan?


Tuossa Youtube videossa kehotettiin myös kokeilemaan volume down + virtanappi yhdistelmää ja virtanappi vapautetaan 3 sekunnin jälkeen mutta volumenäppäintä painetaan edelleen kunnes tulee hard reset valikko.




Onko tuo tehty puhtaana asennuksena eli et ole palauttanut varmuuskopioista asetuksia, sovelluksia yms.? :smileyhappy:

joo, kyllä

 

sillä ei näytä olevan merkitystä mihin wi-fiin tabletilla yritän ottaa yhteyttä, ilmoittaa kaikkien suhteen tuon "ei kantoalueella". Esim kun teen iPhonesta tukiaseman ja otan siihen yhteyttä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Huomenta @Jykke71! Onko mitään uutta selvinnyt? Ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että wlan on rikki :smileyhappy:


 

Vastaa