Asiakaspalvelun asiantuntemattomuus!

  • 15 October 2016
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

soneran asiakaspalvelu ei osaa sanoa tuon taivaallista paketeista joita myyvät, esimerkkinä koirapantaan tilaamani liittymä ja tiedustelut data siirroista eikä asiakaspalvelu osannut edes niistä sanoa mitään, ei edes millainen paketti minulla on. olisiko korkea aika palkata soneralle myös asiantuntevia asiakaspalvelijoita nättien äänien sijaan ?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Asiakaspalvelija on asiakaspalvelija ja myyjä ei asiantuntija. Sinuna kertoisin nyt tarkemmin mitä haluat kysellä. Täälä minä kuluttajana yritän myös auttaa sekä nämä Soneran asiantuntijat.


 


Tiedän itsekkin että asiakaspalvelijat eivät aina osaa mutta yllättävästi kyllä sielä joku osaa...

mutta kyllä myyjän mielestäni pitää jotain  tietää   myymistään tuotteista    ja  tarvittaessa ohjata asiakas semmoselle henkilölle joka tietää  luulis  että se ei ole   yrityksellekkään eduksi  pitkän päälle että  myynnissä olevista tuotteista  ei tiedetä mitään  minä ainakin vaihdan myymälää jos  palvella ei edes yritetä

Kaikki me ollaan vain ihmisiä. Eihän täydellisyyttä voi vaatia heti ja joka kerta. Harjoittelun, kokemuksen ja opiskelun kautta asiantuntemus kasvaa. Ja tietysti virheitten kautta. Joka alalla. Me ollaan kaikki aloittelijoita alussa. Tuotteet, hinnat, sopimukset j.n.e muuttuu koko ajan.

Mutta kuten MMALINEN mainitsi, asiakkaan tulee ohjata eteenpäin jos ei omat tiedot riitä. Pelkkä "en tiedä" ei riitä. 

Ja HUOM: Täytyy muistaa myös positiivinen palaute. Se on tehokasta ja lisää motivaatiota parantaa asiantuntemusta ja asiakaspalvelua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moro nikke1957 ja tervetuloa Klaaniin :)

Juuri kuten MMALINEN kirjoittaa niin myyjän pitää tietää myymistään tuotteista mutta sitten taas koirapannasta ei niinkään, raja menee tuossa.

Mitä myyjä ei siis tarkalleen ottaen tiennyt, kerrotko tarkemmin niin tiedämme laittaa terveisiä eteenpäin?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@wheeler kirjoitti:

Kaikki me ollaan vain ihmisiä. Eihän täydellisyyttä voi vaatia heti ja joka kerta. Harjoittelun, kokemuksen ja opiskelun kautta asiantuntemus kasvaa. Ja tietysti virheitten kautta. Joka alalla. Me ollaan kaikki aloittelijoita alussa. Tuotteet, hinnat, sopimukset j.n.e muuttuu koko ajan.


Mutta kuten MMALINEN mainitsi, asiakkaan tulee ohjata eteenpäin jos ei omat tiedot riitä. Pelkkä "en tiedä" ei riitä. 


Ja HUOM: Täytyy muistaa myös positiivinen palaute. Se on tehokasta ja lisää motivaatiota parantaa asiantuntemusta ja asiakaspalvelua.




Täydellisyyttä ei voi vaatia mutta huolellisuutta ja yksinkertaisesti sanoo asiakkaalle ettei tiedä ja ohjaa eteenpäin tai ottaa selvää. Eikä sitten kerro mitä sattuu suusta tulemaan, itselle tulee mieleen pari vuoden takaisesta kun myyjä liikkeessä selitteli 3G / 4G erovaisuuksia ja 4G:n etuisuuksia. Myyjä ei ollenkaan tiennyt näistä asioista ollenkaan mutta toki kohteliaasti kuuntelen mitä selittää ja sitten kerroin myyjälle itse noista erovaisuuksista. Kyllä tämä myyjä meni hiljaiseksi... Myyjä saa myydä ja selittää mutta pitää olla vähän tietoa mistä selittää.


 


Ainakin eteenpäin myyjän tulee ohjata jos ei tiedä tai on epävarma.. Välillä tulee itsellenikin tapauksia kun toinen sanoo näin ja toinen asiakapalvelija toisin. Ei näin ainakaan samassa firmassa voi olla mahdollista. 


 


Tuotteista / hinnoista / sopimuksista ennen kuin myy niin tulee myyjän varmistaa ennen kuin myy. Kyllä se asiakkaalla on aikaa pari minuuttia odotella että myyjä varmistaa kaikki ennen. Kyllä asiakkaalle jää parempi mieli. Ja tietenkin asiakkaana ei kannata olla liian kiireellinen, jos ostaa liittymän niin kannattaa toki olla aikaa että kuuntelee myyjää. Heti ensimmäisenä en ostaisi vaan vertaisin liittymiä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@nikke1957 Joskus on hyvä olla itse asiantuntija ja tehdä vertailuja esim. netissä mikä sopii itselle parhaiten. Tässä yksi vaihtoehto : http://www.koiratutkat.com/product/64/tracker-sim


@nikke1957 kirjoitti:

soneran asiakaspalvelu ei osaa sanoa tuon taivaallista paketeista joita myyvät, esimerkkinä koirapantaan tilaamani liittymä ja tiedustelut data siirroista eikä asiakaspalvelu osannut edes niistä sanoa mitään, ei edes millainen paketti minulla on. olisiko korkea aika palkata soneralle myös asiantuntevia asiakaspalvelijoita nättien äänien sijaan ?


 

Kai kerroit asiakaspalvelijalle kysyttäessä asiakasnumerosi tai henkilötunnuksesi? Näillä tiedoilla he löytävät ja näkevät käytössäsi olevat liittymät. Sen jälkeen osaavat varmasti kertoa datasiirroista ja käytössäsi olevista paketeista.

Vastaa