Chromecast Ultra ei yhdisty verkkoon

  • 13 October 2017
  • 3 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Asennusohje  Chromecast  Ultralle,  läppärin Chrome-selaimella toimii aluksi hyvin.  Sitten eteen tulee läpyskä, joka suosittelee yhdistämään  5GHz:n  WiFi -verkkoon.  Vaihtoehtoja ei esitetä.  Painat valintaa, kone yrittää rakentaa yhteyttä, ilmoittaa sitten ettei onnistu.  Sitten palataan alkuun ja taas sama.       Olisko niin, että reitittimeni, Soneralta aikanaan saamani  Thomson  TG 789 vn  ei tue  taajuusaluetta  5GHz, vaan ainoastaan 2.4 GHz  -aluetta.   Mikä avuksi ?  Tällaiset asiat ärsyttävät rajattomasti.  Insinööreillä voi olla aikaa istua tietsikan vieressä miettimässä, valtavalla enemmistöllä meistä ei ole.  Kiitos nyt avusta kuitenkin, jos sitä tulee. 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @seppoes!


Ongelmana on juurikin tuo väärä WiFi verkko taajuus. Kokeile uudestaan näillä ohjeilla : https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=fi&oco=0


Kokeile hakea oikea WiFi verkko manuaalisesti.


Täsmennetään hieman, voit tehdä chromecastin asennuksen myös vaikka Android laitteella. Sitten se kyllä löytyy tai avautuu myös tietokoneella, jotka tukevat chromecastia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tässä hieman lisää asiasta : Toisen sukupolven Chromecast on yhteensopiva 2,4 GHz:n Wi-Fi 802.11 b/g/n -Wi-Fi-verkkojen ja 5 GHz:n verkkojen kanssa, joten näet molemmat laitteen määrityksen aikana. Jos käytät kaksitaajuuksista reititintä, poista tukiaseman erotus käytöstä. Muut laitteesi, kuten tietokoneesi, voivat käyttää 5 GHz:n taajuutta. 5 GHz:n taajuus maksimoi suorituskyvyn, kun suoratoistat välilehtiä Cast-laajennuksen avulla.

Kiitos avusta.  Juttu päättyi ehkä jonkun mielestä hauskasti.  Olin tarttumassa reitittimeen, kun Rouva tajusi, että talon  Sonera Viihde - palvelu  (vai mikä se on ?)  oli vaarassa minun tyhmissä käsissäni. Vain hänen kuolleen ruumiinsa yli siihen kosket !  Siinä sitten hämilläni puhaltelin pölyjä reitittimen päältä. Samalla kirkastui salasanakin.  Nolottaa myöntää, mutta olin eksynyt reitillä : o-0-D  .  Tässä näyttävät hyvinkin erilaisilta merkeiltä, mutta pienellä präntillä pölyisen reitittimen päällä  eivät näytä !   Otan opikseni. Tai yritän. 

Sen verran vielä  Chromecast Ultrasta, että asennus ei mene ihan asennuskaavan mukaan. Kohdasta 4 hypättiin suoraan kohtaan 8.  Eli minulle ei näytetty mitään asennettavaa.

Kiitos vielä kerran.  

Vastaa