Laitteiden palautus sopimuksen päättyessä

  • 25 February 2018
  • 2 kommenttia
  • 104 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

"11.3 Palautukset sopimuksen päättyessä
Palveluun voi sisältyä tai liittyä laitteita. Asiakkaan on palautettava teleyrityksen omistamat laitteet ja muu käyttö­oikeuden alainen omaisuus sopimuksen päättyessä teleyri­tykselle sellaisessa kunnossa kuin se normaali kuluminen huomioon ottaen luovutettaessa oli. Jos asiakas on vuokran­nut teleyritykseltä laitteen, laitepalvelun irtisanominen ja sen laskutuksen päättyminen edellyttää kohdassa 11.1 sanotun lisäksi, että laite on palautettu teleyrityksen antamien ohjeiden mukaisesti."


 


Täytyyhän kuluttajalla olla mahdollisuus maksaa laitteet, jos ne varastetaan tai tuhoutuvat tulipalossa. Tai jos posti hukkaa lähetyksen.


 


Laitteiden toimittaminen Telialle ei voi olla ainoa tapa lopettaa liittymää ja laskutusta.


Olisi pöyristyttävää jos laskutus vaan jatkuisi hamaan tulevaisuuteen.


 


Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


2 kommenttia

Moi @aikuishuvitus! Jos laitteet ovat rikkoutuneet tai hävinneet, niin toki kuluttajalla on mahdollisuus maksaa ne ja laskutus päättyy siihen. Ehkä tätä pykälää olisi hyvä tarkentaa hieman, kiitos palautteesta!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Varmaankin voi vapautua maksamisesta jos pystyy todistamaan että paketti on lähetetty

ohjeiden mukaan. Saanhan siitä kuitin ja otan valokuvan postikonttorissa niin että paketin

sisältökin näkyy. Onkohan kertaakaan käynyt niin, että E-varastolla sattuneen virheen vuoksi

pakettia ei ole kirjattu saapuneeksi? Kaikkea voi sattua.

 

Mutta olen pohtinut asiaa. Kyllä netti täytyy olla ainakin kotona (en koskaan hanki liikkuvaa).

Valokuitu on tuhat kertaa mokkulaa parempi. Radioaaltojen käyttäytyminen vaihtelee esim.

sään mukaan. Jos yhteys paukahtaa poikki kriittisellä hetkellä, esim. verkkokauppaostosten

maksamishetkellä, voisi käydä niin että maksu veloitetaan, mutta kauppa ei saa siitä tietoa.

Ja kauankohan mahtaisi yhdistäminen ja viruspäivitysten laataminen kestää.

 

Valokuitunetti maksaa f-securen kanssa 27,80/kk. Ei ole kallis.

Viihde maksaa minulle verkkotallennuksen kanssa noin 150 euroa vuodessa, ei paha sekään. Jos ei ole viihdettä ja talon antennijärjestelmään tulee vika, ei voi katsoa eikä tallentaa.

Olisi kyllä hyvä jos verkkotallennus olisi mahdollista myös Nat Geo- kanavalta, jota

eniten katson. On minulla kovalevy, mutta sähkökatko pilaa tallennuksen. Onneksi

ne ovat kaupungissa harvinaisia.

 

Jos päätänkin jatkaa viihdettä ja solmia uuden 2 vuoden sopimuksen, soitan myyntiin ja koetan tinkiä hintaa alaspäin.

 

Olisi kyllä hyvä jos viihteeseen saisi yhden "aikuishuvitus"-kanavan 🙂 mutta sellainen

nostaisi kk-maksua varmaankin tuntuvasti.

 

Muistan: UMTS "ulkomaille menetettiin törkeä summa". Siinä meni saksaan muutama miljardi asiakkaiden rahoja. Miten voi olla että Sonera menetti niin paljon saamatta mitään?

 

Varmaa on jo se, että valokuitunetti jatkuu minulla. AH

 

Vastaa