KAAPELISSA NOPEUS 100

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

OLEN TODELLA PETTYNYT SONERAN MYYMIIN/LUPAAMIIN NOPEUKSIIN. LASKUTETAAN NOPEUDESTA 100 JA ANNETAA 7-15 NOPEUTTA JA AINOA APU ON ETTÄ LATAA SONERA-AVUSTAJA . ENTÄ KUN SE JO ON . MITÄ JOS LASKUTTAESSANNE ILMOITTAISIN VAIN ETTÄ : LADATKAA LASKUNMAKSU AVUSTAJA !! OLEN TODELLA PETTYNYT JA VIHAINEN TEIDÄN TOIMINTAAN . SILLÄ TEHIN VIELÄ 18kk VANKEUDEN . USKOISIN ETTÄ SEN SAA PURETTUA JOS EI SAA SITÄ MITÄ TILAA ????


TÄMÄ ON PETOSTA JA TÖRKEÄÄ SELLAISTA !!!!!!!!!!!!!!!


IHAN PERSEESTÄ . PUHUA VOI VAIN JONKUN AUTOMAATIN KANSSA .

IHMISET HERÄTKÄÄ JO !!!!

9 kommenttia

Kiitos palautteestasi.

Jos yhteys hidastelee ja olet tarkistanut, ettei vika ole omassa laiteympäristössäsi, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm).

Voit jättää vikailmoituksen myös Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Laite ympäristössä ?? mitä siihen kuuluu ?
Minulla on Sonera-avustaja ja vika ilmoituksen olen jättänyt ja olette testanneet että verkkoni toimii moitteettomasti ja olen kokeillut kahta eri konetta liittymääni ja sama tilanne . Minulla on teiltä tullut modeemi Cicko merkkinen ja olen sitä käyttänyt kaverini luona , siellä modeemi antoi nopeutta 59 . kaverilla sama modeemi ja nopeus antaa n.80 .
Olen kotona kokeillut eri pistokkeita eri huoneissa ja Digipoksit irroitettuna ym.ym.

JOS OSTAN AUTON JA SIINÄ LUVATAAN ETTÄ ON 100hv MUTTA MITATTAESSA ONKIN VAIN 15hv NIIN AUTOLIIKE KYSYY ONKO SINULLA "JOTAIN AVUSTAJAA" KOKEILE SITÄ , TAI OIKEASTAAN AUTOLIIKKEEN AUTOMAATTI SEN SANOO.

Joillakin toimittajilla on motto: SEN MINKÄ LUPAAMME SEN MYÖS TEEMME.

ja jollakin : OTA RAHAT JA JUOKSE !!!!!!

En odota että saisin teiltä LUVATUN 100 nopeuden tiedän että se ei todellisuudessa voi olla sitä , MUTTA saisi se olla enemän kuin entinen 24. jos ette siihen pysty , niin oletan että hintakin tulee nopeuden mukaan ? onko liikaa vaadittu??
Mikäli liittymäkohtainen ongelma edelleen jatkuu, voit jättää vikailmoituksen myös Soneran Omien Sivujen kautta.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Montako vika ilmoitusta täytyy jättää???
Vikailmoitusta jättäessä teidän automaattinne sanoo että yhteydessä on ongelma mutta sitten 3-4 päivän päästä teiltä tulee tekstiviesti että yhteys toimii normaalisti.
Tähän viestiinkin varmaan on automaattinen vastaaja: TEHE VIKAILMOITUS !!

Olisiko teillä ketään asiantuntijaa siellä joka ymmärtäisi asiasta jotain.Automaatti ei osaa vastata kysymyksiini : se sanoo VAIN Tehe Vikailmoitus :
Ja sillä selvä :

OTA RAHAT JA JUOKSE on mottonne.

Edellisen viestini kysymykseeni viitaten !!! olisiko SIELLÄ joku ystävällinen IHMINEN ja vastaisi minulle ?????

nimim. vikailmoitus
Nopeus 1.9 kello 17.30 speedtest.net ohjelmalla mitattuna 9/1,44 Mbps .
MAKSAN NOPEUDESTA 100/JOTAIN .LAATUA HALUSIN MUTTA PRIIMAA TYRKKÄÄ.

VASTA TEHIN JÄLLEEN VIKAILMOITUKSEN JA AUTOMAATTI SANOI ETTÄ VIKAA ON SONERAN VERKOSSA TAI MINUN LAITTEISSA , JÄÄN ODOTTELEMAAN N.VIIKON SISÄLLÄ TULEVAA TEKSTIVIESTI JOSSA LUKEE .
VERKON HALLINTAMME ON TUTKINUT ILMOITTAMANNE VIAN,VIKAA VERKOSTA EI LÖYTYNYT.
ELIKKÄ JOS LAITTEISSA TAI VERKOSSA OLE VIKAA . NIIN ONKO JÄLLEEN AINOA NEUVO TEILTÄ ETTÄ LATAA SONERA-AVUSTAJA , JOKA MINULLA JO ON.
. .
OLISKO KETÄÄN ULKOPUOLISTA JA OIKEAA ASIANTUNTIAA NÄILLÄ SIVULLA JOKA VOISI ANTAA APUA TÄHÄN ONGELMAAN ????
Pari kysymystä:

- Onko verkkokortti kytketty suoraan Cisco-kaapelimodeemiin, siis ilman välissä olevaa muuta verkkolaitetta?
- Eihän verkkokortin asetuksissa ethernet-yhteyden nopeutta ole rajattu arvoon 10M?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Täytyi kirjautua tänne ainoastaan tämän viestin vuoksi.

Tarkista:

Tehtävienhallinasta ylimääräiset ohjelmat pois, vain jos osaat.

Onko muita tieteokoneita kytkettynä modeemiin? (oletan että ei)

Käytätkö viruksentorjuntaa? (mitä?)

Mikä tietokone sinulla on? Pääasiassa mikä verkkokortti siinä on & mikä on kortin maksimi kapasiteetti?

Missä asut? oletko ottanut selvää tukeeko talon kaapelointi niin suurta kaistaa?

Onko sinulla WLAN yhteyttä? Jos on niin oletko varma että se on suojattu?

Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on käytössä?

Yritä tätä:
Paina Start/Käynnistä
Run/Suorita
Kirjoita services.msc Ja paina enter
Etsi listalta QoS service tai QoS RSVP ja muuta sen tila Disabled tai Stopped


Ulkomaalaisista expertti sivustoista voisi olla apua ongelmaasi.

Uskon että Soneran ilmoittamat lukemat pitävät paikkaansa, he siis ovat varmistaneet omasta päästään että siellä on asiat niinkuin pitävät.

Toivottavasti minusta on ehkä hieman apua tollaiselle saamattomalle pennulle.

PS: Ihmetyttää Soneran suhtautuminen tähän ongelmaan.. Huonoa asiakaspalvelua.

[u:3kka3saw]Ystävällisin terveisin[/u:3kka3saw]

EvillivE, 14 vuoden PC-Tuntemuksella.
Kannattais lukee ne pienel präntätyt tekstit ennenkun avautuu, jos et ole sattunu huomaan ni sonera sanoo et "100mb" on teoreettinen nopeus ja normaalisti nopeus on KOLMANEKSEN Luvatusta nopeudest mikä meinais esim 30mb,

myös talon kaapelit ja miten lähel kaapeli keskusta on vaikuttaa, ja ihan myös tietokoneen rauta. esim kiintolevy voi olla pullonkaula jos se on vanha. se ei sillon anna dataa tulla täydel vauhdil.

Kantsii aina kattoo kun soneralt jotain ottaa ni ne pienelpräntätyt tekstit,

ainiin vielä korjaus, jos et haluu puhuu tekoälyn kans kun soitat vikapalveluun elä puhu puhelimeen mitään noin 5 minuuttiin, sillon tämä nerokas puhuvapää yhdistää suoraan ihmiselle. ihan vinkkinä vaan.
Itsellä myös Soneran 100/5 -kaapeli ja linja tykittää hyvin ethernetillä, parhaimillaan 94,7/3,2Mb/s ja käytössä CISCO:n modeemi! W-lan nopeus ei yllä kuin 52/2, vaikkakin on 11n/g/b -yhteensopiva routteri (Jensen AL59300) ja vastaanotin (A-Link WNU 11n/g/b) PC käytössä.
Macbook:in w-lan nappaa nopeuden n. 70/2,5 muutaman metrin päästä!
Onko neuvoja w-lan:in nopeuttamiseen!?!?

Vastaa