Toimitusaika?


Olen tilannut Soneran Internetsivuilta Mobiilikannettavan liittymineen 31/7, mutta en ole saanut minkäänlaista tilausvahvistusta enkä muutakaan yhteydenottoa josta tietäisin koska tilaus toimitetaan.
Nyt on mennyt kaksi viikkoa joten odotin että tieto toimituksen ajankohdasta olisi pitänyt jo saapua.
Miksi näin ei ole ja onko siellä jotakin viivytyksiä koneen kanssa?

Koskee Mobiili kannettavaa nimeltä Acer Aspire 5738Z 3G

18 kommenttia

Kyseisen Acer Aspire 5738Z 3G laitteen toimituksessa on tietojemme mukaan tällä hetkellä viivettä laitteen maahantuojan toimitustilanteen vuoksi.

Pahoittelemme toimituksen viivästystä ja, että sinuun ei jostain syystä ole oltu asiasta vielä yhteydessä. Voit olla asiasta yhteydessä suoraan matkapuhelinasiakaspalvelumme 0200 17000 (pvm/mpm, valikko 1: matkapuhelinasiat). Näin matkapuhelinasiakaspalvelumme voi varmistaa, että tilauksesi on varmasti saapunut meille ja ohjeistaa tarkemmin tietokoneen toimitusasiassa.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
No minkähän takia Soneralta ei ole voitu ilmoittaa minulle tästä asiasta mitään aikaisemmin???

Soitin tänään maksullisen puhelun asiakaspalveluun jossa sain odottaa ja maksaa kysymyksestäni vaikka kaiken järjen mukaan SONERAN olisi pitänyt asiasta ilmoittaa.

Ja vastaus jonka sain oli ettei ole vielä edes saatu mobiilikannettavia Soneralle vaan ne tulevat (ehkä) tällä viikolla jonka jälkeen ohjelmat asennetaan joten menee ainakin reilu viikko ellei kaksikin ennen kuin tavara toimitetaan!

Olen hyvin pettynyt siihen ettei Sonera välitä asiakkaistaan tuon enempää!
Pääasia että saadaan lisää asiakkaita, mutta ellei asiakkaista huolehdita sen jälkeen kun kauppa on tehty he tuskin pysyvät Soneran asiakkaina enempää kuin tasan sovitun sopimusajan. Onkohan tämä ihan viisasta?
Minulla on vastaavanlainen kysymys. Tilasin 30.7. itselleni Soneran laajakaistan sekä langattoman modeemin ja mielenkiinnolla odotan, että milloin myös saan ne. Ensimmäisen viikon aikana minulle soitettiin Soneralta sanoen, että olisin jättänyt soittopyynnön, mutta ilmoitin vain tehneeni laajakaistatilauksen ja hän sanoi, että asia selvä.
Tilasin firmalleni neljä viikkoa sitten puhelinmyyjän sitä tarjottua tuotteen "Mokkula", joka on yksilöity usb-modeemiksi ja maksiminopeuden verkkoyhteydeksi. Tämän jälkeen asiasta ei sitten ole kuulunutkaan. Kaikki tiedot sähköpostiosoitteineen on tietysti Soneralla tiedossa, joten kohtuullista olisi ilmoittaa viivästyksistä. Kun myyjältä kysyi asiasta, oli kehotus ottaa yhteys Soneran palvelunumeroon, jossa tuli nyt sitten puolisen tuntia työaikaa roikuttua tuloksetta. Jotain tietoa toimituksesta tai sen tulematta jäämisestä olisi hyvä saada.
hemmohoopo kirjoitti:
Minulla on vastaavanlainen kysymys. Tilasin 30.7. itselleni Soneran laajakaistan sekä langattoman modeemin ja mielenkiinnolla odotan, että milloin myös saan ne. Ensimmäisen viikon aikana minulle soitettiin Soneralta sanoen, että olisin jättänyt soittopyynnön, mutta ilmoitin vain tehneeni laajakaistatilauksen ja hän sanoi, että asia selvä.



Lähetitkö liittymän tilauksen verkkokaupastamme vai jonkin eri reitin kautta?

Jos lähetit tilauksen verkkokaupasta jo 30.7. aikana, asiakaspalvelumme on normaalitilanteessa pitänyt olla sinuun jo yhteydessä laajakaista tilaukseen liittyen tai lähettää asiasta väliaikatietoa. Jos asiasta ei ole kuulunut mitään, kannattaa olla vielä yhteydessä laajakaista-asiakaspalveluumme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
drake kirjoitti:
Tilasin firmalleni neljä viikkoa sitten puhelinmyyjän sitä tarjottua tuotteen "Mokkula", joka on yksilöity usb-modeemiksi ja maksiminopeuden verkkoyhteydeksi. Tämän jälkeen asiasta ei sitten ole kuulunutkaan. Kaikki tiedot sähköpostiosoitteineen on tietysti Soneralla tiedossa, joten kohtuullista olisi ilmoittaa viivästyksistä. Kun myyjältä kysyi asiasta, oli kehotus ottaa yhteys Soneran palvelunumeroon, jossa tuli nyt sitten puolisen tuntia työaikaa roikuttua tuloksetta. Jotain tietoa toimituksesta tai sen tulematta jäämisestä olisi hyvä saada.



Valitettavasti en osaa arvioida, mistä tämän tilauksen viivästys johtuu ja mistä syystä asiaan ei ole tullut vielä väliaikatietoa. Palvelun tilauksen tilan pystyisi tässä tapauksessa varmistamaan vain matkapuhelinasiakaspalvelumme 0200 17000 (pvm/mpm, valikko 1: matkapuhelinasiat) kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Mokkulatoimitukset tuntuvat tosiaan pätkivän. Tilasin heinäkuulla E230 mokkulan asiakaspalvelusta puhelimitse ja sain elokuun alkupäivinä tilausvahvistuksen jossa kerrottiin että laite ja sim kortti on aivan pian noudettavissa lähipostissa. Eipä ole vielä kolme viikkoa kirjeen saapumisen jälkeen kuulunut asiasta mitään.

Lisäys 25.8. Nyt on Huaweita saatavana, tuli tänään postissa reilu 4 viikkoa tilauksen jälkeen. Toisaalta kannatti odottaa, tuntuu toimivalta laitteelta eikä katko yhteyttä. Pitää taas laittaa alkukesän hankinta eli MF636+ tikku remonttiin - vasta kolmannen kerran. Se kun ei pidä yhteyttä hengissä vaan katkoo sitä muutaman minuutin välein.
Minäkin olen tilannut mokkulan yli kaksi viikkoa sitten, toimitusvahvistus kyllä tuli hetimiten. Toimitusajaksi ilmoitettiin viikko, mikä saattaisi venyä suuren suosion takia. Nyt on siis yli 2 viikkoa kulunut ja kylmä hiki alkaa nousta otsalle, sillä muutan perjantaina ja jään ilman nettiä kokonaan, ellei sitä jo pian kuulu... Näkeekö mistään kuinka kauan vielä pitää odottaa?
sandra89 kirjoitti:
Minäkin olen tilannut mokkulan yli kaksi viikkoa sitten, toimitusvahvistus kyllä tuli hetimiten. Toimitusajaksi ilmoitettiin viikko, mikä saattaisi venyä suuren suosion takia. Nyt on siis yli 2 viikkoa kulunut ja kylmä hiki alkaa nousta otsalle, sillä muutan perjantaina ja jään ilman nettiä kokonaan, ellei sitä jo pian kuulu... Näkeekö mistään kuinka kauan vielä pitää odottaa?


Jos tilaamasi mokkula on ollut malliltaan Huawei E230, on tuote ollut tilapäisesti loppu. Saamiemme tietojen mukaan laitetta on kuitenkin saatu nyt lisää ja niiden toimitukset ovat käynnistyneet uudelleen tällä viikolla.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Huomenna tulee neljä viikkoa täyteen siitä kun tilasin mobiilikannetavan Acer Aspire 5738Z 3G:n liittymineen mutta vielä tähän päivään (27/8) mennessä ei kukaan Soneralta ole ottanut minuun yhteyttä jotta saisin tietää koska tilaus toimitetaan.

Olen soittanut kolme kertaa maksulliseen asiakaspalvelun numeroon mutta kukaan ei ole pystynyt vastaamaan kysymykseeni.

Tilaus on kyllä tullut perille ja siltä osin OK mutta kukaan ei tiedä koska se toimitetaan.

Nyt olen lähettänyt postia Soneralle yhteydenottopyynnöllä tiistaina, jossa ilmoitan että ellei tilaus ole toimitettuna jotta voin hakea sen postista viimeistään huomenna (28/8) niin perun koko tilauksen! Mutta kukaan ei ole vastannut siihenkään viestiin.

Eniten minua suututtaa ettei Sonera itse ilmoita yhtään mitään vaan asiakkaiden on soiteltava ja maksettava kyselyistään koko ajan.
Onko tämä normaali käytäntö Soneralta että he eivät ilmoita yhtään mistään asioista vaan asiakkaat pannan maksamaan kyselyistä kun tavaraa ei kuulu???
Acer Aspire 5738Z -laitteita on tulossa viikolla 37. Viivästys liittyy 3G-moduulien saatavuuteen eli niitä maailmalla ilmeisesti myydään enemmän kuin mitä valmistaja ehtii tehdä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No minulle sitä ei ainakaan enää tarvitse toimittaa!!!
Seira: ilmoita siitä asiakaspalveluun, sillä tämän keskustelupalstan kautta ei tilauksen peruuttaminen onnistu.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No en kuvitellutkaan niin!
Totta kai ilmoitan asiakaspalveluun ja maksan asiasta vielä yhden puhelun verran mutta on hyvä että muutkin lukijat saavat tietää miten Sonera toimii!
Miksi laajakaistan nopeudennosto on kestänyt jo 4 viikkoa? Jatkuva 1Mb-yhteys vaihtui 24Mb:n 18kk määräaikaiseen sopimukseen jota minulle tarjottiin 3.8.2009. "Omilla sivuilla" lukee että tilauksen käsittely on kesken.

Yritin soittaa tuonne laajakaistan asiakaspalveluun mutta "tilauksen eteneminen"-kohdassa tulee vain ilmoitus virheellinen numero. Neuvontaakin yritin mutta ei huvita jonottaa yli 30min tämän takia ja heittipä sekin virheellistä numeroa jonottaessa.
karko kirjoitti:
Miksi laajakaistan nopeudennosto on kestänyt jo 4 viikkoa? Jatkuva 1Mb-yhteys vaihtui 24Mb:n 18kk määräaikaiseen sopimukseen jota minulle tarjottiin 3.8.2009. "Omilla sivuilla" lukee että tilauksen käsittely on kesken.

Yritin soittaa tuonne laajakaistan asiakaspalveluun mutta "tilauksen eteneminen"-kohdassa tulee vain ilmoitus virheellinen numero. Neuvontaakin yritin mutta ei huvita jonottaa yli 30min tämän takia ja heittipä sekin virheellistä numeroa jonottaessa.


Nopeudennostossa luokkaan 24M on hieman pidempi toimitusaika kuin nopeudennostoissa muuten, koska joudumme lähettämään asentajan keskukselle. 4 viikkoa kuitenkin on ehdottomasti liian pitkä aika, normaalisti nopeudennosto toimitetaan kahden viikon sisällä tilauksesta.

Jos koet, että asiakaspalveluumme on kohtuuttoman vaikea päästä läpi, voit tulla kyselemään asiaa myös Chattiin. Chat toimii ainoastaan Internet Explorerilla ja on auki arkisin kello 9-20.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Hei, tilasin viikko sitten 26.8. sonera extran ja adsl-modeemin. Milloinkahan saan kyseisen laitteen ja salasanani?
Extra-liittymissä toimitusaika on yleensä maksimissaan kolme arkipäivää. Jos asentajan täytyy käydä kytkemässä liittymä talojakamossa, toimitusaika on noin viikko.

Modeemienkin pitäisi toimittua noin viikossa, eikä tiedossamme tällä hetkellä ole, että niiden toimituksissa olisi viivettä.

Jos liittymästä ei ala kuulua toimitusvahvistusta lähipäivinä tai modeemi ei tule postitse, kannattaa sinun soittaa asiakaspalveluumme ja tiedustella tilannetta sieltä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa