Puhelin ei yhtäkkiä luekkaan micro sd korttia

  • 13 September 2017
  • 2 kommenttia
  • 409 katselukertaa

Hei jos joku voisi auttaa tämän kanssa olisin kiitollinen koska tolla kortilla ois aika tärkeitä kuvia.

 

Jotenka puhelimeni malli on Huawei Y5 II ja minulla on micro sd 32 gb luokkaa. Yhtenä päivänä huomasin että en löytänytkään kuvia enkä sovelluksia jotka olin laittanut tuolle kortille. Olen nyt sammuttanut puhelimen ja laittanut tehdas asetukset takaisin eikä mikään auta. Jos joku viitsisi auttaa minua ja olkaa asiallisia vastauksissanne.

 


2 kommenttia

Kunniamerkki +14

Oletko kokeillut lukea korttia toisessa puhelimessa tai kortinlukijan kanssa tietokoneessa / testannut toista korttia puhelimessasi? Saisit selville, onko vika puhelimessa vai muistikortissa.


 


Kortilta kannattaa kopioida kuvat ja muut talteen tietokoneelle välillä, vaikka kortit yleensä kestäviä ovatkin, ei niiden rikkoontuminen ole mahdotonta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mulla on mennyt microSD-kortteja aika monta rikki tässä vuoden aikana. Kestävät käyttöä noin pari vuotta, sitten alkaa eritasoinen sekoilu. Joko kuvia katoaa/menee piiloon, sovellukset tahmaavat/katoaa tai muuten vain puhelin jumittaa.


 


Jos tuo muistikortti oli puhelimessa sisällä tehdasasetusten palautuksen aikana (ja valitsit sen palautustavan, jossa myös puhelimen muisti ja mahdolliset muistikortit pyyhitään), voi olla aika työlästä metsästää noita kuvia. 


 


Aloittaisin noilla edellisen kirjoittajan vinkeillä.

Vastaa