Rahoitus ei onnistunut

  • 10 August 2017
  • 3 kommenttia
  • 357 katselukertaa

Koitin tänään ostaa rahoituksella Samsung s8+ puhelinta. Se ei onnistunut, koska minulle myönnettiin vain 500€ luottoraja. Soitin sitten asiakaspalveluun ja he selvittivät luotonhallinnasta, ettei mitään laskuja ollut myöhässä/maksamatta, eikä minulla näkynyt mitään merkintöjäkään. Sanoivat minulle, ettei mitään syytä ollut, että miksi minulle ei rahoitusta myönnetty, että saisin puhelimen ostettua. Kuitenkaan se ei onnistunut. Eli syrjitäänkö minua vai pitääkö minun odottaa, että tarjoukset menevät ohi ja tuo saadaan korjattua. Sen jälkeen minun ei ole enää järkeä ostaa kyseistä puhelinta. Mikä avuksi?


3 kommenttia

Morjens @Manru ja tervetuloa Yhteisöön! :smileyhappy:

Luottopäätös ja jokaiselle asiakkaalle tarjottava luoton maksimimäärä pohjautuvat luottokelpoisuusarvioon sekä maksuhistoriaan. Luottokelpoisuusarvioon vaikuttaa hyvin moni asia, mm. asiakkaan ikä.

Luottokelpoisuusarviota kuitenkin päivitetään aina ajoittain ja luoton mahdollinen maksimäärä saattaa tällöin nousta.

Kiitos vastauksesta.

En kuitenkaan ymmärrä miten ikäni voisi vaikuttaa asiaan, koska olen 23-vuotias. Ja viimevuonna sain kyllä ostettua suunnilleen samanhintaisen puhelimen ja toisen noin 400e puhelimen saunalahdelta, jotka olen maksanut ajallaan. En ymmärrä.

Kunniamerkki +14

Kyllä se ikä voi vaikuttaa. Elisalla luottopäätös tehdään aina kauppa kerrallaan, ja vakuusmaksua pukkaa jos yhtään enempää laitteita ja liittymiä on. Telialla taas laitteet jää sitten saamatta jos luotto ei riitä, itse ovat tätä luottokorttiin toistuvasti verranneet ja sen vuoksi tiukempaa. Tässähän sinne tilille voi ostaa lisää tuotteita sitä mukaa kuin maksaa luottoa, eli uutta luottopäätöstä ei tehdä aina erikseen. 

Jatkuvassa tililuotossa noin yleensäkin on tiukemmat kriteerit kuin kertaluotossa.

Vastaa