Reklamaatio Laitevakuutuksesta

  • 18 February 2019
  • 63 kommenttia
  • 76 katselukertaa

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.


 


Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.


 


Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 


 


Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 


 


Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 


 


Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 


 


Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.


 


Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 


 


Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.


 


Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa


63 kommenttia

Joka tapauksessa olette AIG:n kanssa rikkoneet määräyksiä tuon käytännön kanssa. Palvelu muuttuu olennaisesti ja siitä ei etukäteen tiedotettu ketään. Ja olisi syytä tiedottaa edes siitä että vaihtoehto entiseen palveluun on vielä olemassa. Ei mulle ole ainakaan vapaaehtoisesti moista tarjottu. 

 

Mielihyvin olen yhteydessä teidän asiakaspalveluunne vaikka chatin kautta, saatte hoitaa noudon sieltä. Koen asian niin että jos olette välinpitämättömiä asiakkaita kohtaan niin saatte tehdä sitten töitäkin. 

 

Ja jos saisin täältä vielä yhteystiedot ihmiselle joka on ollut teidän puolesta päättämässä palvelun muutoksesta niin saan tehdä asiasta ihan virallisen reklamaation myös teille.

Olin yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluunne ja siellä kieltäydyttiin asiaa hoitamasta. Käskettiin irtisanoa laitevakuutus jos ei miellytä.

 

Onko Telian virallinen kanta kehottaa irtisanomaan palvelu sen takia, että olette mokanneet itse?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Tietystikään ei toivota, että meidän tarjoamia palveluita irtisanotaan. Laitevakuutuksen laitteenvaihdot ja niihin liittyvät toimenpiteet hoituvat AIG:n kautta, joten luulen, että meidän chatin kautta et olekaan saanut siihen tarvittavaa apua ikävä kyllä. Toivoisin, että saisit tämän AIG:n kanssa sovittua ja selvitettyä mahdollisimman pian, jotta ongelma saadaan ratkaistua.

Jos haluat kuitenkin reklamoida asiasta meille, voit tehdä sellaisen täältä ja tarvittaessa voit pyytää myös kuluttajaneuvonnasta mielipidettä asiaan. Valitettavasti työntekijöidemme yhteystietoja emme voi luovuttaa eteenpäin. 

Jotenkin outoa, että sysäätte vastuun kaikesta AIGn niskaan. Vaikka olette itse palvelun muuttumisen jälkeen sivuillanne ja palvelun tuoteselosteessa mainostaneet palvelua aivan erilaisena mitä se todellisuudessa on. 

 

Tuoteselostetta muutitte kyllä sen jälkeen kun siitä viimeksi reklamoin, mutta ette saaneet aikaiseksi AIGn kanssa sorvattua uusia palveluehtoja vaikka aikaa oli tosiaan puoli vuotta. 

 

Jälkeenpäin olette nostelleet käsiä ilmaan ja käskeneet olla yhteydessä muualle kuin teihin. 

 

Olette suorittaneet ihan itse täysin valheellista mainontaa ja asiakkaita on huijattu.

Te ette sitten ikinä vastanneet jätettyyn reklamaatioon asiasta. 

 

 

Suoraselkäistä ja rehtiä touhua Telia!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tarkistathan vielä sähköpostisi roskapostikansion. Reklamaatioissa ei juurikaan ole ollut viivettä joten sinulle olisi pitänyt tulla jo vastaus. Emme jätä niihin vastaamatta, joten jotatin muuta tässä on täytynyt tapahtua. Jos vastausta ei löydy roskapostikansiostakaan, voit tarvittaessa olla chatin kautta yhteydessä niin katsotaan mikä tuon reklamaation vastaus on. 

Teiltä tuli vastaus jossa reklamaationi aihetta sivuttiin, mutta itse aihe sivuutettiin täysin. Tein uuden reklamaation jossa tarkensin asiaa ja siihen odotan edelleen vastausta.

Käytin oikeuttani sopimuksen mukaiseen laitteen noutoon. 

 

AIG asiakkaalta kysymättä aikoja yms. tilaili laitteelle noudon, käski tulostaa osoitekortit pakettiin sekä rahtikirjat itse.

 

Toisitteko mulle tänään tulostimen koska en sellaista omista, rahtikirjat kun pitäisi jäädä toinen kappale itselle kuitiksi lähetyksestä. Ilman kuitteja en uskalla pakettia matkaan lähettää. Enkä tosiaan virallisia osoitelappuja paketin kylkeen saa. 

 

 

Että näin hienosti asiakkaalle tarjottiin sitä noutopalvelua. Asiakas siis joutuisi tekemään kaiken itse, paitsi maksamaan lähetyksen. 

 

Kai niissä sopimusehdoissa olisi pitänyt lukea että asiakkaalta vaaditaan tulostintakin. 

 

Siis aivan kaikki on mennyt riman ali.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kannattaa melkein AIG:n kanssa jutella tarkemmin kuinka asia voidaan hoitaa jos sinulla ei ole mahdollisuuksia tulostaa tarvittavia asiakirjoja.

Ja mitä tulee uuteen reklamaatioon, sinuun otetaan varmasti yhteyttä kun asia on uudelleen käsitelty. 

Uskokaa pois että juteltu on. Viimeiseksi mulle soitti kuriirifirma jonka kanssa AIG oli sopinut laitteen noudosta. Jos minulla ei ole itsellä rahtikirjoja niin minkäänlaista kuittausta en tosiaan lähetyksestä saa jolloin jos rahti katoaa matkalla niin tiedätte varmasti kuka siitä on vastuussa jos ei ole esittää dokumenttia lähetyksestä. 

 

Ilmoitin kuriirifirmalle että ilman mitään kuittausta on asiakkaana aika mahdoton lähettää paketteja, he ymmärsivät hienosti ja lupasivat kertoa AIG:lle ettei asiakas voi moiseen suostua, olin s-postitse yhteydessä itsekin asian tiimoilta, ja sen jälkeen heistä ei olekaan kuulunut mitään. 

 

En edelleenkään tiedä miten laitteen nouto järjestetään. Enkä koe olevani vastuussa alkaa metsästää tulostinta jotta saan tehdä itselleni kuitin/rahtikirjan. Joka olisi jo itsessään aika erikoista sekin. 

 

Te ja AIG muutitte kuriiripalvelua niin että nouto hankaloituu, ei asiakkaan tarvinnut ennen itse tulostella rahtikirjoja tai pakkausten osoitelappuja, ja vaikeaa sitä on asiakkaalta vaatimaan alkaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Asiakkaan ei edellytetä tulostavan palautusrahtikirjoja itse. Jos asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus tulostaa ne itse, voidaan nouto järjestää nopeammin. AIG voi tarvittaessa tulostaa rahtikirjat asiakkaan puolesta ja lähettää he hänelle postitse.

Joo näin tosiaan tekevät. 


 


AIG:lta puhelinpaketin mukana saaduissa ohjeissa ei muuten sanallakaan mainita että kotoa nouto onnistuu jos asiakas niin haluaa.


 


Edit ReOlivia: Upotettu kuva

Eilen illalla AIG:n toimittamassa puhelimessa oli hiuksenhienoja pintanaarmuja näytössä, naarmut näkyivät selkeästi kun puhelinta käänteli kädessä. 

 

Tiedän että asia voi kuulostaa kohtuu mitättömältä, mutta ei tehnyt moiseen mieli uutta panssarilasia asentaa. Korjatut puhelimet kun tulevat jonkinlaiseen pehmustemuoviin käärittynä eikä näyttöä ole esim. millään suojakalvolla suojattu. Nää kuitenkin kuulemma toimitetaan ruotsista asti. 

 

Että näin, rekmalaation joutui lähettää siitäkin asiasta. Ehdoissa tietysti lukee että puhelin saattaa olla tehdaskorjattu, mutta kun sen pitäisi myös olla uutta vastaava. Uutta ostaessa ei moisia virheitä näytössä kyllä ole. 

 

Telian vikahan tämä ei ole, mutta AIG:n kanssa asiointi on yhtä tuskaa niin valitetaan sitten tänne, kun palvelua aktiivisesti Telia myy.

Vastaa