Samsung Galaxy Watchin hankinta eSIM-käyttöön

  • 17 March 2019
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Telian asiakaspalveluun on ilmeisen vaikeaa saada yhteyttä muuten kuin Chatilla tai soittamalla.

Olin yhteydessä Teliaan Chatin kautta ja sain ilmeisesti kysymysmääräni takia poikkeuksellisesti täyttää kysymyslomakkeen ja palauttaa sen. Vastauksessa jäi muutama asia auki, joten kysyn niitä täällä.

Olen hankkimassa Samsungin Galaxy Watchia, joka ilmeisesti on tällä hetkellä ainoa eSIM kelpoinen laite.

Telia-kaupan hinnat eivät aina ole kaikkein edullisimpia. Voiko ko. kellon ostaa muualta kuin Telialta eSIM-käyttöön. Jos voi niin käykö pelkästään Suomesta ostettu kello, vai kelpaako esim. Irlannista ostettu? Eli oletetaan että minulla on jo Telian liittymä. Voinko mennä ulkomailta hankitun Galaxy Watchin kanssa Telian myymälään pyytämään siihen eSIM-käyttöä ja MultiSimiä?

MultiSim-palvelu tulee sitten omalla kuukausimaksullaan liittymän kk-maksun lisäksi?

Esimerkiksi jos on Rajaton Lite 100 m (24,90) ja sitten haluaa Galaxyn eSIM-käyttöön niin pitää olla MultiSim-palvelu, joka maksaa 6,90/kk. Yhteensä kuukausimaksu olisi siis 31,80.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Lassi100@  kirjoitti:

Telian asiakaspalveluun on ilmeisen vaikeaa saada yhteyttä muuten kuin Chatilla tai soittamalla.

Olin yhteydessä Teliaan Chatin kautta ja sain ilmeisesti kysymysmääräni takia poikkeuksellisesti täyttää kysymyslomakkeen ja palauttaa sen. Vastauksessa jäi muutama asia auki, joten kysyn niitä täällä.

Olen hankkimassa Samsungin Galaxy Watchia, joka ilmeisesti on tällä hetkellä ainoa eSIM kelpoinen laite.

Telia-kaupan hinnat eivät aina ole kaikkein edullisimpia. Voiko ko. kellon ostaa muualta kuin Telialta eSIM-käyttöön. Jos voi niin käykö pelkästään Suomesta ostettu kello, vai kelpaako esim. Irlannista ostettu? Eli oletetaan että minulla on jo Telian liittymä. Voinko mennä ulkomailta hankitun Galaxy Watchin kanssa Telian myymälään pyytämään siihen eSIM-käyttöä ja MultiSimiä?

MultiSim-palvelu tulee sitten omalla kuukausimaksullaan liittymän kk-maksun lisäksi?

Esimerkiksi jos on Rajaton Lite 100 m (24,90) ja sitten haluaa Galaxyn eSIM-käyttöön niin pitää olla MultiSim-palvelu, joka maksaa 6,90/kk. Yhteensä kuukausimaksu olisi siis 31,80.


eSIM tuki löytyy nykyään myös uusista Applen puhelimista. Voit ostaa kellon mistä tahansa, voimme eSIM palvelun kytkeä myös muualta ostettuihin laitteisiin. Hitusen helpompaa on kuitenkin meiltä ostettuun laitteeseen asentaa eSIM.

En suoraan kuitenkaan lähtisi suomen ulkopuolelta tilaamaan laitetta, toki jos malli on sama kuin suomessa myytävällä, niin tulisi sen kaikenjärjen mukaan toimia kuin kotimaasta ostettu.

eSIM voidaan kytkeä liikkeessä tai asiakaspalvelusta, hinta multisimille taisi nykyään olla tuo 6,90€/kk ja siihen tulee päälle liittymän kk-maksu.

Hei, kiitos vastauksesta. Olen sen verran Apple-vastainen, etten sitä oikein edes noteerannut. Hyvä kun mainitsit, että pitää olla tarkkana mallin kanssa. Telian malli on ilmeisesti SM-R805, vaikkei sitä Telian sivuilla mainitakaan (Samsung.fi:ssä tämä tulee kuitenkin ensimmäisenä eteen).

Netissä on halvalla myynnissä Galaxy mallia R800, mutta tämä ei liene käypänen malli Suomessa (Telian) eSIM-käyttöön? Onko näin?

SM805:n hinta ulkomailla (EU) on  vajaan neljänneksen alle Suomen hintojen.

Varmaan kun malttaa vähän odottaa, niin hinnat Suomessa vielä tulevat alas?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Lassi100@  kirjoitti:

Hei, kiitos vastauksesta. Olen sen verran Apple-vastainen, etten sitä oikein edes noteerannut. Hyvä kun mainitsit, että pitää olla tarkkana mallin kanssa. Telian malli on ilmeisesti SM-R805, vaikkei sitä Telian sivuilla mainitakaan (Samsung.fi:ssä tämä tulee kuitenkin ensimmäisenä eteen).

Netissä on halvalla myynnissä Galaxy mallia R800, mutta tämä ei liene käypänen malli Suomessa (Telian) eSIM-käyttöön? Onko näin?

SM805:n hinta ulkomailla (EU) on  vajaan neljänneksen alle Suomen hintojen.

Varmaan kun malttaa vähän odottaa, niin hinnat Suomessa vielä tulevat alas?


Kyllähän tuo näyttäisi että suomessa on SM-R805 malli myynnissä. Samsungin tekninen tuki varmaan osaa tuohon parhaiten ottaa kantaa mitä eroja SM-R805 - SM-R800 mallit sisältävät. En itse pikaisella googlen käytöllä tietoa tahtonut löytää.

Varmasti noilla hinnat tulee jossain vaiheessa suomessakin alaspäin, viimeistään uuden mallin tullessa markkinoille. Laadukkaita laitteita nuo kuulostaa olevan, suomesta voi käytettynä löytyä sopivampaan hintaan uudenveroinen kello.

Hei, kysyin neuvosi mukaan Samungin tuelta. Sieltä vastattiin, että SM-R800 malli ei ole Pohjoismaiden malli, josta syystä sitä ei Suomen Samsungin sivuilla mainita ollenkaan eikä tukikaan "...ikävä kyllä ptsty sanomaan tästä laitteesta oikein mitään. En kuitenkaan usko, että suomalainen eSIM toimii ei-Pohjoismaiden malleissa..."

 

Minä katselin Samsungin Irlannin sivuilta ja näytti siltä SM-R800:sta puuttuu 4G-ominaisuudet eli juuri ne, jotka tarvitaan kellon toimimiseksi itsenäisenä puhelimena.

Muuten 800- ja 805-mallit lienevät samanlaisia. Silmään otti ainoastaan RAM-muistin määrä joka toisessa on 1,5 ja toisessa 0,75 Gt.

 

Jos ei tarvitse 4G:tä niin 800 on sen verran kalliimpi suomessa (esim. Irlanti 239-Suomi 350-400) että saattaisi kannatta ulkomailta ostaa.

 

 

Vastaa