Soundbar liitäntä

  • 15 February 2019
  • 3 kommenttia
  • 138 katselukertaa

Hei! Ajattelin kysellä ennen kuin olen tilailemassa niin että käykö esim. https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/tarvike.aspx?AccessoryName=LG+SJ4R+4.1+-soundbar-%c3%a4%c3%a4nij%c3%a4rjestelm%c3%a4 tuollainen soundbar kaiutin televisiooni suoraan niin että se toistaisi kaikki äänet? Sen kautta kuuluisi niin PS4 äänet kun myös telia tv digiboksin äänet ilman erillisiä liitäntöjä? Kuvassa tiedot televisiosta


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Hieman hankalasti oli tietoa, mutta ilmeisesti onnistuisi, jos seuraavat täyttyvät:


 


* Ps 4 kiinni telkkariin


*  Digiboksi kiinni telkkariin


* TV:stä (jos on tuki HDMI ARC:lle, niin siitä portista piuha soundbariin.


 


Vaihtoehtoisesti voinee kytkeä jonkin noista myös soundbariin kiinni, siellä kuitenkin kun hdmi in/out , läpipäästö on. Kuitenkin läpipäästö ei ilmeisesti tue 4k UHD -resoa.


 


Yksi keino on myös yhdistää kaikki telkkariin ja vaikka optisella kaapelilla viedä ääni soundbariin.


 


Katsotaan, mitä Telian edustajilla on kerrottavaa, jospa tietäisivät tarkemmin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Itsekin kokeilin tuossa asiaa katsella. Valitettavasti philips ei ole optista liitintä joten sitä kautta ei onnistu. Kuulokeliitäntä lähtö on philipsissä ja lg löytyy tulo liitäntä mutta se ei ole kyllä kaikkein paras tapa saada hyvää ääntä. Tuo philipsin malli tukee hdmi arc ( jos tuon tarran luin oikein tämä tv https://www.philips.fi/c-p/46PFL4908T_12/4900-series-erittaein-ohut-3d-smart-led-tv-ja-pixel-plus-hd/tekniset-tiedot) joten sitä kautta voisi onnistua,en ole itse käyttänyt tuota tapaa joten siihen en voi hirveästi ohjeita antaa,joku tietää paremmin. Omat hdmi ovat täynnä ja käytän itse optista mikä on kyllä toddella laadukas tapa, jos laitteet pystyy siihen, omasta mielestä äänelle.


@Purnipsi@  kirjoitti:

Hei!

 

Hieman hankalasti oli tietoa, mutta ilmeisesti onnistuisi, jos seuraavat täyttyvät:

 

* Ps 4 kiinni telkkariin

*  Digiboksi kiinni telkkariin

* TV:stä (jos on tuki HDMI ARC:lle, niin siitä portista piuha soundbariin.


Juuri näin kuten @Purnipsi kirjoitti. Kun sekä televisiosi että soundbar tukevat ARC:ia, niin kytke soundbar HDMI-johdolla ARC-porttiin. Tällöin kaikkien laitteiden ääni toistuu soundbarin kautta.

Vastaa