Suoratoistolaite chromecast


Suoratoistolaitteen saa halvalla. Mutta mistään ei löydy ohjeita, miten tablettikoneen näkymät saadaan  siirtymään  television ruutuun.  Pitäisi vain olla  oikea nettiverkko ( minulla Netgear)  ja  yhteys. (minulla Bluetooth) päällä  Vaikka kumpikin on päällä, ei löydy yhteyttä. Mistä virityksistä on kiinni?  Tablettikone ilmoittaa yhden yhteyden outona numero- ja kirjainsarjana. Tilalle pitäisi löytää oikea yhteys, mutta en edes tiedä mitä pitäisi etsiä.


5 kommenttia

Tuolla melko selkeät ohjeet: https://support.google.com/chromecast/answer/6006232?hl=fi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos sinulla on Chromecast käytössä, niin sinun pitää ladata tablettikoneelle Play kaupasta Google home sovellus. Sen kautta voit suoratoistaa tablettikoneen näkymän television ruutuun ( suoratoisto löytyy Google home sovelluksen vasemmasta yläreunasta vetovalikosta, kun pyyhkäistään vasemmalta oikealle ) ja muista että tablettikone pitää olla myös wifi-verkossa jolloin tuo Chromecast toimii oikein.


Jossain laitteissa tuo Google home sovellus on jo valmiina ;)

Kunniamerkki +6

En itse omista Chromecastia vielä, mutta todennäköisesti bluetooth-yhteyden sijaan sinun tulisi tabletista laittaa wifi-yhteys päälle ja yhdistää se samaan wifi-verkkoon jossa Chromecast on. Jos tablettisi on pelkästään sim-kortilla toimiva malli, en tiedä saako sitä yhdistettyä Chromecastiin.

Googlen omat ohjeet Chromecastin käyttöönottoon löytyvät täältä.

Vaikein asia on että tabletissani ei ole tätä Telia-yhteyttä. Osoitteeseen pääsy on tosi pitkän osoitteen takana. Tiedän että tabletissani on Home ja  "chrome olisi asennettu". Pikakuvakkeena vain google. Pääsin kerran niin pitkälle, että laitetta alettiin etsiä. Sellaista ei vain löytynyt jostakin syystä. Chromecast on televisioon kytkettynä ja toimii  älykännykän kautta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kaupungista kirjoitti:

Vaikein asia on että tabletissani ei ole tätä Telia-yhteyttä. Osoitteeseen pääsy on tosi pitkän osoitteen takana. Tiedän että tabletissani on Home ja  "chrome olisi asennettu". Pikakuvakkeena vain google. Pääsin kerran niin pitkälle, että laitetta alettiin etsiä. Sellaista ei vain löytynyt jostakin syystä. Chromecast on televisioon kytkettynä ja toimii  älykännykän kautta. 




Ota bluetooth pois päältä (tai sen kautta ei yhteys chromecastiin ei kumminkaan toimi) ja laita wifi päälle sekä hae se wifi yhteys siis sen operaattorin laajakaista joka sinulla on. Esim. Samsung Galaxy Tab S tabletissa se haetaan näin : asetukset - yhteydet - wi-fi - napauta wifi päälle liukusäätimestä - lisää wifi verkko jos ei näy luettelossa - minulla esim. 4G Gateway... - tämän jälkeen pitäisi chromecastikin toimia.

Vastaa