peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59319 Jäsentä
164363 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kysely: Miten sinä käytät mobiililaitteita ulkomailla?

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-03-2016
Kirjoituksia: 13
21/24

Vs: Kysely: Miten sinä käytät mobiililaitteita ulkomailla?

Pääsääntöisesti olen tähän asti matkustellut Pohjoismaissa sekä Baltian maissa, mutta myös Italiassa ja Venäjällä. Huoletta olen vuosia sitten käyttää Sonera Sopiva liittymää, mutta Italiassa ollessani ei ollut minulla ko. liittymää ollenkaan, mutta onneksi nyt taas on Sonera Sopiva XL Plus niin ei tarvi miettiä puhelimen ja tabletin käyttöä Baltian maissa, eikä Pohjoismaissa.

Highlighted
Poistettu käyttäjä

Kirjoituksia: 0
22/24

Toivottavasti ei enää tarvitse käyttää,  sillä tuli pikkasen kalliiksi Madeiralla, mutta Teneriffalla en käyttänyt ollenkaan. Madeiralla käytin kännykällä ja tabletilla.  Onneksi Teneriffalla minulla oli kalenteri täynnä,  etten tarvinnut kumpaakaan,  vaikka kumpikin oli mukana. 

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-05-2016
Kirjoituksia: 1
23/24

Siis ihan vaan Soneran-paketilla....ei se niin kallista ole
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎07-02-2017
Kirjoituksia: 24
24/24

Muistan hyvin viikon Eilatissa vuonna 2011. Olin hankkinut Nokia C7-puhelimen ja katselin päivittäin Ylen minuutin uutiset. Oikein mukava oli katsella niitä, mutta lasku oli aivan järjetön. Sen jälkeen on roamingia kertynyt lähinnä sen vuoksi etten ole muistanut valita matkan jälkeen operattoria listalta. Asun siis venäjän rajan läheisyydessä jolloin tuo Megafon saattaa livahtaa salakavalasti operaattoriksi. Viime viikolla Dubaissa sain 26 eur lisälaskua, en nyt ihan ymmärrä miten. Laitoin kyllä mobiilidatan pois päältä vasta siellä lentokentällä ja asiakaspalvelu kertoi että sinä päivänä käyttöä oli Hymiö Surullinen

Muuten olen pärjäillyt lukuisilla eri maihin suuntautuneilla matkoilla paikallisten wifi-verkkojen kanssa. Tiukimmissa paikoissa on joskus joutunut turvautua soittamiseen, mutta harvoin. Myös tekstareita on tullut läheteltyä joskus kun tuo Wattsuppi saattaa viipyä matkalla tovin...

Juuri tilasin Soneralta Huawei E5577T-mobiilireitittimen (ei maksettu mainos) tulevia reissuja varten. Ajatuksena on hankkia siihen paikallinen Prepaid-kortti. Monissa paikoissa hyvissäkin hotelleissa saattaa ilmainen wifi toimia vain esim. aulassa. Koska kuitenkin yhteydet ovat yleensä hyvät, niin jatkossa sitten voi päivän Hesarin (lue Facebookin) lukea huoneessa.