Laajakaista toimimaan Virossa

  • 29 June 2021
  • 8 kommenttia
  • 30 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia

On taas aika purjehtia Viron puolelle, ja veneessä on mukana kotoa otettu langaton modeemi. Suomen puolella se toimii kuten pitää, mutta Virossa ei. Onko jotakin tapaa, jolla sen saa Virossa toimimaan? Onko ainoa ratkaisu hankkia paikallinen liittymä?


8 kommenttia


@Eer1s@  kirjoitti:

On taas aika purjehtia Viron puolelle, ja veneessä on mukana kotoa otettu langaton modeemi. Suomen puolella se toimii kuten pitää, mutta Virossa ei. Onko jotakin tapaa, jolla sen saa Virossa toimimaan? Onko ainoa ratkaisu hankkia paikallinen liittymä?




Osassa nettiliittymistämme on EU-dataa kyllä mukana, jolloin netin tulisi toimia myös Virossa. Pyytäisinkin sinua alkuun tarkistamaan Minun Teliasta, mikä liittymätyyppi sinulla on käytössä? Eihän liittymällä ole jotain rajoitteita päällä? Mahdolliset rajoitteet löydät, kun klikkaat Minun Teliasta modeemin liittymää ja siirryt "Lisäpalvelusi" -välilehdelle. 🙂>

Kyse on Rajaton 150M -liittymästä. Mitään rajoitteita ei ole asetettu.
Siten kaikki on kuten edellisenä kesänä, jolloin langaton laajakaista ei modeemin kautta toiminut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Onhan myös modeemista kytketty verkkovierailuesto pois tai verkkovierailu päälle? Esimerkiksi:

 

Teltonika RUT950:

Network → Mobile → General → SIM 1 / SIM 2 → Deny data roaming ☐

Muista tallentaa asetus klikkaamalla Save.

 

Huawei B315:

Asetukset → Modeemi → Mobiiliyhteys → Dataverkkovierailu ⦿ ota käyttöön

Muista tallentaa asetus klikkaamalla Käytä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

@Eer1s@  kirjoitti:

Kyse on Rajaton 150M -liittymästä. Mitään rajoitteita ei ole asetettu.
Siten kaikki on kuten edellisenä kesänä, jolloin langaton laajakaista ei modeemin kautta toiminut.


Kannatta tarkistaa modeemin asetuksista, että verkkovierailu on sallittu. 

Luulen, että onnistuin asetusten muutoksessa.
Esiin tuli kuitenkin tekstirivi, jonka mukaan tiedossa on lisälaskutusta. Kolmessa viikossa Viron puolella sitä saattaa syntyä melkoisesti. Onko näin?

Luulen, että onnistuin asetusten muutoksessa.
Esiin tuli kuitenkin tekstirivi, jonka mukaan tiedossa on lisälaskutusta. Kolmessa viikossa Viron puolella sitä saattaa syntyä melkoisesti. Onko näin?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

@Eer1s@  kirjoitti:

Luulen, että onnistuin asetusten muutoksessa.
Esiin tuli kuitenkin tekstirivi, jonka mukaan tiedossa on lisälaskutusta. Kolmessa viikossa Viron puolella sitä saattaa syntyä melkoisesti. Onko näin?


Liittymässäsi on rajaton netti Suomen lisäksi Pohjolassa ja Baltiassa. 

Kiitoksia neuvoista.
Elämä on nyt helpompaa myös satunnaisten työasioiden hoitamisessa läppärillä, vaikka kalenterissa lukee loma.

Vastaa