Mobiilidata ei toimi ulkomailla

  • 10 July 2017
  • 3 kommenttia
  • 1883 katselukertaa

Terve,

 

en ole koskaan saanut ikinä mobiilidataa toimimaan Suomen ulkopuolella. Monta kertaa Virossa kokeillut ja nyt Ruotsissa reissussa ei vieläkään toimi. Kaikki keinot kokeiltu, puhelin käynnistetty monta kertaa, puhelinta vaihdettu. Ei toiminut Xperia Z5:ssä eikä toimi iPhone 5C:ssä. Kaikki asetukset ruuvattu läpi kymmeniä kertoja, ei toimi. wiFi toimii, mutta olisi hyvä, jos 4G:kin toimisi, kun siitä kuitenkin kokoajan olen maksanut.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Jansen! :smileyhappy:


 


Oletko milloin viimeksi tarkistanut Omilta Sivuilta ettei liittymässäsi ole mahdollisesti mobiilidatan (roaming) estämistä ulkomailla?


 



  • Kun kirjaudut omille sivuille, niin valitse siitä pääsivulta kyseinen liittymä. Mikäli sinulla ei ole vielä liittymän omistajana Telia-tunnusta, niin voit luoda sen täällä.

  • Sitten valitse "Lisäpalvelut" ja katso "Käytössäsi nyt" täpän takaa käytössäsi olevat estot (Estot ja rajoitukset -palvelu lähinnä). Ainahan sitä voi kysyä tarvittaessa neuvoa Omien Sivujen Chatin kautta. Ohjeet chatin käyttöön löytyy täältä. Asiakaspalvelun kautta tehdyistä muutoksista voidaan periä palvelumaksua.


 



Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/ulkomailla


 


Toivottavasti tästä olisi apua ongelman ratkaisuun! :smileyvery-happy:


@Sekunti@  kirjoitti:

Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Jansen! Hymiö Onnellinen

 

Oletko milloin viimeksi tarkistanut Omilta Sivuilta ettei liittymässäsi ole mahdollisesti mobiilidatan (roaming) estämistä ulkomailla?

 

  • Kun kirjaudut omille sivuille, niin valitse siitä pääsivulta kyseinen liittymä. Mikäli sinulla ei ole vielä liittymän omistajana Telia-tunnusta, niin voit luoda sen täällä.
  • Sitten valitse "Lisäpalvelut" ja katso "Käytössäsi nyt" täpän takaa käytössäsi olevat estot (Estot ja rajoitukset -palvelu lähinnä). Ainahan sitä voi kysyä tarvittaessa neuvoa Omien Sivujen Chatin kautta. Ohjeet chatin käyttöön löytyy täältä. Asiakaspalvelun kautta tehdyistä muutoksista voidaan periä palvelumaksua.

 

Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/ulkomailla

 

Toivottavasti tästä olisi apua ongelman ratkaisuun! Hymiö Erittäin onnellinen


No ei Ihme itse kävin kesällä Virossa oli Telian mobiilinetti josta maksan vielä 12,90kk eli ei toiminut soitin telian tekniseen tukeen pyysi sammuttamaan Huawein reittimen no tein niin eikä silti toiminut. Telian tekninen tuki sanoi että, ongelmia Viron telian kanssa on se kumma maksaa pitää 12,90kk eikä palvelu toimi???


@Goyahkla@  kirjoitti:

No ei Ihme itse kävin kesällä Virossa oli Telian mobiilinetti josta maksan vielä 12,90kk eli ei toiminut soitin telian tekniseen tukeen pyysi sammuttamaan Huawein reittimen no tein niin eikä silti toiminut. Telian tekninen tuki sanoi että, ongelmia Viron telian kanssa on se kumma maksaa pitää 12,90kk eikä palvelu toimi???




Pisti silmään, että sinulla oli siellä Virossa Huawein reititin. Reitittimissä tapaa olla automaattisesti päällä roaming-esto laitteen asetuksissa, joka kannattaa poistella ennen matkaa, niin toimii niin kun pitää. Jos liittymässä ei ole rajoitettu netin käyttöä ulkomailla jollain estolla, ei meidän verkon puolesta ole estettä sen toimimiselle.

Vastaa