Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tobeornottobe
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Palaute matkapuhelinliittymätarjoamasta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

palautetta Telian mobiililiittymien kehittäjille: jäitä hattuun ! Älkää unohtako meitä tavallisia pulliaisia, jotka pidämme puhelinta myös turvallisuusvälineenä tai esim. lämmityksen etäohjaus käytössä.

 

 

esimerkki omasta käytöstäni:

1. valokuituyhteys asuntoon, jossa kaapeli tv ja netti, 50 Mbit/s hinta jotain vitosen luokkaa ja osa menee lisäksi yhtiövastikkeessa (talonetti)

2. Älypuhelin jossa liittymä XL, netti 100 Mbit/s, hinta lienee jotain 25 - 30 euroa /kk

3. Vaimon älypuhelin jossa pelkkkä perusliittymä, hinta oli ennen 1 euro, nyt 2,9 ja kohta 4,9 euroa /kk

4. puhelinliittymä, perusliittymä joka hoitaa mökin lämmityksen etäohjausta hinta ennen euron, nyt 2,9 ja muutaman päivän kuluttua 4,9 euroa /kk

 

tätä 4. kohdan SIM korttia käytän siis etäohjaukseen talvisin ja  kesäsisin turvapuhelimessa kun teen töitä metsässä tai olen järvellä

 

MIKSI Telia kuppaa aina vain enemmän ja enemmän tällaisista perusliittymistä, joita jokainen mummo ja vaari Suomessa tarvitsee lähinnä turvapuhelimina tai jotkut myös jonkin laitteiston käytössä (etäohjaus / lämmitys)

Onko enää millään mitää rajaa tässä pohjattomassa ahneudessa ?

Oliko suomalaisten suurin MUNAUS myydä Sonera ruotsalaisille aikanaan ? Nyt naapurimaan ökyt vetää rahat liivintaskuunsa ....

 

Eihän tässä enää auta nähtävästi muu kun vaihtaa operaattoria***... tai palata entiseen: talossa on yksi puhelin jolla kyllä pärjää ihan hyvin.

 

*** onkohan tässä joku kartelli kun näyttää kaikilla olevan samat hinnat ? Missä on kilpailu ?

 

Edit HannaSu: muokattu otsikkoa hieman.

 

 

 

 

 

7 vastausta
Mika992
Vakiokalustoa
  • 84 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

EU:n uuden säädöksen myötä liittymien hinnat ovat nousseet kaikilla suomalaisilla operaattoreilla. Nyt kun operaattorit eivät enää saa periä korkeampia maksuja ulkomailla matkustavien puhelimien käytöstä niin nämä kulut joudumme maksamaan me kaikki asiakkaat.

 

Telia ei tosiaan enää tarjoa liittymiä ilman nettiyhteyksiä. Halvin liittymä on 9,90€/kk, mutta jos sattuu samaan jonkin tarjoushinnan, niin voi selvitä halvemmallakin. On kuitenkin muita vaihtoehtoja, esimerkiksi Globetel tarjoaa liittymiä ilman nettiyhteyttä halvimmillaan hintaan 3,90€/kk

tobeornottobe
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Globetelissä fyrkat menee taas ulkomaiselle toimijalle. Parempi olisi jos joku suomalainen toimija (operaattori) pystyisi järkeistämään toimintaansa: mummo ja pappamallin liittymä ilman nettiä, plelase !

Sillä liittymällä voisi pitää sitten turvapuhelinta jos tekee töitä metsässä tai on vesillä, samoin tällaisella liittymällä hoituisi vaikka mökin lämmityksen etäohjaus. 

Tällainen kytkykauppa on törkeää rahastamista ! (ja fyrkat menee Ruotsiin)

 

EU ei takuulla kiellä tällaista perusliittymää ilman nettiä. Se maksaa joka käytää (nettiä) on parempi.

 

ps. maksanhan minäkin netin käytöstä, kaapelin kautta ja toisella puhelimellani. 

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tobeornottobe kirjoitti:

Globetelissä fyrkat menee taas ulkomaiselle toimijalle. Parempi olisi jos joku suomalainen toimija (operaattori) pystyisi järkeistämään toimintaansa: mummo ja pappamallin liittymä ilman nettiä, plelase !

Sillä liittymällä voisi pitää sitten turvapuhelinta jos tekee töitä metsässä tai on vesillä, samoin tällaisella liittymällä hoituisi vaikka mökin lämmityksen etäohjaus. 

Tällainen kytkykauppa on törkeää rahastamista ! (ja fyrkat menee Ruotsiin)

 

EU ei takuulla kiellä tällaista perusliittymää ilman nettiä. Se maksaa joka käytää (nettiä) on parempi.

 

ps. maksanhan minäkin netin käytöstä, kaapelin kautta ja toisella puhelimellani. 


Globetel on ainakin ilmoittamansa mukaan Suomalainen operaattori.

tilasto
Kunniajäsen
  • 1069 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tobeornottobe Suomalaisella Globetel Oy:llä ei ole mitään tekemistä saman nimisen yhdysvaltalaisen yrityksen kanssa.

 

Ja kyllä, se on halvin laskutusliittymä ilman nettiä tällähetkellä. Perusliittymä 3,90e/kk. Noissa latausliittymissä aina se "riski" että unohtaa ladata ja sitten jokin itselle kriittinen sovellus lakkaa toimimasta..

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

Summarum
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä noita perusliittymiäkin löytyy, itse olen ratkaissut ongelman niin, että minulla on puhelimessa vain perusliittymä ilman nettiä (hinta 3.99 / kk ja puhelut päälle) ja sitten noita 4g data simmejä 1kp laitteeseen (6 eur / kk)

Noneone
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Harvoin näkee yhtä *******aa palvelua (jos sitä onnistuu edes saamaan), eikä siitä pääse edes eroon ilman tunteja kestävää vääntöä. Rahat pois eikä muulla mitään väliä. "Koronan takia asiakaspalvelussa viivettä" miten *******ssa se muka vaikuttaa mihinkään!?!??! *******u mitä *******aa.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Noneone  kirjoitti:

Harvoin näkee yhtä *******aa palvelua (jos sitä onnistuu edes saamaan), eikä siitä pääse edes eroon ilman tunteja kestävää vääntöä. Rahat pois eikä muulla mitään väliä. "Koronan takia asiakaspalvelussa viivettä" miten *******ssa se muka vaikuttaa mihinkään!?!??! *******u mitä *******aa.


Nyt vaikuttaa siltä, että kaikki ei ole meidän kanssa ihan putkeen mennyt. Haluatko kertoa hieman tarkemmin, mitä tässä on tapahtunut? On totta, että tällä hetkellä asiakaspalvelumme on jonkin verran ruuhkautunut, mutta teemme parhaamme, että jokainen saa asiakaspalvelua ja asiansa hoidettua. Jos asiasi on sellainen, että et välttämättä tarvitse asiakaspalvelumme apua, voit hoitaa asioitasi helposti Minun Telian kautta. Täältä löydät vielä tietoa Minun Telian itsepalvelumahdollisuuksista. Chatissa palvelemme myös 24/7, joten sitä kautta voit ottaa yhteyttä ihan koska tahansa.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Tämän osion uusimmat keskustelut