Puhelin isovanhemmalle

  • 3 November 2020
  • 9 kommenttia
  • 103 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 7 kommenttia

Hei !


Isovanhempamme sai kesällä DORO 7070 4G puhelimen vanhan (10v) Nokian tilalle.


Käyttö on osoittautunut kovin haasteelliseksi ja täytyy todeta että ko. puhelimen logiikka ei ole kyllä kovin häävi. Onko hyvää ideaa puhelimesta, josta olisi helppo soittaa = helposti löytyisi tärkeimmät numerot ? Ei tarvitse nettiä.


 


 


Edit AaTanja: poistettu allekirjoitustervehdys lopusta. Voit omaan profiilikuvaukseen halutessasi lisätä tervehdyksen tai muuta infoa. 


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Kurut !


 


Sopisiko esim. tällainen senioripuhelin paremmin? : https://www.dementiaonlineshop.com/Senioripuhelin 

K


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Kurut !

 

Sopisiko esim. tällainen senioripuhelin paremmin? : https://www.dementiaonlineshop.com/Senioripuhelin 


Kiitos hyvästä ehdotuksesta. Onko sinulla tai läheiselläsi omakohtaista kokemusta kyseessä olevasta puhelimesta? Argumentit oli puhelimesta hyvät, mutta mikä mahtaa olla käyttäjien kommentti ?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Kurut@  kirjoitti:

K



@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Kurut !


 


Sopisiko esim. tällainen senioripuhelin paremmin? : https://www.dementiaonlineshop.com/Senioripuhelin 




Kiitos hyvästä ehdotuksesta. Onko sinulla tai läheiselläsi omakohtaista kokemusta kyseessä olevasta puhelimesta? Argumentit oli puhelimesta hyvät, mutta mikä mahtaa olla käyttäjien kommentti ?


 




Ei ole ikävä kyllä kokemusta mutta taisin löytää vielä paremman ehdokkaan ja tuossa on ainakin pari käyttäjän arviointia : https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/PUH-0045 

Kunniamerkki +9

Hei

Tässä on kyse minulle tutuista puhelimista. Minulla oli aikaisemmin tuo helppokäyttöisempi DORO, jota käytin monta vuotta. Vaihdoin sen uudempa malliin 7070, joka mainittiin puheenvuorossa.

 

Molempien kanssa voi toimia. Vanhempi DORO -malli 1372 on yksinkertainen ja helppo käyttää. Se on oikea senioripuhelin. Suosittelen sitä edelleen, vaikka vaihdoin itse uudempaan.

 

(Eräs syy mallin vaihtamiseen oli valokuvien lähettäminen ystäville. Se ei jostain syystä toiminut kunnolla vanhassa mallissa, mutta toimii uudessa mallissa hyvin.)

 

Uuden mallin teksiviestin logiikka on ihmeellinen minunkin mielestäni. Harjoittelemalla olen oppinut sitä käyttämään. Pitää muistaa, että kun saan uudella mallilla tekstiviestin, niin DORO 7070 olettaa minun heti vastaavan siihen eli se jää kirjoitustilaan. Sieltä pitää poistua viestin lukutilaan, jolloin vasta voi lukea koko viestin loppuosankin eikä vain sen alkuosaa!

 

 



@soittajaeino@  kirjoitti:

Hei


Tässä on kyse minulle tutuista puhelimista. Minulla oli aikaisemmin tuo helppokäyttöisempi DORO, jota käytin monta vuotta. Vaihdoin sen uudempa malliin 7070, joka mainittiin puheenvuorossa.


 


Molempien kanssa voi toimia. Vanhempi DORO -malli 1372 on yksinkertainen ja helppo käyttää. Se on oikea senioripuhelin. Suosittelen sitä edelleen, vaikka vaihdoin itse uudempaan.


 


(Eräs syy mallin vaihtamiseen oli valokuvien lähettäminen ystäville. Se ei jostain syystä toiminut kunnolla vanhassa mallissa, mutta toimii uudessa mallissa hyvin.)


 


Uuden mallin teksiviestin logiikka on ihmeellinen minunkin mielestäni. Harjoittelemalla olen oppinut sitä käyttämään. Pitää muistaa, että kun saan uudella mallilla tekstiviestin, niin DORO 7070 olettaa minun heti vastaavan siihen eli se jää kirjoitustilaan. Sieltä pitää poistua viestin lukutilaan, jolloin vasta voi lukea koko viestin loppuosankin eikä vain sen alkuosaa!


 


 




Hei !


Käyttäjä jolla 7070 ei ole kovin tekninen ja kuuluu ikäluokkaan 80v, joten uuden opettelu ei ole helppoa. Vaikka oppisi käyttämään tänään, kahden päivän päästä on jo ongelmia. Haemme siis pelkkää puhelintoimintoa, eli soittaminen tulisi olla mahdollisimman helppoa. Esim. 7070 joudutaan yhteistietoihin menemään ainakin 3-valinnan kautta.


Kiitos ehdotuksesta 1372, täytyy tutustua, jospa jossain kaupassa olisi saatavilla näytille.


 


Edit HannaMarikaL: Muokattu lainausta

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Kurut@  kirjoitti:

Hei !


Isovanhempamme sai kesällä DORO 7070 4G puhelimen vanhan (10v) Nokian tilalle.


Käyttö on osoittautunut kovin haasteelliseksi ja täytyy todeta että ko. puhelimen logiikka ei ole kyllä kovin häävi. Onko hyvää ideaa puhelimesta, josta olisi helppo soittaa = helposti löytyisi tärkeimmät numerot ? Ei tarvitse nettiä.


 


 


Edit AaTanja: poistettu allekirjoitustervehdys lopusta. Voit omaan profiilikuvaukseen halutessasi lisätä tervehdyksen tai muuta infoa. 




 


Aikaa on kulunut vajaa kaksi kuukautta, löysittekö hyvän ja käytännöllisen puhelimen isovanhemmille? Jos, niin minkä ja onko käyttöönotto sujunut hyvin? 

Käyttäjätaso 1

@AaTanja@  kirjoitti:


@Kurut@  kirjoitti:

Hei !


Isovanhempamme sai kesällä DORO 7070 4G puhelimen vanhan (10v) Nokian tilalle.


Käyttö on osoittautunut kovin haasteelliseksi ja täytyy todeta että ko. puhelimen logiikka ei ole kyllä kovin häävi. Onko hyvää ideaa puhelimesta, josta olisi helppo soittaa = helposti löytyisi tärkeimmät numerot ? Ei tarvitse nettiä.


 


 


Edit AaTanja: poistettu allekirjoitustervehdys lopusta. Voit omaan profiilikuvaukseen halutessasi lisätä tervehdyksen tai muuta infoa. 




 


Aikaa on kulunut vajaa kaksi kuukautta, löysittekö hyvän ja käytännöllisen puhelimen isovanhemmille? Jos, niin minkä ja onko käyttöönotto sujunut hyvin? 




Mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa. Hanki (ei älykäs) Nokia uutena. Myös noita vanhempia löytyy silloin tällöin kirppareilla ja huuto.net:n tyylisistä palveluista. Näin ei tarvitse opetella uuden puhelimen Doron tässä tapauksessa logiikkaa. Meillä on myös kyseinen puhelin käytössä hetken ja olin hyvin hämmästynyt miten sitä edes myydään jotenkin vanhuksille helpoksi tai sopivana puhelimena.


 


Toinen vaihtoehto olisi ihan perinteinen lankapuhelin, joko kiinteä tai DECT- tyylinen langaton. Ei kuitenkaan kiinni puhelinjohdoissa vaan toimisi netin yli. Näihin saa ihan perinteisen (Suomi) puhelinnumeron. Tähän tarvitaan puhelimen lisäksi VOIP- liitin (se netti yhteys mobiili/tai kiinteä) ja sitten operaattorilta joka tarjoaa tätä palvelua (isot operaattorit Telia, Elisa ja DNA ei enää tarjoa), mutta palvelua saa ainakin kahdelta pieneltä palveluntarjoajalta.


 


JNT


Nettipuhelin


 


 


Edit SaJoonas: poistettu allekirjoitus


@AaTanja@  kirjoitti:

@Kurut@  kirjoitti:

Hei !

Isovanhempamme sai kesällä DORO 7070 4G puhelimen vanhan (10v) Nokian tilalle.

Käyttö on osoittautunut kovin haasteelliseksi ja täytyy todeta että ko. puhelimen logiikka ei ole kyllä kovin häävi. Onko hyvää ideaa puhelimesta, josta olisi helppo soittaa = helposti löytyisi tärkeimmät numerot ? Ei tarvitse nettiä.

 

 

Edit AaTanja: poistettu allekirjoitustervehdys lopusta. Voit omaan profiilikuvaukseen halutessasi lisätä tervehdyksen tai muuta infoa. 


 

Aikaa on kulunut vajaa kaksi kuukautta, löysittekö hyvän ja käytännöllisen puhelimen isovanhemmille? Jos, niin minkä ja onko käyttöönotto sujunut hyvin? 


Hei !

Ongelmaan löytyi ratkaisu, eli hankin käytetyn vanhemman mallisen DOROn , jonka logiikka on hyvin yksinkertainen. Eli kyseessä ei ole mikään älypuhelin vaan perus puhelin ja tekstiviesti. "Uuteen" puhelimeen on opittu ja myin DORO  7070 torissa eteenpäin.

Kiitos avusta.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Kurut@  kirjoitti:




Hei !


Ongelmaan löytyi ratkaisu, eli hankin käytetyn vanhemman mallisen DOROn , jonka logiikka on hyvin yksinkertainen. Eli kyseessä ei ole mikään älypuhelin vaan perus puhelin ja tekstiviesti. "Uuteen" puhelimeen on opittu ja myin DORO  7070 torissa eteenpäin.


Kiitos avusta.


 




No mutta sepä kiva kuulla, että löytyi tarpeisiin sopiva vaihtoehto! 

Vastaa