Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
stolpe
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Roaming @ Saint Martin/Sint Maarten

Tervehdys,

 

Olen syksystä menossa lomailemaan otsikon saarelle ja mietin, että mitenköhän tuolla roaming käsitellään? Ollaanko EU-alueella vai ei? Luin jostain, että Ranskan puoli saaresta käsitetään EU:ksi, mutta Alankomaiden puoli taas ei. Ruotsin Telian sivuilla Saint Marten on listattu "specifika regioner som inkluderas i EU/EES" alle, mutta Suomen Telian sivuilta se löytyy taas hintaryhmän 4 alta. 

 

Ja jos tuo lasketaan roamingin osalta EU:ksi, niin koskeeko se silloin kaikkia saarella toimivia operaattoreita vai vain niitä ranskalaisia?

 

 

 

4 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Onpas kiperä juttu, odotellaan Telialta vastausta asiaan, niin ollaan viisaampia! Hymiö Onnellinen

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 796 custom-general.kudos
  • 1045 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions


@stolpe kirjoitti:

Tervehdys,

 

Olen syksystä menossa lomailemaan otsikon saarelle ja mietin, että mitenköhän tuolla roaming käsitellään? Ollaanko EU-alueella vai ei? Luin jostain, että Ranskan puoli saaresta käsitetään EU:ksi, mutta Alankomaiden puoli taas ei. Ruotsin Telian sivuilla Saint Marten on listattu "specifika regioner som inkluderas i EU/EES" alle, mutta Suomen Telian sivuilta se löytyy taas hintaryhmän 4 alta. 

 

Ja jos tuo lasketaan roamingin osalta EU:ksi, niin koskeeko se silloin kaikkia saarella toimivia operaattoreita vai vain niitä ranskalaisia?

 

 

 


Laitoin kyselyä tästä meidän roaming vastaavalle. Katsotaan millainen vastaus sieltä saadaan!

 

@stolpe Jes, eli saarella toimii OrangeCaraibe, puhelimessa tunnus GLP01 ja kuuluu meillä hintaryhmään 2.  Lisäksi siellä toimii toimii UTS N.V. operaattoritunnuksena ANTUT ja se kuuluu hintaryhmään 4.

 

Koska saari on pieni, kannattaakin olla tarkkana mikä operaattori puhelimessa milloinkin on. Jos mahdollista, kannattaa napata automaattinen verkonhaku pois päältä ja lukita tuo Orange käyttöön. Jos jossain Orange ei toimi ja tarvitset puhelinta niin silloin sitten tuo toinen käyttöön.

 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
stolpe
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Merja_J kirjoitti:

@stolpe kirjoitti:

Tervehdys,

 

Olen syksystä menossa lomailemaan otsikon saarelle ja mietin, että mitenköhän tuolla roaming käsitellään? Ollaanko EU-alueella vai ei? Luin jostain, että Ranskan puoli saaresta käsitetään EU:ksi, mutta Alankomaiden puoli taas ei. Ruotsin Telian sivuilla Saint Marten on listattu "specifika regioner som inkluderas i EU/EES" alle, mutta Suomen Telian sivuilta se löytyy taas hintaryhmän 4 alta. 

 

Ja jos tuo lasketaan roamingin osalta EU:ksi, niin koskeeko se silloin kaikkia saarella toimivia operaattoreita vai vain niitä ranskalaisia?

 

 

 


Laitoin kyselyä tästä meidän roaming vastaavalle. Katsotaan millainen vastaus sieltä saadaan!

 

@stolpe Jes, eli saarella toimii OrangeCaraibe, puhelimessa tunnus GLP01 ja kuuluu meillä hintaryhmään 2.  Lisäksi siellä toimii toimii UTS N.V. operaattoritunnuksena ANTUT ja se kuuluu hintaryhmään 4.

 

Koska saari on pieni, kannattaakin olla tarkkana mikä operaattori puhelimessa milloinkin on. Jos mahdollista, kannattaa napata automaattinen verkonhaku pois päältä ja lukita tuo Orange käyttöön. Jos jossain Orange ei toimi ja tarvitset puhelinta niin silloin sitten tuo toinen käyttöön.

 


@Merja_J Mahtavaa! Suurkiitos asian selvittämisestä ja vastauksesta! 🙂

aprikoiva
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia hinnoittelee alueen nyt "5. Muut maat". Hinnoittelu on Ranskanpuolisen Saint Martin alueella verkkovierailujen osalta EU-säädösten vastaista. 

http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-8-2017-000347-ASW_EN.html

Laitoin tästä tiedon Liikenne- ja viestintävirastoon, kun asiakaspalvelussa asia otettiin todella tylysti vastaan ja eteneminen johti umpikujaan.