Tekstarit ja puhelut ulkomailta

  • 26 July 2019
  • 3 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Olen lähdössä reissuun. Näkyykö viestien ja puheluiden vastaanottajan laskussa mitenkään, että viestejä/puheluita on tullut ulkomailta? (Suomalaisesta liittymästä toki)


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Vastaanottaja ei tietenkään laskutusta tuosta saa, tuskin mistään saa tietää, että olet ulkomailla paitsi jos et itse sitä kerro. En ainakaan keksi mitään keinoa. Ainoa homma voi olla jos puhelu on pidossa, niin voi olla jotain merkkiääniä tai musiikkia, jota Suomessa ei ole.

Onko homma varmasti näin? Olen lähdössä lomareissuun Venäjälle. Olen yrittäjä ja todennäköisesti joku asiakas soittaa minulle tai viestittää, ja joudun vastaamaan. En halua, että asiakkaalle tulee lisälaskua eikä edes tietoa, olenko jossain ulkomailla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Mariakatri@  kirjoitti:

Onko homma varmasti näin? Olen lähdössä lomareissuun Venäjälle. Olen yrittäjä ja todennäköisesti joku asiakas soittaa minulle tai viestittää, ja joudun vastaamaan. En halua, että asiakkaalle tulee lisälaskua eikä edes tietoa, olenko jossain ulkomailla.


Kyllä on. Kun asiakkaasi soittaa kotimaiseen yhteysnumeroosi häntä laskutetaa oman liittymäpaketin mukaisen puhelumaksun verran riippumatta siitä on vastaanottava liittymäsi kotimaassa vai ulkomailla. Ulkomailla oleva vastaanottaja maksaa roamingverkon käytöstä myös vastaanotetuissa puheluissa.

Vastaa