Ulkomaa kk


Hei. Olen tällä hetkellä matkoilla Etelä-Amerikassa ja luonnollisesti olen vältellyt Telian liittymän käyttöä ja pyytänyt ihmisiä soittamaan ulkomaan numeroon tai laittamaan sähköpostia. Tänään kuitenkin sain viestiä, että liittymäkauden kipuraja on ylittynyt. Kuukausimaksu nyt sinällään on ok, kuuluu asiaan, mutta mikä ihme on tuohon lisätty 34 euron ulkomaa kk? Ei kai siitä voi laskuttaa, että sattuu olemaan matkoilla? 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olethan käynyt Omilla Sivuilla kytkemässä liittymääsi Rajoitukset ulkomailla / Data Roaming -esto sekä kytkenyt puhelimestasi mobiilidatan pois päältä.

 

Tässä asiassa ei voi luottaa vain jompaan kumpaan, vaan rajoitukset on syytä kytkeä päälle sekä liittymään että puhelimeen, jotta puhelin ei vahingossakaan käytä internettiä, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää.

Molemmat on kyllä kytkettyinä, eikä täällä ole mobiilidataa kyllä missään vaiheessa ollut edes Telian simillä saatavilla. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Moi @HaaTu89 ja tervetuloa Yhteisöön! Jos liittymässä on ulkomaan nettiesto päällä, ei laskua pitäisi tietenkään siinä tapauksella tulla. Melkeinpä suosittelen että otat yhteyttä Asiakaspalveluumme heti kun palaat suomeen niin katsotaan mistä tuossa on oikein kysymys tai sitten kirjaudut telia.fi -sivustolle Telia-tunnuksella tai verkkopankkitunnuksella ja avaat chat yhteyden asiakaspalvelijalle. Näin liittymäsi tiedot voidaan tarkistaa saman tien.

Sain sen verta selvitettyä tätä, että kyseessä on vastaanotetut ulkomaanpuhelut. Omien laskujen mukaan olen niitä vastaanottanut noin 20 euron edestä, kun luen erittelyä, mutta laskutettu summa on jostain syystä 34€. Lisäksi vastaanotetuista puheluista on laskutettu noin kolme euroa minuutilta, vaikka omasta mielestäni Argentiinan kohdalla taulukoissa lukee 1,69€ per minuutti. 

 

Puhelimella en ole tuohon chattiin onnistunut pääsemään, mutta pitääpä palata asiaan Suomeen päästessäni. 

Vastaa