1800Mhz LTE tukiasema nurin/tukossa useasti?

  • 18 September 2015
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Moi,

 

Kyseisen tukarin cell ID: 36083743   (hex: 226981F)

Osoite: 90450 Kempele, linnakaarto tien varressa.

 

Kyseinen tukiasema on nyt taas tavoittamattomissa, ja nämä katkokset kestävät useita tunteja.

Useimmiten katkos alkaa sunnuntai yönä ja jatkuu pitkälle maanantaihin, toisinaan myös tiistaille asti. Tänään tukari on ollut pimeä noin kahdesta asti. 

 

Minulle tuo kyseinen tukiasema on ainut, josta saan oikeat 4G-nopeudet. Muut alueelle kuuluvat tukarit ovat 800Mhz taajuudella ja sijaitsevat aivan liian kaukana, joten nopeudet matelevat ja yhteys niihin pätkii pahasti.

 

Johtuuko tämä "katoaminen" ruuhkasta vai käykö tukari kyykyssä ja bootti failaa, vai mikä on vikana?

Olisi mukava jos ongelma korjattaisiin pikimmiten...

 

YT,

Markku

 

 

 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Alueella palvelelee useita tukiasemia LTE:n osalta 1800MHz:n taajuudella. Katsoin myös tukiaseman toiminnallisuuden, niin pitäisi kyllä olla ihan kunnossa.

 

Kuinka kaukana itse olet tästä tukiasemasta ja mihin ilmansuuntaan?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@TukariPystyyn kirjoitti:

Moi,


 


Kyseisen tukarin cell ID: 36083743   (hex: 226981F)


Osoite: 90450 Kempele, linnakaarto tien varressa.


 


Kyseinen tukiasema on nyt taas tavoittamattomissa, ja nämä katkokset kestävät useita tunteja.


Useimmiten katkos alkaa sunnuntai yönä ja jatkuu pitkälle maanantaihin, toisinaan myös tiistaille asti. Tänään tukari on ollut pimeä noin kahdesta asti. 


 


Minulle tuo kyseinen tukiasema on ainut, josta saan oikeat 4G-nopeudet. Muut alueelle kuuluvat tukarit ovat 800Mhz taajuudella ja sijaitsevat aivan liian kaukana, joten nopeudet matelevat ja yhteys niihin pätkii pahasti.


 


Johtuuko tämä "katoaminen" ruuhkasta vai käykö tukari kyykyssä ja bootti failaa, vai mikä on vikana?


Olisi mukava jos ongelma korjattaisiin pikimmiten...


 


YT,


Markku


 


 


 




Hei, 


 


Laitoit tarkan tiedon mutta ensikerralla on kivempi jos laittaa eNB ID:n kun Cell ID on solukohtainen ja eNB ID tukari kohtainen. Tukarissa sitten useita soluja... Meni hieman aikaa etsiessä tukariasi :)


 


Tämä masto siis eNB ID 140952 on Linnanherrantiellä, sielä on fyysisen maston paikka. Jos Cellmapperillä pystyy vahvistamaan paikka, suosittelen ajaamaan sen kautta. 


 


Itse en löytänyt Cellmapperin mukaan ollenkaan sellaista tukiasemaa joka olisi ollut 800Mhz taajuudella. Voi olla että sinulle heijastaa kaukaata 800Mhz verkon signaali. 1800Mhz ei kannata kuitenkaan niin kauas. 


 


http://www.cellmapper.net/map?MCC=244&MNC=91&type=LTE&latitude=64.92477575919652&longitude=25.562653730868554&zoom=14


 


Onko tukiasemallasi niin kova ruuhka että kaatuisi, erikoista...


 

Vastaa