Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
RRuo58
Kommentaattori
  • 10 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

4G Pernajassa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

  No joo, näin kauan se ilo sitten kesti. 4G alkoi toimia täällä 12.12.2014 ja kivaa oli kun bittiä tuli nopeasti ja tasaisesti. Kuivemmalla pakkaskelillä sai nopeusmittauksesta jopa yli 50MB lukemia. Ei tarvinnut ulkona olevia haravia, vaan modemi ikkunalla riitti. NULL-tiedoston lataus funetista ei tosin koskaan tullut yli 20MB, mutta silti parannus aiempaan 3G-yhteyksiin oli niin merkittävä, että alkoi tuntua kuin olisi päässyt internetin käytössä uuteen aikaan.Hymiö Onnellinen

  Mutta sitten tämän viikon loppupuolella palattiin arkeen.Hymiö Surullinen Nopeus laski ja bittivirran tasaisuus katosi. Nyt on melko turha edes yrittää nopeusmittausta, kun se kyllä ryntää hirvittävällä vauhdilla liikkeelle, mutta hidastuukin sitten hyvin pian ja laskee ennen mittauksen valmistumista GPRS lukemiin. Tai sitten heiluu edes takaisin kuin hullun ....

  Hiukan ihmetyttää mistä tallainen voisi johtua. Kokeiltu on modeemin resetointia useamman kerran. Kokeiltu on sekä wlanilla että ethernetillä. Ethernet töpselin kautta tulee hiukan paremmin bittiä, mutta ei merkittävästi. Sekin tietysti tuntuu hiukan erikoiselta, että modemin (Huawei B593s-22) mielestä yhteys on samaa tasoa kuin aiemminkin.

RSSI -67

RSRP -91

RSRQ -7

LTE800

Olisko jollain asiasta enemmän ymmärtävällä vihjettä mistä tällainen voisi johtua ja olisiko asialle jotain tehtävissä, vai onko se vaan nii, että joskus juhlat päättyy ja palataan arkeen.

5 vastausta
Ulla_M
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 6 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ensimmäisenä kannattaa varmistaa, että Huawein reititin on pakotettu käyttämään vain 4G verkkoa. Siihen löytyy ohjeet vaikka tuolta Soneran sivuilta, tästä pääset ohjeisiin Huawei B593. Kannattaa testailla ja vaikka tehdä muutama nopeusmittaus.

Tarkistin kuitenkin, että Pernajan 4G tukiasema on kunnossa ja toimii. Jos yhteydet on edelleen hitaita kuullostaa siltä, että asiasta kannattaa tehdä vikailmoitus Soneralle esimerkiksi Omien Sivujen kautta.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Kehu"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


RRuo58
Kommentaattori
  • 10 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Huawei on pakotettu 4G:lle. Pitää tässä nyt sitten vielä tarkistella keksisikö jotain, mikä olisi muuttunut viime viikon aikana, jos kerran tukiaseman toimintakin on tarkistettu. Modeemia en ole siirrellyt, enkä mielestäni ole mitään päivittänytkään.

Kiitoksia vaan vastauksesta.

RRuo58
Kommentaattori
  • 10 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hommasin ulkoantennit ja verkon nopeus palasi. Downia tulee nyt noin 60M ja uppiakin on melkein 20M, mutta se vähän ihmetyttää, että tekee testin sitten Soneran testillä, tai Speedtestnetin testillä, niin viimeset 5 - 10% tulee 5megan vauhdilla.speedtest01.jpg

Mistähän tällainen voisi johtua? Sama tilanne wlanilla tai ethernetti töpselin kautta. Kannattaako minun vielä yrittää näitä omia laitteitani tarkistella, vai onko Soneran verkon ominaisuus?

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hienoa että antenneilla rupesi rullaamaan!

Tuota on hippasen hankala kyllä arvioida miksi noi nopeudet tippuvat testin loppuvaiheessa. Tästä voisit melkeinpä laittaa Omien Sivujen kautta palvelupyynnön, niin päästään tutkimaan tätä tarkemmin! 🙂

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

RRuo58
Kommentaattori
  • 10 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitoinpa palvelupyynnön, kun olisi mielenkiintoista tosiaan tietää mistä tuo voisi johtua.