4G Salo Ollikkala/Valuri


Koska toi Ollikkalan/Valurin 4G Masto saadaan oikein käyttöön? ensin sanottiin että lokakuussa tulee ja luki jopa soneran sivuilla että tuli, mutta eipä oltu saatu päälle sitä..sitten sanottiin asiakaspalvelussa että ei saatukaan lokakuussa ja luvattiin että tulee varmasti ennen vuoden vaihdetta. Noniin nyt sitten lupaukset petetty ja ei ole vieläkään toiminnassa se masto..eli KOSKA se nyt on sittten oikein tulossa? mikä hommassa on kussu? olis kiva että nopeudet illalla parhaaseen aikaan olis mitä on luvattu.

19 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Heippa,

 

kyllä lokakuun alussa on otettu 4G käyttöön Ollikkalan alueella. Isonhärjänmäelle on tulossa tänä vuonna LTE ja tällä alueella pitäisi kyllä olla ihan hyvä 4G-kuuluvuus.

 

Verkon puolelta siis kaikki on kunnossa. Minkälainen liittymä sinulla on käytössäsi? Entä puhelin? Käytätkö nettitikun kautta nettiyhteyttä, eli onko liittymät ajantasalla 4G-palveluiden kanssa?

Niinkuin sanoin Soneran sivuilla jne luki että olisi otettu käyttöön Lokakuussa mutta tekninen tuki sanoi ettei oltukaan saatu käyttöön ja lupasi että saadaan käyttöön ennen vuoden vaihdetta. Asun noin 200 metrin päässä mihin se uusi LTE on asennettu ilman mitään esteitä ja singaali ei ole muuttunut mihinkään eli singaali tulee edelleen Enolasta. Joten olisi kiva jos oikeesti ottaisitte selville että koska se on tulossa oikeesti käyttöön. 

 

Minun puolella on kaikki kunnossa..200m mastoon ja ulkoinen antenni ei näköesteitä ja hyvin toimiva huawein reititin B593 aito 4g max

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Hei, voisitko täsmentää osoitetta mistä on kyse?

Vanulanpolulla ylin kerros...mutta joo ootko saanu jo oikeaa tietoa koska se 4G siinä koulun vieressä saadaan käyttöön?

Moikka,

minäkin tarkistin ja kyllä on 1.10.2014 on käyttöönotettu 4g-tukiasema ilmansuunnassa lounas, n. 500 metriä osoitteesta Vanulanpolku, Salo. Aluueelle luvataan hyvä 4g-kuuluvuus. Vaikea sanoa miksi sinulle on on kerrottu puhelimessa erilaista tietoa. Oletko testannut laitetta ja yhteyttä muussa osoitteessa, löytäähän laite 4g-verkon muualla?

Jaa a aika omituista kyllä.

Ite en oo huomannu singaalissakaan tai nopeuksissa mitään muutosta verrattuna vanhaan kaukana olevaan tukiasemaan.

 

Tälläkin hetkellä nopeus about 3 megaa joten ei kyllä luvattuun nopeuksiin päästä uudella vieressä olevalla tukiasemalla

 

Laitteessa tuskin mitään vikaa ole koska ihan ok nopeudet päivällä ja ok singaali

Parhaaseen aikaan nopeudet on ihan *******oja vaikka silloin just netin pitäis toimiakin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oisko tässä hyötyä: http://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittym%C3%A4t-ja-mobiilinetti/2G-3G-4G-tukiasemien-sijainnit-kartalle/m-p/97586#M1227 voit tällä seurata missä toimii parhaiten netti

Eipä tosta mitään hyötyä ole..tiedän tarkalleen missä se tukiasema on ja nähtävästi tukiasema on niin tukossa ettei Sonera pääse luvattuihin nopeuksiin lähellekkään.

 

Olen jo kauan kattonu tota sormien läpi ja täytyy varmaan pian purkaa tämä määräaikainen liittymä koska Sonera ei pidä sopimuksesta kiinni.

 

Sääli sinänsä ku on tullut hankittua kallis 4g reititin ja ulkoinen antenni..mutta minkä sille voi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mobiililaajakaistoihin vaikuttaa moni asia eikä operaattori voi luvata maksiminopeutta... Siksi on nämä nopeuden vaihteluvälit.

 

Soneran kuuluvuuskartan mukaan olen 4G verkon kantaman alueella mutta sattumalta olen sellaisessa katvealueella... "200m" päässä tukiasema ei kanna tarpeeksi...

 

En usko että määräaikaista sopimusta voi purkaa jos saat edes 10 Mbps yhteyden... Tämän takia en itse hanki ollenkaan määräaikaisia soppareita...

En saa 10mb yhteyttä edes ..nyttenkin nopeus on 2mb luokkaa..josku jopa hitaampi.

Ja huom en ole katve alueella..on suora näköyhteys tukiasemaan parin sadan metrin päässä...asun siis kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja ulkoinen antenni parvekkeella.

 

Aamulla nopeus on hyvää luokkaa mutta sitten parhaaseen aikaan nopeudet tippuu ihan minimiin.

 

Eli tosta voisi päätellä että tukiasemassa vaan ei riitä kapasiteetti tällä alueella ja ei saa luvattuja minimi nopeuksia

 

Ihan 100% laillinen syy irtisanoa sopimus koska Sonerahan tässä on kauan jo rikkonut sopimusta monista valituksista huolimatta. 

 

Ja myös pahentaa asiaa se ,että on Soneran teknisestä tuesta on valehdeltu suoraan päin naamaa ja olen odotellut "uutta" tukiasemaa kuin kuulta taivaalta.

http://www.speedtest.net/result/4054219428.png

 

just testasin taas.

 

0.69mb downi 9.97mb uppi..on se hurjaa.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Voit aina kokeilla irtisanoa... määräaikaissa on ongelmia... Mutta jos alueellasi on yli 10 4G liittymää niin kyllä se 1 Gbps 4G tukiasema on aika helposti tukossa varsinkin kun lataillaan ja katsotaan elokuvia... Ei se kapasiteetti riitä kaikille...

 

Tuo juuri lähettämäsi nopeustesti on ongelma joka tulee olemaan yleisempi 4G verkoissa... se ruuhkaantuu samalla tavalla kuin 3G. Kapasiteettia ei voi lisätä äärettömästä radiotekniikassa joten vuoden päästä tukossa alkaa olemaan kun myydään halpaa 4G:tä.

 

Sitten kun aukeaa taas uusi taajuus alue 700Mhz niin sekin on nopeasti tukossa.

 

Soneran Tekninen tuki ei sielä paljon osaa tehdä mitään... Se on ns. tukipalvelu...

 

Kyllä siis kannattaa yrittää peruuttaa sopimus mutta se voi olla haastavaa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Ei muuta Ponii kuin uusi yhteys vikapalveluun, joko soitto tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella. He tutkivat asiaa ja tekevät päätöksen mahdollisesta sopimuksen purkamisesta.

En siis lupaa mitään etukäteen mutta vikapalvelu on tässä oikea taho jonka kautta edetä asiassa 🙂

Been there done that.. muutaman kerran..ja sieltä vikapalvelusta se henkilö ketä mulle soitti niin se on se sama henkilö ketä mulle justiinsa valehteli siitä ,että ei saatu uutta tukiasemaa toimimaan lokakuussa mutta lupasi ennen vuoden vaihdetta.

 

Sitä tässä olen odottanut jos olisi nopeudet parantunut..olisin irtisanonut sopimuksen jo pari kk sitten ilman tota lupausta uudesta tukiasemasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ei meillä valehdella asiakkaille, jos me niin tehtäisiin niin siinä kävisi ajan myötä todella huonosti. Huonoa bisnestä sellainen 🙂 Siinä on ollut joku tietokatkos tai vastaava kyseessä.


 


Hmm, siis meillä näkyy että uusi tukiasema on otettu käyttöön (näin meidän asiantuntijat tänne ovat kirjoittaneet) mutta sinä et huomaa mitään eroa nopeudessa verrattuna aikaisempaan? Onko meillä tällä hetkellä voimassaolevaa vikailmoitusta? Jos ei ole niin sitten vaan sellainen tekemään, ja jos on niin sitten pitää odotella miten tutkinta etenee ja sen jälkeen ollaan puolin ja toisin viisaampia.

Noh ainakin mulle valehdeltiin ja odottelin pari kuukautta jos tulis parannusta eli se siitä tutkinnan odottamisesta.

 

En kyllä tiedä mitä uuden vikailmoituksen tekeminen auttaisi koska pari viimeistäkään ilmoitusta ei ole vaikuttanu yhtään mihinkään

 

Ja en usko että vikaa on missään...kapasiteetti vaan ei riitä soneran tukiasemalla parhaaseen aikaan siitähän tässä on kyse.

 

Itse olen maksanut kaikki maksut jne hyvissä ajoin joten miksi maksaisin edelleen koska Sonera ei pysty sovittuun minimi nopeuteen.

 

Kärsivällisyydellä on rajansa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ymmärrän että olet näreissäsi ja siksi ohjaankin sinua vikapalveluun koska niinkuin kirjoitin aikaisemmin niin he ovat taho joka voi viime kädessä päättää sopimuksen mahdollisesta purkamisesta. Se ei ole mikään automaatio mutta joissain tilanteissa näin on tehty (en tunne tapausten taustoja tarkemmin) joten ennenkuin sinulla palaa käämit lopullisesti niin yhteys sinne kiitos :)


 


Hyvällä tuurilla alueella on vikaa (hullua sanoa näin mutta jos vikaa on niin se tarkoittaa sitä että tilanne on myös mahdollista korjata), tai sinne tulee taas uusia tukiasemia jolloin tilanne paranee.

Noniih sopimus irtisanottu ja ei ollu mitään ongelmia irstisanoa vaikka tukiasemassa jne mitään vikaa ole.

 

Tukiasemat on vaan niin tukossa että ei pysty antamaan luvattuja nopeuksia...täältä tulllaan kiinteä yhteys jälleen kerran vaikka vähän kalliimpi onkin niin ainakin saa hermot lepuutella.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kuten sanoitkin, niin kiinteä yhteys on aina vakaampi ja varmatoimisempi systeemi. Jokaisen käyttötarkoitukseen löytyy varmasti oikeanlainen liittymä. Joillekin voi riittää pelkkä mobiilinetti ja toiset haluavat molemmat, jotta voi käyttää kotona ja liikenteessä.


 


Hienoa, että sait asian hoidettua kuntoon!

Vastaa