4G ilmoituksiin kehitysidea

  • 29 November 2016
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Morjes,

 

En ole varma onko asiaani käsitelty jo aikaisemmin, mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi. Olisikohan mahdollista luoda oma "paikka" tai "foorumi", johon minunlaiset hifistelijät voisivat ilmoitella ruuhkautuneista 4G soluista.

 

Soitin tänään fiksulle tekniselle asiantuntijalle ja ilmoitin, että eräs Jyväskylän 4G masto on viimeisen päälle ruuhkautunut 15-02 välisenä aikana ja se pystyttiin todentamaan myös Soneran päästä. Kyseinen asiantuntija laittoi verkkosuunnitteluun tietoa eteenpäin ja mahdollisesti lähitulevaisuudessa asia voi korjaantua. Jos tämä minun tekemä ilmoitus näkyisi jossain (jopa siinä Soneran 4G karttasivulla, jossa näkyy rakennettavat ja valmistuneet tolpat), niin monen muun kotihifistelijän ei tarvitsisi tehdä samaa ilmoitusta. Tiedän, että tolppien tarkat sijainnit ja tekniset tiedot halutaan pitää Soneran tietona.

 

Minun käyttämäni tolppa on 141184 ja sen solu 11 / 36143115. Kyseisellä alueella sijaitsee Jyväskylän yliopiston suurehko asuntolakompleksi, joten ei ihme, että netti on melko ruuhkainen.

 

Muuten olen erittäinen tyytyväinen tähän Soneran touhuun, varsinkin myyntipalvelussa ja teknisessä tuessa on fiksun oloisia ihmisiä ja hyvä tekemisen meininki.


2 kommenttia

Unohdin mainita nuo omat statsit, etten kitisi pikkuasioista.

 

Mitattu ilalla 22:09

 

RSRQ -9

RSRP -79

SINR 12

RSSI -51

 

Illalla 38 ms pingi, alas 10,28 mt/s ja lähtevä 22,53 mt/s. Aamulla suurinpiirtein samoilla arvoilla 17 ms pingi, alas 48,05 mt/s ja lähtevä 39,79 mt/s.

Moikka! Hyvä idea kieltämättä. Mepäs pohditaan miten tämän saisi fiksusti toteutettua, en tosin uskalla luvata mitään tässä vaiheessa :)

Vastaa