4G katkeilee

  • 17 December 2016
  • 4 kommenttia
  • 45 katselukertaa

Eli meillä on käytössä mobiililaajakaista "Kodin Netti M 50mbit/s".

Yhteys pelaa normikäytössä ihan hyvin mutta jos lataa pidemmän aikaa jotain isompaa täydellä nopeudellla (noin 5mb/s) esim. Steamissa niin noin 20min lataamisen jälkeen koko yhteys katkeaa ja palautuu noin 3-5min jälkeen jolloin lataus jatkuu samalla tai hieman alemmalla nopeudella (3-4mb/s).

 

Modeemina käytössä on Soneralta saatu E5186S-22A ja sen web-hallinnasta tehty pingaus katkon aikana sanoo että "Network unreachable" vaikka hallinnan etusivulla lukee että yhteys olisi kunnossa. Windowsista tehty ping taas sanoo ettei hostia löydy.

 

Tässä vielä modeemin ilmoittamat tiedot:

RSRQ:-8dB
RSRP:-99dBm
RSSI:-71dBm
SINR:13dB
Band:3

 

RSRP vaihtelee tuon -99 ja -101 välillä.

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Mike3039 kirjoitti:

Eli meillä on käytössä mobiililaajakaista "Kodin Netti M 50mbit/s".


Yhteys pelaa normikäytössä ihan hyvin mutta jos lataa pidemmän aikaa jotain isompaa täydellä nopeudellla (noin 5mb/s) esim. Steamissa niin noin 20min lataamisen jälkeen koko yhteys katkeaa ja palautuu noin 3-5min jälkeen jolloin lataus jatkuu samalla tai hieman alemmalla nopeudella (3-4mb/s).


 


Modeemina käytössä on Soneralta saatu E5186S-22A ja sen web-hallinnasta tehty pingaus katkon aikana sanoo että "Network unreachable" vaikka hallinnan etusivulla lukee että yhteys olisi kunnossa. Windowsista tehty ping taas sanoo ettei hostia löydy.


 


Tässä vielä modeemin ilmoittamat tiedot:

























RSRQ: -8dB
RSRP: -99dBm
RSSI: -71dBm
SINR: 13dB
Band: 3

 


RSRP vaihtelee tuon -99 ja -101 välillä.


 




Hei @Mike3039 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Tee reitittimen hallintapaneelissa verkkolukitus joko 3G- tai 4G-verkkoon, joka vähentää katkoksia. Valitettavasti laitteessa on tyyppivika, koska itselläni on käytössä sama laite. Toivon, että tulisi mahdollisimman pian uusi firmware, joka saattaisi auttaa ongelmaan.

Laitoin sillon 4G lukituksen kun vika esiintyi ensimmäistä kertaa mutta en ole varma onko se vähentänyt katkeiluja.

Jos on tosiaan tyyppivika niin korjaantuisi uuden ja vaikka eri merkkisen laitteen hankinnalla eikö?

Terve.

Minkämerkistä ja -tyyppistä modemia pitäisi olla että toimii esim. television kanssa?Onko tietoa uusin firmwaren tyypistä?Meillä on nimittäin samaa ongelma,yhteys katkeilee noin vaan.Olisi hyvää jos operaattori kertoisi tällaisita ongelmista,ettei tarvitsisi kokeilla toista operaattoria.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@gustav17 kirjoitti:

Terve.


Minkämerkistä ja -tyyppistä modemia pitäisi olla että toimii esim. television kanssa?Onko tietoa uusin firmwaren tyypistä?Meillä on nimittäin samaa ongelma,yhteys katkeilee noin vaan.Olisi hyvää jos operaattori kertoisi tällaisita ongelmista,ettei tarvitsisi kokeilla toista operaattoria.




Onko käytössänne Huawei E5186? Jos on, niin kirjaa ylös pätkimään ajankohdat/mitä valoja palaa, minkä värisenä/kuinka kauan kestää/ yms. mahdollinen ja tee vikailmoitus Soneralle. Laitteesern liittyvää pätkintää kuulemma selvitellään, eikä klaanissa kirjoittaminen valitettavasti riitä, vaan siitä on tehtävä vikailmoitus.


 


ZTE MF 286 on toiminut minulla ainakin ihan hyvin, paremmin kuin Huawei. Sitä ei tosin Soneralla saa.

Vastaa