Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
korpeen1
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

4G-kuuluvuus ja sen parantaminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

soneran peittoalueen kartta näyttää että olis aito 4G tässä kohteessa mutta ei vaan olekaan. laite e5776

 

572 vastausta
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2044 custom-general.kudos
  • 3390 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Katsos mitä modeemi näyttää signaaliarvoiksi hallinnassa: Settings, System, Device Information. Ja siellä sitten RSRP, RSRQ, SINR. Mitäs ne ovat? Oletko kokeillut muut taajuudet läpi ja sitten myös 4G only/automatic? Tolpat eivät oikein kerro mitään siitä, mitä signaali todellisuudessa on, vaan signaaliarvot ovat lähempänä totuutta.

 

Voipi olla niin, että 4G:tä lähettävä tukiasema on sinuun nähden huonosti suunnattu tai sitten siinä on ruuhkaa tai jotain. 3G voi peräti tulla muualta. 15 megaa kuullostaa hyvältä 3G-yhteydeltä.

 

 

Koskelontti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

Katsos mitä modeemi näyttää signaaliarvoiksi hallinnassa: Settings, System, Device Information. Ja siellä sitten RSRP, RSRQ, SINR. Mitäs ne ovat? Oletko kokeillut muut taajuudet läpi ja sitten myös 4G only/automatic? Tolpat eivät oikein kerro mitään siitä, mitä signaali todellisuudessa on, vaan signaaliarvot ovat lähempänä totuutta.

 

Voipi olla niin, että 4G:tä lähettävä tukiasema on sinuun nähden huonosti suunnattu tai sitten siinä on ruuhkaa tai jotain. 3G voi peräti tulla muualta. 15 megaa kuullostaa hyvältä 3G-yhteydeltä.

 

 


Kaikki on kokeiltu läpi. 4G (1800) tulee isoimmat megat, mutta digiboksi ei näytä kunnon kuvaa. 3G tolpat 4-5 ja 10-15megan välillä pomppii, silloin kuvanlaatu hyvä, mutta jos joku muu tekee esimerkiksi tietokoneella samaan aikaan jotain, esimerkiksi facebookkiin menee niin laatu huononee.

 

Pekka_Koo
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Koskelontti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?


Jokaisessa laitteessa kaapeli kiinni. Tossa nopeuksia muutamalta minuutilta. Uusi modeemi tuli, kun kuulemma vanhassa oli jotain vikaa. Tämä antaa modeemin ollessa tietyssä kohtaa 4 tolppaa signaaliksi.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2044 custom-general.kudos
  • 3390 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sanoisin, että lähetysnopeuden haasteena on se, ettei tukiasema kuule laitteesi lähetettä. Yritä saada se kaikista esteettömimpään paikkaan tukaria nähden. Ja pätkäsy on se, että tukari kadottaa yhteyden päätelaitteeseesi ja joudutaan muodostamaan yhteys uudelleen. Eli siis RRC Connection Release - Re-establishmen tapahtuma tapahtuu tuossa.

 

Mitäs antaa jos laitat verkkoasetuksissa tilan 4G auto, tai siis se, että on 4G lukittu muttei mikään taajuus?

 

@Pekka_Koo tuossa jo vastasikin. Hymiö Onnellinen

Pekka_Koo
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koskelontti@  kirjoitti:

@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?


Jokaisessa laitteessa kaapeli kiinni. Tossa nopeuksia muutamalta minuutilta. Uusi modeemi tuli, kun kuulemma vanhassa oli jotain vikaa. Tämä antaa modeemin ollessa tietyssä kohtaa 4 tolppaa signaaliksi.


Okei, tasaiselta näyttää nopeudet. Outoa, että silti pätkii. Voitko vielä kokeilla resetoida tuon Huawein painamalla reset-kolosta pohjaan n. 10 sekuntia ja jos edelleen pätkii 4G:n kautta, jätä meille häiriöilmoitus, niin selvitämme asiaa tarkemmin.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Koskelontti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pistin tossa nyt vikailmotusta tulille. Kuvahan ei varsinaisesti pätki, niin kuin monella muulla mitä on lukenut täältä, vaan kuvanlaatu on heikko 240p - 480p välillä, kun yrittää katsoa Liiga tai Formuloita. ''Normaali'' kanavilla sen verran parempaa, että saa tekstityksistä selvää, mutta tämä lienee johtua siitä, että Normaali kanavilla on puskurointi, mikä taas ei näissä Cmoren F1 jne. ei ole. No saas nähdä lähteekö toimimaan ikinä. Turhautunut-hymiö

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 230 custom-general.kudos
  • 1005 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koskelonttiolisitko meihin tästä yhteydessä vikailmoituksen puitteissa, lähinnä kun haluaisimme tietää asiakastietoja tarkemmin. Voit myös olla meihin yhteydessä kirjautumalla Omille Sivuille ja sieltä ChatBOT-palveluun yhteydessä.

Koskelontti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilanne ei etene mihinkään, sama homma jatkuu. Vikapalvelussa ihasteltiin vaan, että minun kohdalla olosuhteet ovat ihanteelliset. No ei siltä tunnu jossei laitteet pelitä. LOL-hymiö

LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koskelontti@  kirjoitti:

Tilanne ei etene mihinkään, sama homma jatkuu. Vikapalvelussa ihasteltiin vaan, että minun kohdalla olosuhteet ovat ihanteelliset. No ei siltä tunnu jossei laitteet pelitä. LOL-hymiö


Eihän tässä nyt olosuhteista enää tilanne voi olla kiinni kun nopeudet on selkeästi mitattu olevan kohdallaan mitä TV-palvelulle tarvitaan. Jokin muu syy tähän täytyy löytyä. Jäikö vikailmoitus vielä tutkintaan tämän TV-palvelun osalta ?