Kirjoitettu
14-02-2015
14:33
Muokattu
16-02-2015
10:42
MiaSL
soneran peittoalueen kartta näyttää että olis aito 4G tässä kohteessa mutta ei vaan olekaan. laite e5776
15-08-2018
20:11
Muokattu
15-08-2018
20:13
Katsos mitä modeemi näyttää signaaliarvoiksi hallinnassa: Settings, System, Device Information. Ja siellä sitten RSRP, RSRQ, SINR. Mitäs ne ovat? Oletko kokeillut muut taajuudet läpi ja sitten myös 4G only/automatic? Tolpat eivät oikein kerro mitään siitä, mitä signaali todellisuudessa on, vaan signaaliarvot ovat lähempänä totuutta.
Voipi olla niin, että 4G:tä lähettävä tukiasema on sinuun nähden huonosti suunnattu tai sitten siinä on ruuhkaa tai jotain. 3G voi peräti tulla muualta. 15 megaa kuullostaa hyvältä 3G-yhteydeltä.
18-08-2018 14:01
@Purnipsi@ kirjoitti:Katsos mitä modeemi näyttää signaaliarvoiksi hallinnassa: Settings, System, Device Information. Ja siellä sitten RSRP, RSRQ, SINR. Mitäs ne ovat? Oletko kokeillut muut taajuudet läpi ja sitten myös 4G only/automatic? Tolpat eivät oikein kerro mitään siitä, mitä signaali todellisuudessa on, vaan signaaliarvot ovat lähempänä totuutta.
Voipi olla niin, että 4G:tä lähettävä tukiasema on sinuun nähden huonosti suunnattu tai sitten siinä on ruuhkaa tai jotain. 3G voi peräti tulla muualta. 15 megaa kuullostaa hyvältä 3G-yhteydeltä.
Kaikki on kokeiltu läpi. 4G (1800) tulee isoimmat megat, mutta digiboksi ei näytä kunnon kuvaa. 3G tolpat 4-5 ja 10-15megan välillä pomppii, silloin kuvanlaatu hyvä, mutta jos joku muu tekee esimerkiksi tietokoneella samaan aikaan jotain, esimerkiksi facebookkiin menee niin laatu huononee.
20-08-2018 17:31
@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
20-08-2018 19:32
@Pekka_Koo@ kirjoitti:@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?
Jokaisessa laitteessa kaapeli kiinni. Tossa nopeuksia muutamalta minuutilta. Uusi modeemi tuli, kun kuulemma vanhassa oli jotain vikaa. Tämä antaa modeemin ollessa tietyssä kohtaa 4 tolppaa signaaliksi.
20-08-2018
20:27
Muokattu
20-08-2018
20:31
Sanoisin, että lähetysnopeuden haasteena on se, ettei tukiasema kuule laitteesi lähetettä. Yritä saada se kaikista esteettömimpään paikkaan tukaria nähden. Ja pätkäsy on se, että tukari kadottaa yhteyden päätelaitteeseesi ja joudutaan muodostamaan yhteys uudelleen. Eli siis RRC Connection Release - Re-establishmen tapahtuma tapahtuu tuossa.
Mitäs antaa jos laitat verkkoasetuksissa tilan 4G auto, tai siis se, että on 4G lukittu muttei mikään taajuus?
@Pekka_Koo tuossa jo vastasikin.
20-08-2018 20:28
@Koskelontti@ kirjoitti:
@Pekka_Koo@ kirjoitti:@Koskelontti, minkälaisia nopeuksia saat tuolla 4G (1800) -lukituksella? Jos ajat nopeustestin useamman kerran, vaihteleeko tulos paljonkin? Käytätkö digiboksia langattomasti vai onko se verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin?
Jokaisessa laitteessa kaapeli kiinni. Tossa nopeuksia muutamalta minuutilta. Uusi modeemi tuli, kun kuulemma vanhassa oli jotain vikaa. Tämä antaa modeemin ollessa tietyssä kohtaa 4 tolppaa signaaliksi.
Okei, tasaiselta näyttää nopeudet. Outoa, että silti pätkii. Voitko vielä kokeilla resetoida tuon Huawein painamalla reset-kolosta pohjaan n. 10 sekuntia ja jos edelleen pätkii 4G:n kautta, jätä meille häiriöilmoitus, niin selvitämme asiaa tarkemmin.
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
20-08-2018 21:37
Pistin tossa nyt vikailmotusta tulille. Kuvahan ei varsinaisesti pätki, niin kuin monella muulla mitä on lukenut täältä, vaan kuvanlaatu on heikko 240p - 480p välillä, kun yrittää katsoa Liiga tai Formuloita. ''Normaali'' kanavilla sen verran parempaa, että saa tekstityksistä selvää, mutta tämä lienee johtua siitä, että Normaali kanavilla on puskurointi, mikä taas ei näissä Cmoren F1 jne. ei ole. No saas nähdä lähteekö toimimaan ikinä.
21-08-2018 10:00
@Koskelonttiolisitko meihin tästä yhteydessä vikailmoituksen puitteissa, lähinnä kun haluaisimme tietää asiakastietoja tarkemmin. Voit myös olla meihin yhteydessä kirjautumalla Omille Sivuille ja sieltä ChatBOT-palveluun yhteydessä.
02-09-2018 14:52
Tilanne ei etene mihinkään, sama homma jatkuu. Vikapalvelussa ihasteltiin vaan, että minun kohdalla olosuhteet ovat ihanteelliset. No ei siltä tunnu jossei laitteet pelitä.
03-09-2018 10:43
@Koskelontti@ kirjoitti:Tilanne ei etene mihinkään, sama homma jatkuu. Vikapalvelussa ihasteltiin vaan, että minun kohdalla olosuhteet ovat ihanteelliset. No ei siltä tunnu jossei laitteet pelitä.
Eihän tässä nyt olosuhteista enää tilanne voi olla kiinni kun nopeudet on selkeästi mitattu olevan kohdallaan mitä TV-palvelulle tarvitaan. Jokin muu syy tähän täytyy löytyä. Jäikö vikailmoitus vielä tutkintaan tämän TV-palvelun osalta ?