Tapahtuma aika viikko 48 2016. Ongelmana on 4g datayhteyden äkillinen pudotus normaalista 30mb nopeudesta 2-4mb yhteyteen. Kyseessä huawei b593s-22 reititin. Ongelma on se etten saa ketään taaskaan uskomaan että on ongelma. Vastaava vika n. Vuosi sitten ja silloin sain soitella ympäriinsä 2 viikon ajan ennenkuin pääsin jotain kautta soneran tekniseen tukeen, vian syy oli kuin olikin voikkaalla sijaitsevan linkki maston vika.
Ongelma alkoi samalla tavalla eli modeemin signaali valot tärähtää täysille vaikkakin RSSI RSRP ja RSRQ arvoissa ei tapahdu oleellista muutosta mutta nopeus muuttuu etanaksi.
Nyt testattua:
- modeemi vaihdettu taatusti toima, ei muutosta
- modeemissa asetukset oikein, pakotettu 4g
- sim kortti vaihdettu, ei muutosta
- ajettu autolla 10km lenkki voikkaan ympäristössä, mukana läppäri ja modeemi akulla viritettynä, ei muutosta
- päivitetty toisen modeemin firmis, ei muutosta
- soitettu asiakaspalveluun, soitti myös tekniseen tukeen, ei apuja vain selitys ei vikaa
- 3g yhteys humattavasti nopeampi 6-9mb ja 4g 2-4mb
- taloudessa 2 läppäriä, 2 tablettia, 2 kännykkää, ei nekään kaikki rikki voi olla
Kysymys: mistä ihmeestä saan puhelin numeron sellaiseen paikkaan että joku ihan oikeasti tarkistaisi / näkisi luotettavasti onko siellä vikaa voikkaan alueen ja siitä pohjoiseen n 5km eli sijaintini verkon toimivuutta.
Jotain muutosta on ollut pakko tapahtua, ei voi olla että nyt 3g on nopeampi vaihtoehto, ei myöskään se että verkossa on paljon asiakkaita, ei se 4g verkko 3 päivässä nyt yhtäkkiä tukehdu, ja vielä kerran vika täysin vastaava kuin noin vuosi puolitoista sitten.
Tämä avunsaannin vaikeus kyllä hämmästyttää, ja hämmästytti edelliselläkin kerralla, kuinka paljon asiakkaan pitää todistaa ennenkuin joka ottaa asian tarkistaakseen
Edit RaMaria: Muokattu otsikkoa