Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60289
Kirjoituksia 165993

4G pääkaupunkiseudulla

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎29-10-2014
Kirjoituksia: 7
11/27

Re: 4G pääkaupunkiseudulla

Aiemmin tämä meidän alue (Jokelasta kaakkoon 4km) oli LTE alueen ulkopuolella, siis peittoaluekartan mukaan. Sitten tuossa kuukausi pari sitten peittoalue laajeni reippaasti tähän meidän päällekin, siis edelleen vain kartalla. Jännä juttu siinä kun on että todellisuudessa tukiasemat täällä on valmiina ensi maaliskuussa - näin aspa kertoi naapurilleni joka edelleen haikailee kunnollisesta 4G verkosta.

Olen käyttänyt tätä liittymää ulkoantennilla about vuoden. Mulla on käynyt tuuri että sain antennin tarpeeksi korkealle ja suunnattua ilman esteitä mastoon Jokelaan. Peittoaluekartan päivityksen myötä LTE-kuuluvuudessa ei ole tapahtunut mitään muutosta, eli naapurille kerrottu lienee totta.

Miksi peitoalue on sitten kartalla päivitetty ennen todellista verkon päivitystä? Mieleen tulee että ehkä nuo kartat ovatkin ensin markkinointia, vasta sitten informaatiota...

Uppia tarvittaisiin todellakin lisää, etätyössä tarvitsisin useinkin työpöydän jakoa ulos, voip-puhelun aikana. Rupeavat kollegat valittelemaan kun ei jaettu ruutu oikein päivity heidän päässään. Luulen kylläkin että vpn-aiheuttaa omaa latenssiaan - mutta silti, uppia lisää kiitos!
0 tykkäystä
Highlighted
Vanhan Palstan telialainen
Rekisteröitynyt: ‎12-06-2013
Kirjoituksia: 217
12/27

Zeerios kirjoitti:
Samaa täälä Jokelan (melkein) keskustassa. nopeudet, ~35 sisään, ja ~6 ulos speedtestin mukaan. Parhaimmillaan ollu joskus n. 90/8. Eilinen korjaus kyllä laitto toimimaan nopeempaa yhteydet, mutta edelleen tulee ihme jumitus kohtauksia välillä(pingit hyppää taivaisiin). Ja nämä huomaa varsinkin pelatessa jotain verkkopeliä. Ennen viime päivien säätöjä ei ole tämmöistä tapahtunut.

ps. ja uppi-kaistaa lisää tännekki. (joillaki kuulemma yli 20Mbps). Täälä päin ois noita mastoja enemmänki kuin tuo yksi, joihon vois tuikkaa lisää 4g antennia. Samalla laajenis 4g alue Ridasjärvelle/Kellokoskelle päin ja Nukarille.

Hei Zeerios,

Nukarille itse asiassa avattiin 4G-yhteydet lokakuun lopussa ja Ridasjärvelle tulee tämän vuoden loppuun mennessä (tämän hetkisten aikataulujen mukaisesti).

4G-verkkoa laajennetaan ja huolletaan ja pidetään silmällä kapasiteettien puolelta.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
13/27

Hei Sonera, mitenkäs on Nuppulinnan tilanne? Peittoaluekartta väittää täällä jo olevan, mutta kun aspa kertoi (naapurille tosin) että vasta maaliskuussa päivitetään. Eikä yhteydet vielä oikein pelaakaan muutoin kun Jokelan lähettimestä riipimällä... Eli kiipeenkö jo säätämään antennia toiseen suuntaan, vai odotellaanko vielä?
0 tykkäystä
Highlighted
Rekisteröitynyt: ‎16-05-2014
Kirjoituksia: 90
14/27

Tmupez kirjoitti:
Hei Sonera, mitenkäs on Nuppulinnan tilanne? Peittoaluekartta väittää täällä jo olevan, mutta kun aspa kertoi (naapurille tosin) että vasta maaliskuussa päivitetään. Eikä yhteydet vielä oikein pelaakaan muutoin kun Jokelan lähettimestä riipimällä... Eli kiipeenkö jo säätämään antennia toiseen suuntaan, vai odotellaanko vielä?

Hei Tmupez,
tarkistin suunnitelmasta ja tavoitteena Nuppulinnan 4g:n valmistumiseen on joulukuu.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-06-2013
Kirjoituksia: 10
15/27

Viisaat kerto että uppi on rajotettu n. 5Mbps. Itse kun vielä otin tän sen takia ku mainostettiin jopa 50Mbps uppeja.

Mutta! Ostin uuden antennin ja tuikkasin sen ikkunasta ulos. Jos tälläsenä pysyy, niin olen erittäin tyytyväinen.
http://www.speedtest.net/my-result/3925748031
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
16/27

Zeerios, minkälainen tuo uusi antenni on? Käytetään mitä todennäköisimmin samaa tukiasemaa, mutta mä oon yhteydessä siihen paljon kauempaa (?), uppi on ollut maksimissaan 5 megaa. Mulla on tämmönen antenni käytössä: https://www.4g-antennit.fi/product/257/ ... aapeleilla
0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
17/27

Zeerios kirjoitti:
Viisaat kerto että uppi on rajotettu n. 5Mbps. Itse kun vielä otin tän sen takia ku mainostettiin jopa 50Mbps uppeja.

Upin 5 Mbs:n rajoitus poistettiin viime viikolla, joten sinun viisaat ovat ajastaan jäljessä.
0 tykkäystä
Highlighted
Rekisteröitynyt: ‎16-05-2014
Kirjoituksia: 12
18/27

Hei kaikille,

Soneran lähtevän liikenteen rajoitusta on muutettu. Vaihteluväli on nyt 3-40 Mbit/s eli parempaan suuntaan ollaan menty sen osalta.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎21-11-2014
Kirjoituksia: 1
19/27

Vaihdoin viikko sitten liittymäni Soneralle ja yllätykseni oli suuri kun huomasin, että 4G ei toimi osoitteessani Ruusulankatu 5, HELSINKI. Miten on mahdollista, että katvealueita löytyy näinkin tiheästi asutulta alueelta Töölöstä? Edellinen liittymäni oli DNA:lta ja 4G:n suhteen ei ollut ongelmia.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-06-2013
Kirjoituksia: 10
20/27

Tmupez kirjoitti:
Zeerios, minkälainen tuo uusi antenni on? Käytetään mitä todennäköisimmin samaa tukiasemaa, mutta mä oon yhteydessä siihen paljon kauempaa (?), uppi on ollut maksimissaan 5 megaa. Mulla on tämmönen antenni käytössä: https://www.4g-antennit.fi/product/257/ ... aapeleilla

Mulla on tommonen halpa kiinan ihme. makso joku 16e posteineen. http://www.dx.com/p/w435-4g-35dbi-sma-m ... HCx5Mm2XNw
Tuolla hyppii kyl toi RSRQ(dB) 5-15 väliä aika ilkeesti. Eikös se vaikuta vakauteen? RSRP on 85-88
Voisin kyllä jonkun laadukkaammankin hommata ja kokeilla onko mitään eroa. Toi kun ei ole oikein ulkokäyttöön vissiin tarkotettu. Mutta suojasin sen muovipussilla ja teipillä Hymiö Erittäin onnellinen Pidemmät kaapelit olis kyl hyvä niin sais kunnon kiinnitykseen tonne parvekkeelle. Nyt se vaan roikkuu tosta ikkunasta kaapelin varassa.
0 tykkäystä