4g netti ja ps4. (+ aamun heikko netti)

  • 27 August 2015
  • 7 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Elikkäs olen miettinyt, että pystyykö reitittimen (B593s) asetuksista tai muualta parantamaan Ps4ään tulevaa yhteyttä? Kyseessä on 4G 50/50 yhteys joka tulee kuitenkin koneelle ihan tarpeeksi hyvin (pingi tosin voisi olla parempi), mutta PS4 on vain 5/2 luokkaa (ajoittain vähän parempi).    

 

+Lisäksi jos samaan viestiin laittaisin, niin onko muilla ollut tänään aamulla keski-suomen alueella heikko yhteys? Tuntuu että itselläni pätkii netti kokoajan.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

WLAN on tossa Huaweissa aika heikko että jos käyttää PS3 langattomana niin voi olla ongelmia. 


 


Millaiset ovat pingit? Keksiarvo 8.8.8.8 osoitteelle (Google DNS)?


 


Kertoisitko paikkakuntasi ja asuinalueesi? Kuinka pitkä matka sinulla on tukiasema. Langattomassa verkossa voi olla äkillisiä hidastumisia tai muuten ongelmia. Sen takia se ei ole kovinkaan luetettava yhteys verraten kiinteään.

Mukava tietää ettei ole ongelman kanssa yksin. Itellä netti napsinut poikki eilis illasta lähtien n. 10 min välein. 4G 100/50, Keski-Pohjanmaalla.

Tosiaan Ps4 on ihan johdolla kiinni tuossa reitittimessä, että sen ei pitäisi olla ongelma. 

 

Äänekoskella asustelen ja oman ymmärrykseni mukaan tukiasemaan ei pitäisi olla kauhean pitkä matka (max pari km). Tosiaan aijemmin ei ole ollut tämmöisiä ongelmia tuon netin kanssa, vaikka toki hidastellut välillä, mutta ei suoraan pätkinyt 10-15min välein (punainen valo reitittemessä, mikä ilmeisesti tarkoittaa signaalin puuttumista).

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kannattaa seurailla tilannetta miten yhteys katkeilee. Jos tälläisiä että signaali putoaa kokonaan ja palautuu niin kannattaa laittaa vikailmoitus Omilla sivuilla. Mitä yhteysarvoja näkyy Huawein hallintapaneelissa (RSRP, RSRP, RSSI, SNR?


 


Äänekoskella on useita tukiasemia  joten jossakin voi olla vikaa: http://www.cellmapper.net/map?MCC=244&MNC=91&type=LTE&latitude=62.60683247936736&longitude=25.727752712442012&zoom=13


 


Näkyykö tässä kartassa joku tukiasema lähimpänä. Punainen valo tarkoittaa yleensä signaalin puuttumista tosiaan, katsoppa hallinnasta lisätietoa. 

Näyttäisi tukiasema olevan käytännössä ihan vieressä. Ilmeisesti Jyväskylässä on ollut tänään/eilen samantyyppisiä ongelmia, että en tiedä onkone sieltä kautta rantautuneet myös tänne. Täytyy seurata tilannetta ja pistää vika ilmoitusta.

Asun Hämeenlinnassa ja minulla aivan samanlaisia ongelmia koko ajan telian kanssa, siis minulla on 10megan valokuitu ja netti lyö 5min välein poikki. Koita siinä sitten pelata ps4 kun telia * nettiä että mastot heiluu.Ei voi kun nauraa tälle telian vitsille. Telia on *******in netti mikä suomesta löytyy..


 


Edit ReOlivia: Kirosanat edattu pois

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Ripa0000  kirjoitti:

Asun Hämeenlinnassa ja minulla aivan samanlaisia ongelmia koko ajan telian kanssa, siis minulla on 10megan valokuitu ja netti lyö 5min välein poikki. Koita siinä sitten pelata ps4 kun telia * nettiä että mastot heiluu.Ei voi kun nauraa tälle telian vitsille. Telia on *******in netti mikä suomesta löytyy..




Hei Ripa ja tervetuloa Telia yhteisöön! Ihan ensinä haluan tarkentaa, että vaikka monella meistä Telialaisista on lämpimiä tunteita tekniikkaa kohtaan ja rakastamme sen kanssa työskentelyä ei suhde kuitenkaan missään tapauksessa ole fyysistä. Lisäksi haluaisin tarkentaa ettei mastojen koskettelulla ole vaikutusta kiinteän valokuitu yhteyden toimintaan. 


 


Mitä ongelmaasi tulee niin onko pleikkari nyt yhdistetty kiinteän laajakaistasi reitittimeen langattomasti vai verkkokaapelilla? Mikäli käytät reitittimen langatonta yhteyttä niin kokeile käyttää 5GHz taajuutta, jos vain reitittimesi ja pleikkarisi sitä tukee. 


 


Yhteyden katkoessa myös verkkokaapelilla yhdistäessä olisi syytä kirjata tilanteesta häiriöilmoitus Minun Telian kautta. Ennen häiriöilmoituksen kirjaamista tarkista miten yhteys toimii ilman reititintä välissä jos käytössäsi on kotikuitu- tai Ethernet-liittymä.

Vastaa