Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tahoja
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

5G puhelinliittymään siirtymiseni

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi:)

 

Vaihdoin 5g aikakauteen puhelinliittymäni. Kun vaihdonaika tuli,käytin virrat luurista pois

Ja olen myös päivittänyt puhelimeni, joka on xiaomin redmi 10t 5g luuri eli on 5g mahdollisuus.

 

KUITENKAAN EI tule näytölle 5g merkkiä vaikka olisin ulkona täällä Tampereella, jossa pitäisi olla kuuluvaisuutta.

Tulee VAIN  4g tai 4g+

 

Chattasin teille ja vastauksena oli: nollaa verkkoasetukset....ja antoi neuvon guuglta.minkä älyäisin itsekin tehdä tämän googlauksen  mutta mitään verkkoasetuksia en ole n ollannut ikinä

 

Eikö niiden pitäs vaihtua ittellään?

 

🙂

2 vastausta
Tahoja
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

MUOKKAUS:

 

PUHELIMESSÄ ON 5G ENSISIJAISENA -valittuna EI apua tähän ongelmaani

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1894 custom-general.kudos
  • 2896 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

Puhelimen 5G logo aktivoituu, kun verkko mainostaa 5G:tä ja liittymä sallii sen. Oletuksena esimerkiksi tuossa Xiaomissa ei ole mitään, joka estäisi 5G:n toimintaa.

 

Jos katsot Telian kuulvuuskarttaa: https://www.telia.fi/asiakastuki/kuuluvuuskartta  ,  niin olethan tosiaan 5G-alueella? Joskus 5G:n kytkeytyminen vaatii muutaman speedtest-kerran tai sitten jotain muuta raskaampaa käyttöä. Voit vaikka kokeilla ladata tämän tiedoston ( yhden gigatavun kokoinen "testi" tiedosto) http://speedtest.tele2.net/1GB.zip

 

Puhelimen olitkin jo uudelleen käynnistänyt ja verkkoasetukset palauttanut (tosin se ei kyllä auta yleensä mitään, sillä ei sinänsä nollaa kuin mitä itse voisi puhelimessa asetella...).  Pyytäisin nyt Telian vikapalvelusta tutkimaan tilannetta, että onko puhelin ja liittymä olleet tosiasiallisesti kiinni 5G-kykenevissä tukiasemissa ja onko liittymän päivitys onnistunut oikein. Joskus muistaakseni liittymä ei ole päivittynyt täysin taustajärjestelmissä ja siksi 5G ei ole toiminut.