Akun vaihto vai uusi kännykkä?

  • 22 December 2020
  • 1 kommentti
  • 130 katselukertaa

Minula on Samsung S6 Edge ja olen siihen tyytyväinen. MUTTA akkua pitää ladata joka päivä, eli alkaa hiljalleen teho häviämään. Tilasin pari vuotta sitten ihan uuden akun + välineet akun vaihtoon. Silloin varoiteltiin, että puhelin voi rikkoutua. No tiedot kyllä on ladattu talteen kannettavaan, joten se ei ole ongelma. Mutta huomasin että ei se ole helppoa saada kännyn takakantta auki, joten en ole edes yrittänyt. No harmittelen miksi pitää olla vaikea vaihtaa uutta akkua tilalle, kun haluaisin edelleen samaa kännyä käyttää.
Joten minulla on kaksi mahdollisuutta: yrittää vaihtaa uusi akku kännyyni, varalla että se ei onnistu. Toinen mahdollisuus on, että ostan uuden kännyn ja tiedot siirrän siihen. Olen tykästynyt Samsungiin ja haluan edelleen pysyä samassa merkissä. En tarvitse mitään peliohjelmia kun olen eläkeläinen, joka käyttää esim. kännyllä sovelluksia: pankki, face, tekstari, kuva, valokuvaus.... eli ei mitään liikoja hienouksia.
Yritänkö vaihtaa akun vai ostaa uusi känny? Mikä olsi sopiva känny max 300 euron hintaan?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @NJM70nok ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Jos haluat saada akun vaihdettua puhelimeesi vuoden takuulla niin sen saa tehtyä n. 60-70 euron hintaan monessa huoltoliikkeessä. 


Toisaalta puhelin alkaa olla iäkäs ja monesti sen toiminnot alkavat hidastua ajan myöten, silloin kannattaa ehkä ostaa uusi puhelin.


Katsoin että Telialla on tarjouksessa esim. Samsung Galaxy A51 puhelin, jossa on hyvä akkukesto :


 


https://kauppa.telia.fi/kauppa/laitteet/puhelin/Samsung-Galaxy-A51 

Vastaa