Asus RT-AC86U reititin + mobiiliverkko/mokkula ei saa yhteyttä nettiin

  • 29 October 2018
  • 1 kommentti
  • 39 katselukertaa

Hei.

 

Olen omistanut netti-mobiililiittymän nyt useamman vuoden ja ajattelin hommata reitittimen kun signaali meinaa olla vähän heikko aika usein, eikä se kieltämättä muutenkaan kovin nopea ole yleensä, varsinkaan pelaamiseen. Tiedän että mobiiliyhteys ei todellakaan ole paras vaihtoehto pelaamiseen, mutta työtön sairaslomalla oleva kun olen, ei minulla ole hirveästi varaa laittaa kiinteää verkkoa.

 

Minun nykyinen USB-modeemi on mallia Huawei e5776s-32. Kytkin sen tuohon Asusksen reitittimeen, mutta se ei meinannut saada yhteyttä nettiin ollenkaan. Kokeilin myös minun vanhaa Huawei e3276-tikkua, mutta sekään ei halunnut toimia. Useamman tunnin yritin väänellä ja käänellä asetuksia, mutta mikään ei näyttänyt auttavan. Nyt en tiedä mitä tehdä ja pelkään että tilasin tämän reitittimen ihan turhaan. Pystynkö mitenkään saamaan kumpaakaan noista minun modeemeista toimimaan reitittimen kanssa, vai joudunko joko ostamaan uuden tai palauttamaan reitittimen?


1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@eetteri  Kiva kun olet löytänyt meidät täältä eli lämpimästi toivotan tervetuloa Yhteisöön!

 

Katselin kyseisen laitteen tietoja, niin tukea ei löydy meidän mokkulalle E5776 - toimiiko sinulla normaalisti se Huawein E3276-nettitikku ilman tätä Asusta? Kyseinen nettitikku on kyllä vanha ja itse suosittelen, että olisi vain yksi tehokas reititin esim. meiltä Huawei B525. Mitä enemmän on laitteita laitteiden perässä, niin sitä enemmän saattaa tulla virheilyjä netin toiminnassa.

 

(Lista löytyy verkkokauppa.comin sivustolta kyseisen Asus-laitteen osalta: 24.4.2017 Päivitetty lista yhteensopivista tikuista valmistajalta: ZTE MF880 (4G), ZTE MF823 (4G), ZTE MF831 (4G), Huawei E392 (4G), Huawei E398 (4G), Huawei E3276 (4G), Huawei E3236 (3G), Huawei E3272 (4G), Huawei E3131 (3G), DNA E3372 (4G), Telia Huawei E3372 (4G), Huawei E3372h-153 (4G), D-Link DWR-510 (3G). Valmistajan mukaan nämä tikut toimivat operaattorista riippumatta.)

Vastaa