Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

DNA Huawei B715 muuttaminen TELIAn SIM -kortille

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Siirryin Teluan käyttäjäksi. Minulla on DNAn tarroilla mokkula Huawei B715. Laitoin Telian prepaid rajattoman kuukausi-SIMin sisään, mutta internetyhteyttä ei muodostu.

 

Palautin tehdasasetukset, mutta ei toimi vieläkään.  

 

Kytkeydyin mokkulaan, misdä näkyy, että laitteilta on yhteys mokkulaani ja siellä lukee 4G TELIA FI ja kolme täyttä tolppaa vasemmassa laidassa...keskellä Mobile Broadband...2.4 GHZ  5GHZ....6 LAITTEET.  Kaikissa vihreä ok-merkki. Eli olisivat näemmä kunnossa. Mutta ei ole yhteyttä internetiin.

 

VERKKOASETUKSISSA profiiliasetuksissa lukee APN-luettelossa Public IP: julkinen.dna.fi sekä old subscriptions: data.dna.fi sekä prepaid subscriptions on  prepaid.dna.fi

 

Kun klikkaan noita  niin siellä ei löydy muokkausmahdollisuutta.

 

Huom. Laitetta ei ole vielä kokonaan maksettu - onko syy siinä?

9 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 605 custom-general.kudos
  • 1124 custom-general.replies
  • 90 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ilmeisesti reitittimesi asetus APN ei ole nyt oikein, sillä luettelemasi asetukset toimivat vain Dna:n liittymillä.

 

Tee reitittimen verkkoasetuksiin uusi asetusprofiili ja syötä kenttään APN arvo internet. Muut kentät saavat olla oletusasetuksillaan tai tyhjiä. Tallenna profiili ja ota uusi profiili käyttöön.

 

Huawein laitteissa tehdasprofiileja ei todellakaan pääse muokkaamaan, vaan ensin täytyy luoda kokonaan uusi asetusprofiili.

AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miten luon uuden asetusprofiilin?

kustaa1967
Konkari
  • 357 custom-general.kudos
  • 837 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AriChili  kirjoitti:

Miten luon uuden asetusprofiilin?


Mene modeemin hallinnassa kohtaan Verkkoasetukset ja klikkaa APN-luettelon yläpuolella olevaa plus-merkkiä. Sitten täytä avautuneessa ikkunassa Profiilin nimeksi haluamasi ja APN-kohtaan internet. Muut kohdat voi jättää oletuksille ja talleta. Talletuksen jälkeen ko. profiili asettuu oletukseksi automaattisesti ja modeemi muodostaa yhteyden.

PS. SIM-kortilta pitää ottaa PIN-koodikysely pois käytöstä , jos yhteyttä ei synny , kohdassa Lisäasetukset / Järjestelmä / PIN-koodin Hallinta

AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Alkoi toimia itsekseen. En muuttanut asetuksia.

 

Mutta työkoneen DNS on mennyt yöllä vanhan DNAn katkaisun yhteydessä sekaisin.

 

Kone oli päällä yön.

 

Nyt kone kytkeytyy mokkulaan ja hotspottiin, mutta ilmoittaa, että ei ole Internetiä.

AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt sain tehtyä DNSn resetoinnin flushin - ei muutosta. Pääsee reitittimelle, mutta ei siitä internetiin. Muut laitteet käyttävät reititintä ongelmitta nyt.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AriChili  kirjoitti:

Nyt sain tehtyä DNSn resetoinnin flushin - ei muutosta. Pääsee reitittimelle, mutta ei siitä internetiin. Muut laitteet käyttävät reititintä ongelmitta nyt.


Kokeilitko jo työkoneen uudelleenkäynnistystä / onko alkanut vieläkään toimimana? Onko työpaikan koneella käytössä omat/ennalta asetetut DNS -asetukset käytössä?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ongelma poistui langattoman yhteyden osalta, kun poistin WIFI:n driverin ja asensin sen uudelleen.

 

Langallisen yhteyden osalta en vielä tehnyt samaa ja siellä ongelma edelleenkin on. Eli reitittimelle pääsen, mutta en siitä eteenpäin. Pitää joku ilta korjata sekin.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 277 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AriChili  kirjoitti:

Ongelma poistui langattoman yhteyden osalta, kun poistin WIFI:n driverin ja asensin sen uudelleen.

 

Langallisen yhteyden osalta en vielä tehnyt samaa ja siellä ongelma edelleenkin on. Eli reitittimelle pääsen, mutta en siitä eteenpäin. Pitää joku ilta korjata sekin.


Hyvä kuulla, että ratkaisua alkaa pikkuhiljaa löytymään. Kerro toki sitten, kuinka tuon langallisen yhteyden osalta kävi.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

AriChili
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei pitäisi olla ongelmaa. Driverin uudelleenasennuksen jälkeen vaati koneen boottauksen. Ongelmaton homma.

Tämän osion uusimmat keskustelut