Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

DORO 1632, DORO 326 ja Telian SIM kortin rekisteröinti verkkoon epäonnistuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heippa!

 

Tässä mielenkiintoinen ongelma DORO 1632 sekä 326 puhelimien kanssa.

 

Liittymänä tyyppinä on multi SIM, josta uusittu ensijainen SIM kortti (aktivoitu).

Taustana NOKIA C1-01 hajosi käyttökelvottomaksi jokin aika sitten.

 

Rikki mennyttä kännykkää yritettiin korvata DORO 1632 puhelimella, joka toimii kilpailijan liittymällä moitteetta.

Myöskin alkuperäiset asetukset palautettu DORO 1632 puhelimeen.

 

Telian SIM korttia (vanha sekä myöhemmin uutta) koitettu DORO 1632 puhelimeen.

DORO 1632 kysyy PIN koodin joka syötetty puhelimeen onnistuneesti.

Telian SIM kortti ei löydä verkkoa DORO 1632 puhelimessa ja näytössä lukee "Vain hätäpuhelut".

Kokeiltu myös toista SIM2 korttipaikkaa huonolla menestyksellä. DORO 1632 ei rekisteröidy verkkoon ja ilmoittaa "Vain hätäpuhelut" kuten SIM1 korttipaikalla.

 

Sama vikatilanne toistuu DORO 326 puhelimella (aikaisemmin vanhalla SIM kortilla ja myöhemmin uudella SIM kortilla huomioitu SIM kortin koko). Hyväksyy PIN koodin OK ja DORO 326 ilmoittaa kuvakkeella SIM-korttivirhe (tarkistettu manuaalista). Palautettu myöskin alkuperäiset asetukset.

 

Koitettu Telian SIM korttia Nokia 3110 3G puhelimeen löytää verkon ja SIM kortti toimii kyseisssä puhelimessa moitteetta (tekstiviesti, puhelun soittaminen ja vastaaminen) vanhalla korttilla OK ja myöhemmin uusi aktivoitu SIM kortti toimii NOKIA 3110 3G puhelimessa.

 

Epäilty, että SIM korttissa jotain vikaa. Tilattu uusi SIM ja uusi SIM kortti aktivoitu onnistuneesti.

Uusi SIM kortti ei toimi DORO 1632 tai 326 kännykässä (edellä mainittu virhe), mutta toimii Nokia 3110 3G puhelimessa.

 

Ei voi ymmärtää mikä tälläisen voisi aiheuttaa? Kiitän etukäteen jo vastauksista.

Ketään muu törmännyt näinkin haastavaan ongelmaan?

 

----

Muokkaus TeroRe: Poistin allekirjoituksen kommentin lopusta

/P
15 vastausta
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2610 custom-general.kudos
  • 4143 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @pejalonen ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Jos SIM-kortissa ei olekaan vikaa, koska toimii toisessa puhelimessa niin kiinnittäisin huomion SIM-korttipaikkaan puhelimessa. Jääkö sinne esim. väljyyttä jolloin kortti ei saa kosketusta kunnolla?

Ennen saattoi vanhoissa puhelimissa korjata tuon "vian" laittamalla vaikka pienen paperin palan tiivistämään kosketuksen kohdilleen.

 

 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Kuukkelinpuu
Vakiokalustoa ☆
  • 154 custom-general.kudos
  • 252 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla oli aikoinaan auton kiinteän puhelimen kanssa vastaavaa. 

Kännykässä sim toimi mutta ei autossa. Syynä se että auton puhelin tarvitsi vanhemman tyyppisen kortin. Tämä liittyi kortin käyttöjännitteeseen. 

Asiakaspalvelusta sain tilattua vanhemman mallisen kortin. Tuo käyttöjännite vaikutti puhelimessa akun kestoon. Uudemmat kortit toimivat teknisen tuen mukaan pienemmällä jännitteellä. Autossa tuolla ei ollut niin väliä. 

Kortin tyyppi selvisi kun soitti aspaan ja sieltä yhdistivät tekniseen tukeen. 

pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos!  @kiisseli67 tämäkin tuli nyt koitettua DORO 1632 puhelimessa SIM1 ja SIM2 korttipaikassa eri vahvuisilla paperilla ja/tai pahvilla. Ei vaikutusta.

DORO 1632 kertoo edelleen PIN koodin hyväksymisen jälkeen, että "Etsitään" ... "Vain hätäpuhelut", kun Telian SIM korttia käyttää. Kilpailijan SIM kortti menee heidän verkkoonsa välittömästi.

 

Idena kuitenkin hyvä. Kiitos.

/P
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Kuukkelinpuu kiitos tämä voisikin olla yksi mahdollinen ratkaisu. Tekninen asiakaspalvelu lakkoilee 8.5.2022 asti ja asiakaspalvelussa olivat halluttomia edes yhdistämään sinne (29.04.2022) ... joten ICT-alan lakko pitää selättää ensin, että pääsee tekniikan kanssa keskustelemaan...

 

Kiitos.

/P
Kuukkelinpuu
Vakiokalustoa ☆
  • 154 custom-general.kudos
  • 252 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kerro miten kävi kun aikanaan saat yhteyden aspaan. 

pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Kuukkelinpuu ehdottomasti.

/P
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2610 custom-general.kudos
  • 4143 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

3 yleisintä syytä miksi puhelin ei tunnista sim-korttia

  • 1. Sim-kortti on pois paikaltaan. Jos puhelin on pudonnut tai muuten saanut pienen iskun, niin sim-kortti on voinut hieman liikahtaa pois paikaltaan. Voit poistaa SIM-kortin paikaltaan ja asettaa sen uudelleen.
  • 2. SIM-kortissa tai itse korttipaikassa voi olla pölyä tai muuta likaa. Voit puhdistaa SIM-kortin pinnan hellävaraisesti. Jos likaa on juuttunut korttipaikkaan, niin puhdistuksessa voidaan käyttää paineilmaa.
  • 3. Puhelimen kortinlukija voi olla rikki. Vaihda puhelimeesi toinen SIM-kortti, jonka tiedät varmasti toimivan. Jos toinen SIM-kortti toimii puhelimessasi, niin vika on suurella varmuudella SIM-kortissasi. Mikäli toinenkaan SIM-kortti ei toimi, niin siinä tapauksessa vika on todennäköisesti puhelimessasi.

Olen joskus lukenut, että jollekin on sattunut useampi "maanantaikappale" SIM-kortteja kohdalle ennenkuin on löytynyt toimiva versio.

Niinkuin tuolla aiemmin kirjoitin, että jos korttipaikkaan jää väljää niin kortinlukija ei välttämättä lue korttia oikein. Samoin SIM-korteissa voi olla eroja. Itselle ei ole sattunut kuin kerran viallinen SIM-kortti, muistaakseni vuonna -99 ja uusi kortti toimi heti.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67  kirjoitti:

Olen joskus lukenut, että jollekin on sattunut useampi "maanantaikappale" SIM-kortteja kohdalle ennenkuin on löytynyt toimiva versio.

Niinkuin tuolla aiemmin kirjoitin, että jos korttipaikkaan jää väljää niin kortinlukija ei välttämättä lue korttia oikein. Samoin SIM-korteissa voi olla eroja. Itselle ei ole sattunut kuin kerran viallinen SIM-kortti, muistaakseni vuonna -99 ja uusi kortti toimi heti.

 


Kiitos @kiisseli67 vastauksestasi ja ohjeista.

 

Kohdat 1. - 2. on tehty ohjeiden mukaan joten en usko, että likaa tai vastaavaa on SIM-korttipaikoissa.

Myös testattu toisessa DORO puhelimessa SIM2-korttiapaikkaa huonolla menestyksellä. Kuitenkin kyseessä kaksi eri DORO puhelinta.

 

Kohta 3. Tähän kohtaan totean, että Telian SIM korttia (uutta ja vanhaa) kokeiltiin Nokian 3110 puhelimeen (3G- ja 4G-mallit) molemissa puhelimissa (uusi ja vanha) SIM kortti toimivat joten tein vikarajauksen, että SIM-kortti olisi viallinen. Oliskohan pitänyt vielä testata 1990 luvun Ericsson puhelimessa?

 

Sitten vielä sitäkin mielenkiintoisempi testi.

Eli isäni DORO puhelimesta testattu Telian SIM-korttia näihin kahteen edellä mainittuun DORO puhelimeen.

Kyseinen isän liittymän Telia SIM-kortti toimii näissä DORO puhelimissa, mutta uusi aktiivinen äidin liittymän Telia SIM kortti ei toimi. Testattu myös äidin liittymästä uutta aktviivista SIM korttia isän DORO puhelimeen joka ei toimi isän puhelimessa.

Testattu isän Telian SIM korttia Nokia 3110 (3G- ja 4G-mallit) toiminut näissäkin.

 

Toisen operaattorin "lankanumeron" SIM kortti toimii näissä kahdessa DORO puhelimissa, jossa ei äidin Telian (uusi) SIM kortti toimi.

 

Vikarajaukseen on käytetty kahta eri Nokia 3110 (3G- ja 4G-mallit) puhelinta. Kolmea DORO puhelinta ja kahden eri operaattori SIM kortteja: äidin liittymän vanha ja uusi Telian SIM-kortti, isän liittymän nykyistä Telian SIM korttia. Sekä X kilpailijan "lankanumeron" SIM korttia ja X operaattorin toista aktiivista SIM-korttia. Varmasti kattavasti tehty vikarajaukset.

 

Joten epäilen, että @Kuukkelinpuun ehdotus siitä, että ongelma liittyy SIM kortin käyttöjännitteeseen on todennäköisesti oikea. Tähän tarvitaan sitä teknistä asiakaspalvelua joka ei ole paikalla vasta kuin 8.5.2022 ...

 

/P
Kuukkelinpuu
Vakiokalustoa ☆
  • 154 custom-general.kudos
  • 252 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hyvää testiä. Arvostan. 

Oma vanha sim on ulkoasultaan retro. Siinä lukee komeasti Sonera. 🌹

Hyvä kun kerrot miten asia on edennyt. Odotellaan nyt lakkojen päättymistä. 

Yksi vaihtoehto on myös tehdä vikailmoitus liittymästä ja kirjaat sinne nämä testit. Pyydät myös yhteydenottoa asian tiimoilta. 

Puhelimen osalta asiaa voisi kaivella netin syövereistä tai ottamalla yhteyttä Doroon. Oman autopuhelimen ongelma selvisi osittain merkkifoorumin kautta. 

🤨