Dual simin ja pöytä-GSM-puhelimen tilaaminen vanhukselle toisella paikkakunnalla

  • 30 March 2020
  • 5 kommenttia
  • 20 katselukertaa

Toimin äitini edunvalvojana. Hänelle aion tilata tuon pöytä-gsm-puhelimen sekä dualsim -liittymän, jotta soittaminen ja puhelujen vastaanotto helpottuisi.  Ja kun kaksi puhelinta soi isossa asunnossa, on todennäköisempää kuulla niistä edes toinen.

Miten käytännossä pitäisi toimia? Vanhuksen pitää pysytellä kotonaan. Voiko dualsimin saada postitse niin, että se otetaan käyttöön vaikkapa viikon kuluttua lähetyksestä, jolloin kotihoitaja olisi ennättänyt hakea paketin? Pitääkö sim-kortti nyt käytössä olevaan kjännykkään vaihtaa, vai kelpaako se dualsmin osana?

 

Puhelinta ei toimiteta paikalliseen myymälään, sen tarkistin, ja loppuviikon palvelu-chatissä etsittiin edunvalvontavaltakirjaa meklein tunnin verran ilman tulosta. En kuitenkaan saanut asiakaspalvelijalta uutta osoitetta, johon voisin uudestaan valtakirjan lähettää.

 

Aikamoisessa pinteessä olen, kun äiti alkaa unohtamaan miten kännykkää käytetään. Siksi se pöytäpuhelimenmallinen on ostolistalla.

Arvostan apuanne tässä vaikeaksi osoittautuneessa asiassa.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Anu202020@  kirjoitti:

Voiko dualsimin saada postitse niin, että se otetaan käyttöön vaikkapa viikon kuluttua lähetyksestä


Multi-SIM kytkeytyy, kun tilaus on käsitelty Telialla. Et voi valita ajankohtaa, vaan esittämässäsi tilanteessa äitisi joutuu maksamaan palvelusta heti tilauksen jälkeen, vaikka Multi-SIM kortti lojuukin postissa ja piirongin hyllyllä.

 

Muutoin rinnakkaiskortin voi kyllä ottaa käyttöön juuri haluamanaan ajankohtana.

 


@Anu202020@  kirjoitti:

Pitääkö sim-kortti nyt käytössä olevaan kjännykkään vaihtaa, vai kelpaako se dualsmin osana?


Pääkorttia ei tarvitse vaihtaa.

 


@Anu202020@  kirjoitti:

Siksi se pöytäpuhelimenmallinen on ostolistalla.


Kuten jo huomasit, laite on helpointa ostaa muualta kuin Telialta. Puhelimia löydät niin yleistavarataloista kuin myös tietotekniikkaa kauppaavista liikkeistä.

 


@Anu202020@  kirjoitti:

En kuitenkaan saanut asiakaspalvelijalta uutta osoitetta, johon voisin uudestaan valtakirjan lähettää.


Melkoinen alisuoritus asiakaspalvelulta, jos eivät edes omaa osoitettaan tiedä! Kokeile jompaa kumpaa näistä:

 

  • Telia Finland Oyj, Asiakaspalvelu, PL 0400, 65101 Vaasa
  • Telia Finland Oyj, Asiakaspalvelu, PL 0400, 15101 Lahti

Hei, Kiitos hyvistä vastauksista. Hieman epäselväksi jäi tämä dualsimin äidin liittymään tilaaminen..

Olen jo lähettänyt edunvalvontavaltakirjan 2019 sähköisesti.  Minne voin lähettää sen taas sähköisesti (tuskin teliallakaan paperiarkistoja kerätään..) jotta saan sen äidin dualsimin tilattua? Eikö tietojärjestelmään ole jo laitettu täppää ytai merkintää siitä, että hoidän hänen liittymäasiansa? Pitääkö edunvalvontavaltakirja-asia toistaa aina vaan uudelleen? Vai eikö chat-asiakaspalvelijat pääse tietoihin käsiksi  eivätkä kehtaa sitä sanoa, osaa käyttää järjestelmää vai mitä? On uuvuttavaa jatkuvasti jonotella asiakaspalvelijalle, puhelimessa tai chatissä. Muuta vaihtoehtoahan minulla ei ole, pääsen vain omiin liittymätietoihini nettipalvelussa.

 


@Anu202020@  kirjoitti:

Hei, Kiitos hyvistä vastauksista. Hieman epäselväksi jäi tämä dualsimin äidin liittymään tilaaminen..

Olen jo lähettänyt edunvalvontavaltakirjan 2019 sähköisesti.  Minne voin lähettää sen taas sähköisesti (tuskin teliallakaan paperiarkistoja kerätään..) jotta saan sen äidin dualsimin tilattua? Eikö tietojärjestelmään ole jo laitettu täppää ytai merkintää siitä, että hoidän hänen liittymäasiansa? Pitääkö edunvalvontavaltakirja-asia toistaa aina vaan uudelleen? Vai eikö chat-asiakaspalvelijat pääse tietoihin käsiksi  eivätkä kehtaa sitä sanoa, osaa käyttää järjestelmää vai mitä? On uuvuttavaa jatkuvasti jonotella asiakaspalvelijalle, puhelimessa tai chatissä. Muuta vaihtoehtoahan minulla ei ole, pääsen vain omiin liittymätietoihini nettipalvelussa.


 




Edunvalvontavaltakirja pitäisi kyllä löytyä järjestelmistämme, jos se on meille lähetetty. Olet siis käräjäoikeuden tai maistraatin vahvistama edunvalvoja äidillesi? Siinä tapauksessa voit laittaa meille viestiä tämän lomakkeen kautta.

Täällä Yhteisössä emme valitettavasti pääse tarvittaviin asiakastietoihin käsiksi, vaan voimme ainoastaan auttaa ja opastaa yleisellä tasolla. Toivottavasti asia ratkeaa, kun täytät tuon lomakkeen :)

Kiitos Ilari, jään odottamaan lomakkeen käsittelyä.

Asiakaspalvelusta soitettiin ja sain asiat hoidettua. Tilasin puhelimen postii (ei toimiteta liikkeisiin) ja multosim lähetetään äidille kirjeessä.

Kiitos avusta!

Vastaa