Hei, onko teillä muilla nyt toukokuussa ja kesäkuussa kokemusta puheluista, jotka eivät ole tulleet perille tai että puhelin on hälyttänyt vain yhden kerran, eikä linjalta kuulu mitään?
Lisäksi on tullut ilmoituksia, että "äänipuheluiden käyttö ei ole sallittu SIM-kortilla" tai "mobiiliverkko ei ole käytettävissä", kun puhelimella on yrittänyt soittaa.
Android-puhelimen GPS-paikannus ei myöskään toimi esim. 112-sovelluksessa ja muissa sovelluksissa. iPhonella paikannus sen sijaan toimii.
Meille kotiin on 23.5. alkaen tullut ainakin kahteen Telian liittymään tällaisia puheluita. Kummallista niissä on se, että ne eivät jostain syystä ole kirjautuneet lainkaan Telian järjestelmään epäonnistuneiksi puheluiksi. Soittaja on voinut koittaa soittaa useamman kerran. Puhelin on hälyttänyt hänen päässään 7 - 10 kertaa, mutta täällä meillä on kuulunut vain yksi hälytys. Vain yhdestä tällaisesta puhelusta on tullut Telialta viesti, että puhelin olisi ollut verkon ulkopuolella (eli kiinni), kun on yritetty soittaa ko. numerosta. Toki kaikista numeroista ei tätä viestiä tule lainkaan.
Yritin tänään 15.6. tehdä Chatin kautta vikailmoitusta yli 3 tunnin ajan. Kun myös mobiililaajakaistassa on, 4G-lisäharava-antennista huolimatta, ollut ongelmia ja sen nopeus on laskenut jopa alle 1 Mbps eli jonnekin 2G:n tasolle. Tämä alkoi helmikuun jälkeen nyt toukokuussa uudelleen. Chat-yhteys katkesi pari kertaa. Telian aspan piti myös soittaa. Voi olla, että sieltä soitettiinkin, mutta puhelu ei vaan taas yhdistynyt perille. 😕> Mutta pahinta asiassa on se, että yksi aspassa kertoi, että vikailmoitus olisi tehty ja kirjattu järjestelmään, vaikka näin ei oltukaan tehty. Eli nyt huomenna torstaina pyydettiin soittamaan aspaan maksullinen puhelu asian hoitamiseksi klo 9 alkaen.
____
Muokkaus SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan kommenttiin