Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Petra819
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Epäonnistuvat puhelut

Soneran tele finland liittymä meni lähespimeäksi, puhelut menivät epävarmaksi, puhelu on epävarma, jos vasta kymmenes yritys onnistuu. Tein häiriöilmoituksen, jossa selostan ettei yhteydet numerooni onnistu, ei lähtevät , ei tulevat.

Sitten saan sähköpostia Soneralta:

 

Hei !

Yritimme tavoitella teitä Soneran Vikapalvelusta. Voisitteko soittaa meille vikapalveluun numeroon 020690101 ja pääsisimme tutkimaan liittymänne ongelmatilannetta.

 

Eli Soneralta pyydetään minua soittamaan maksulliseen palvelunumeroon, vaikka olen ilmoittanut ettei puhelut toimi. Sitten tulee lisää sähköposteja:

 

Hei,

Liittymäänne 0xxxxxxxx8 ei myöskään pysty soittamaan. Ilmoittaisitteko jonkin toisen numeron josta teitä voi tavoitella, niin korjataan vika.

 

Sitten tulee lisää sähköposteja:

 

 

Liittymänumerosi 0xxxxx8 on mobiililaajakaista liittymä, jossa ei ole puhepalvelua. Liittymä on ollut dataliittymä vuodesta 2005 alkaen. Mikäli haluatte muuttaa liittymän puheliittymäksi, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0404123123 tai käykää esimerkiksi Vantaan Sonera Kaupassa (Tikkurilassa tai Jumbossa) tai esimerkiksi Koivukylän Citymarketin TeleFinland pisteellä. 

 

Valitettavasti tiedän että numeroni on ollut vain puhekäytössä vuodesta 2005 alkaen. Ihan toivotonta hoitaa asiaa kun operaattori on aivan täysin tietämätön asiakastiedoistani. Mitään kykyä ei muutenkaan ole esiintynyt vian korjaamiseen, Joka sähköpostilla on eri lähettäjä. Uskon etteivät he tiedä tietoliikenteestä mitään. Olen näitä sivuja nyt lueskellut ja ongelmani selvitys kestänee Soneralla noin 2 vuotta.

 

 

 

Edit Ramaria: muokattu otsikko kuvaavammaksi.

29 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Kertoisitko mikä soppari sinulla on ollut TeleFinlandian kanssa (liittymä)? Tälläinen sinulla tulee olla jos aiot jotakin vaatia, siinä on kaikki puhtaasti paperilla. 

 

Eli hae vanha soppari vaadi mitä kuuluu. Jos sinulla ei ole mitään paperilla niin aika hankala vaatiakkaan... 

 

Jos ei houkuta soittamista maksulliseen vikapalveluun, voihan sen tehdä ilmaiseksi soittamalla myyntipalvelun numeroon 0800 133 133 (maksuton numero) ja kertoa sille robotille mitä tahdotkaan tehdä... Sitä minä olen aina käyttänyt.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Oletko testannut Sim-korttia toisessa laitteessa, tekeekö tuota samaa siinäkin?

Liittymätyypin voisi tarkistaa Telefinlandin Asiakaspalvelusta chatin kautta. Voi olla että kyseessä on ollut väärinkäsityskin, mutta mielestäni hyvä varmistaa, että tiedot ovat kohdillaan.

 

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3728 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Heinäkuun 30. päivä Tele Finlandilla ainakin ollut häiriöitä puhelurintamalla, silloin ensiavuksi kehoitettu käynnistämään puhelin uudelleen.

https://m.facebook.com/telefinland?refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.fi%2F&_rdr

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Soneran verkossa oli silloin valtakunnallinen häiriö.

aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

 

30.7. oli koko Soneran verkko puolenpäivän jälkeen muutaman tunnin ihan sekaisin eivätkä puhelut ja tekstiviestit yleensä onnistuneet. Puhelimien sammuttamista ja uudelleenkäynnistämistä tosiaan suositeltiin.

 

Jokamiehen yleiskorjaustapaja on myös irroittaa akku puoleksi minuutiksi ja laittaa se takaisin. Ja vielä irroittaa myös SIM, pyyhkiä sen sekä akun kontaktipinnat isopropanoliin kostutetulla paperilla ja laittaa takaisin. (Isopropanolin puuttuessa käyttäisin vodkaa.)

 

www.tele.fi -> Oma littymä

Jos sinulla on jo "Sonera Tunnus", niin samaa tunnusta ja sen salasanaa käytän TeleFinlandin Omaan liittymään. Esim liittymien tyypit löytyy sieltä.

 

Oman liittymän alareunasta otsikon "Oletko hukassa" alla löytyy chatin käynnistys jossa voit kirjoitella ruudullesi soneralaiselle, joka vastaa kirjoittamalla ruudullesi. Tuo on nopeami kanava kuin Tele Finlandin tätä klaania vastaava oma keskustelufoorumi http://www5.tele.fi/foorumi/index.php

 

Näin aina
Petra819
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Juu, ostin nokian halvimman uuden peruspuhelimen. Sama juttu, joten vika operaattoripuolella. Sain onneksi palautettua surkean puhelimen = 14 pävän palautusoikeuden merkeissä Citymarkettiin. Citymarketissaa homma hoituu.

Petra819
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Hmm, tuon nollaus "neuvon" voi antaa jokainen, joka on pc pohjaisten laitteiden kanssa väkertänyt. Kun liittymässä on vikaa, niin siihen ei auta mikään loitsu. Ehkä siihen auttais puhelinkeskuksen puuttaaminen.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3728 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Olisiko sim-kortissa vikaa? Itsellä edellinen sim-kortti temppuili useissa puhelimissa. Katkoi puheluita, kyseli pin-koodia kesken kaiken ja muut eivät saaneet yhteyttä minuun. Joskus kun yritin vastata puheluun, niin se sammui. Jouduin käynnistämään puhelimen aina uudelleen, jotta se toimisi oikein. Uudessa sim-kortissa ei ole ollut ongelmia.
#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Petra819
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Vs: Epäonnistuvat puhelut

Soneran verkossa oli silloin valtakunnallinen häiriö.

 

VASTAUS:

Ei Sonera siitä mitään ilmoittele, eivät edes asiakaspalvelussa tiedä moisesta mitään. Tällä hetkellä "valtakunnallinen häiriö" on kestänyt toista viikkoa. Siinä ajassa ennättäisi jo raapustamaan jonkinlaisen tiedotteen.